recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC UH1 - eller alternativer i samme prisklasse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC UH1 - eller alternativer i samme prisklasse.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:19
Så lyder det jo pludselig ikke så skidt. 
Nej for det gider tw6600 hver galt ikke. Så går den helt i sort. 

Var lige det jeg manglede for at komme nærmere en beslutning. Tak for info.
Har lige opgraderet til One x også. Så det ville jo være oplagt at gå hele vejen. Eller hvert fald noget at vejen. Indtil native 4k bliver til at betale sig fra, hvis der overhovedet er en helt stor forskel kontra prisen. Men det er en anden snak.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 21:39
Der er mange andre ting, der har betydning for billedkvaliteten end blot opløsningen.

Så vidt jeg kan forstå, så kalder de denne serie "Full Hd med 4K-forbedring".
Den er i stand til, at fordoble antallet af pixels, og opnår derved ikke det fulde antal pixels, hvor andre typer "Faux-k" er i stand til at fremvise det fulde antal af pixels, som en native 4k-projektor ville gøre, blot er der ikke tale om pixel for pixel, men pixel shift.
Dette kan de gøre, enten ved at benytte et panel med en opløsning på 2716 x 1528 eller benytte sig af et normalt Full HD-panel, med 4-faset pixel shift.
Epsonen benytter et Full HD-panel med 2-faset pixel shift, så vidt, jeg har forstået.

Det vigtigste er, den er i stand til at modtage og behandle signalet fra en Ultra HD-Blu-ray.

Ja, det blev vist lidt snørklet, men i den sidste ende er det jo billedet, det kommer an på, og ikke de tekniske specifikationer.
Jeg er sikker på, at en af de, der på tale, vil give en mærkbar opgradering af dit billede.
Held og lykke med det. Selv venter jeg nok til næste år, og ser, hvad det byder på... :)



Redigeret af Supergris - 23-November-2018 kl. 21:48
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 02:23
JVC's e-shift virker sådan at der sidder et lille optisk element og vibrerer og dermed skubber pixels ½ pixel ved hver vibration  (og nej, vibrationen er ikke noget man kan se - fraset det at pixelstrukturen helt forsvinder hvis man inspicerer tæt på - i hvert fald på den native 4K D-ILA jeg har set "8K e-shift på). Projektoren arbejder så internt med den dobbelte frekvens af det indputtede signal, så der tidsmæssigt vises 2 forskellige billedinformation fra f.eks. hele 1080p panelet (hvis vi tager udgangspunkt i native 1080p projectorerne) med forskelig information fra det indputtede 4K signal på hver af de to tidsforskudte pixelshifts. Man kan aldrig opnå fuld 4K med pixelshift, men man kan forbedre signalet betragtelig og få noget mere "4k-ish" et sted imellem 1080p og 4K ved at tilføre det større ...ja jeg var lige ved at sige "space-time" information [altså både mere billedinformation i både tid og i rum] Wacko LOL  - Hvis i forstår hvad jeg mener. Geek

PixelShift kan også i mindre grad forbedre billeder selv i panelets native opløsning, da det kan få billedet til at se mere homogent ud på lærredet. F.eks. ser 4K materiale bedre ud med "8K e-shift" aktiveret end uden aktivering, på en native 4K D-ILA projektor.

Redigeret af TBC1 - 24-November-2018 kl. 02:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu