recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X30 Kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X30 Kalibrering

Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Middelmådig.
Hvordan kommer vi til sådan en konklussion.

Nu da det ikke er et TV hvor design og andre ting spiller ind.

Kan man vel opdele en preojektor performance i flere dele og så vælge ud fra det.

Det kunne være.

Sortniveau kontrast

Farvegengivelse

Lysstærk

Skarphed.

3D

Mulighed for kalibrering

Pris

Sortniveau på en JVC er vel ikke middelmådigt sammenlignet med andre projektorer og teknologier.

Så må folk jo selv vurdere hvad de foretrækker, når nu den perfekte maskine slet ikke findes eller bare en rigtig meget fin ikke findes til 50 tkr.

Så hvis man ser på en JVC er den vel God overall men meget god til prisen.

Vil en DLP så være ringe fordi den har dårligt sortniveau, men performer meget godt på andre områder.

nemli.
det er det samlede billede der tæller. jeg ved ikke hvor mange gange jeg har snakket med Otto ang forskelle , måleringer og lign. men alt det er ligegyldig. Man skal sku bruge sine øjne.

Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Så må du lige lave en liste med spørgsmål jeg kan svare ja og nej til.. Hvis du læser mine indlæg igen burde du finde svaret.. ofte først.. ledsaget af en holdning, eller erfaring, og et spørgsmål til dig.. 

Skal gerne fremover lave 3 blanke linier mellem mine ja nej svar så de ikke overses.

Imelemtiden skal jeg nok love ikke at spørge dig om noget du ikke har lyst til at svare på.. Det venter vi med til bagefter..

Skyd løs.. hvad er det jeg skal svare på først..?

Nu har jeg travet HELE den her debat igennem. Og det der står lysende klart for mig, er at Stridsvognen, ikke forholder dig til det Otto fortæller.

Jeg har så evigt svært ved, at du i den grad, får dine indlæg til at lyde af bedrevidenhed, når alt du skriver, giver mig en forståelse af, at du ved noget men langt fra alt. Det virker som om du er overbevist om, at du ved mere end Otto... Og hvad værre er. Du er ikke bleg for at tale ned til ham.

Hvis du istedet forholdte dig til det han prøver at lære dig, altså at virkeligheden ikke er pixeleret, og at den JVC model, ikke er specielt god til at vise "virkelighed". I min verden handler det ikke om hvorvidt din CRT er bedre end din JVC... For det er at sammenligne æbler og pærer...
Teorien er så simpel... Hvis et billede er skarpt, kan man ikke se pixeleringen, samtidig med at billedet ikke er ude af fokus. Ergo! Hvis billdet er pixeleret, når det er i fokus, er projektoren ikke god nok til skarphed.
At du så kompenserer fokus for din opfattelse af skarphed... Det er din egen individuelle sag. Men det har intet med teori at gøre... Intet med CRT at gøre... Intet med sortniveau at gøre...

Nej jeg ved ikke alt.. Ganske korekt.. Det kan jeg se du gør.. så det må jeg bøje mig for..

Hvordan oplever du filmen med focus lettere ude af justering på en JVC maskine.?

Altså forklar mig hvad du syntes at miste, og hvis du syntes det havde en positiv effekt på nogle områder.?
Beklager at have brugt min CRT som reference.. Og i det heletaget have en reference.. kan se at det ikke er noget man i dagens danmark skal gide at bruge tid på..

Hvilken JVC har du, og på hvilket grej.?

Beklager mange gange hvis jeg har udtrykt at JVC er korekt, og at den SKAL stilles ud af fokus.. Det var og er en opfordring til andre om at prøve det, og fortælle om deres oplevelser.. Det koster gratis..

For lige at slå helt fast hvad jeg mente om min JVC så mener jeg at den er en middelmådig maskine med middelmådig black level og skarphed.

Det var der pæren kom ind i billedet som reference..   Beklager igen at jeg ikke havde opdaget at den var over modden, og halvrådden.
Og så er vi tilbage hvor vi startede. Ved måden du argumenterer på. Nedsættende og fyldt med sarkasme... Typisk et redskab mennesker bruger, når de føler et eller andet mere eller mindre ubevidst behov for at gå i forsvarsposition. Men hvorfor forsvare noget, som egentlig bare er en forklaring på noget. Smile

Jeg forstår ikke umiddelbart hvorfor det er så vigtigt at vide hvem der har hvad af hvilket udstyr. Det handler om lære inden for billedeteknologi generelt i projektorer. Og den lære er blevet opremset for dig, i ovenstående... I øvrigt af en mand, der har års og atter års erfaring inden for dette felt. Det er sådan tingene er. Det er firkantet, men ikke destomindre sandt.

Når du "vælger at være rund" i det, er det formodentlig fordi du enten er stædig som bare fanden, og ikke vil tabe ansigt, eller fordi du ikke forholder dig til, hvad der bliver fortalt, men i stedet har valgt at have din egen holdning, baseret på subjetive observationer. Det er der slet ikke noget forkert i, fordi du oplever at du får en bedre billedeoplevelse. I sidste ende, er det jo det det hele handler om. At vi hver især er tilfreds med det vi oplever.  
Men teorien og dermed Otto, forsøger bare at give dig en forklaring på, hvad årsagen er til at din JVC gør, som den gør.

De
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:12
Nu vi er ved det, så undre det mig en del det med at du mener at din Oppo 83 viser et bedre billede end 93 og 95.
For måler du på et test billede på de 3 maskiner viser de vel ens, da det er det de er kendt for, at vise det korrekt.
Hvad der så gør at du ser en foskel, hvilket du helt sikkert gør, ved jeg ikke.

Det er også derfor at jeg mener at JVC laver nogen af de bedste all round projektorer til en betalelig pris.

Jeg er også i dag gladere for min AMGer end jeg var for min 2 personers sportsvogn, selvom den sidste var en bedre sportsbil.
SVP03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:22

Nu vi er ved det, så undre det mig en del det med at du mener at din Oppo 83 viser et bedre billede end 93 og 95.

På ét meget specifikt punkt vedrørende de-interlacing fejler BDP-93 og 95, hvor 83'eren ikke gjorde. Det har noget at gøre med scaler-chipsættet, som jo er anderledes på de nye Oppo'er.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

På ét meget specifikt punkt vedrørende de-interlacing fejler BDP-93 og 95, hvor 83'eren ikke gjorde. Det har noget at gøre med scaler-chipsættet, som jo er anderledes på de nye Oppo'er.

det er jo kun på dvd eller bd koncerter, der mange gange er 1080i.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:40

altså ikke på bd film
SVP03
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:54

altså ikke på bd film
Jeg må tilst ikke at vide hvorfor, men kan kun konstater jeg ser en tydelig forskel på BD billedet.. Kan se at jeg ikke er helt alene om den oplevelse når man kigger lidt rundt i verden..
Jeg har ikke det teoretiske og korekte svar på hvoedan tingene forholder sig, jeg ytre bare mine visuelle oplevelser med forskellige produkter, og har tidliger også forklaret at jeg ikke har været i stand til at måle nogen forskel..

Om man tror på det eller ej er for mig ligegyldigt.. Jeg skal ikke se film på jeres setups..

Jeg fornemmer at det er meget upopulært ikke at være med strømmen og nikke med i takt til Ottos teoretisk korekte tilgang.. Beklager..  Er der stemning for det skal jeg gerne undlade at skrive om mine forsøg og oplevelser.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:28

altså ikke på bd film

Jeg må tilst ikke at vide hvorfor, men kan kun konstater jeg ser en tydelig forskel på BD billedet.. Kan se at jeg ikke er helt alene om den oplevelse når man kigger lidt rundt i verden..
Jeg har ikke det teoretiske og korekte svar på hvoedan tingene forholder sig, jeg ytre bare mine visuelle oplevelser med forskellige produkter, og har tidliger også forklaret at jeg ikke har været i stand til at måle nogen forskel..

Om man tror på det eller ej er for mig ligegyldigt.. Jeg skal ikke se film på jeres setups..

Jeg fornemmer at det er meget upopulært ikke at være med strømmen og nikke med i takt til Ottos teoretisk korekte tilgang.. Beklager..  Er der stemning for det skal jeg gerne undlade at skrive om mine forsøg og oplevelser.

ej - hold nu op. man kan sku sige om Otto hvad man vil. Men det er da netop hans praktiske erfaring der tæller.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:29
Det er ok for mig.
Nu stod jeg i går og kiggede helt tæt på mit lærred med X7eren.
Du må dælme have fine øjne hvis du kan se det på 4 m afstand. Det du kalder "grid"

Nu har Otto været hos mig 3 gange, ikke at jeg er helt enig med ham i hvad et godt billede er. Men den teori der ligger bag selve hvad et billede består af er meget spændende. Jeg har ikke været rundt og se en masse projektorer. Også derfor jeg ikke kan udtale mig meget om dem, kun dem jeg har set.

Vi kan vel blive enige om at et godt billede hos dig svarer til at vi skal debatere hvilken højtaler der lyder bedst, hvilket er umuligt.
Men en projektor kan man måle på om farver og gråskala m.m. er korrekt. På en højtaler kan man jo i princippet kun måle på en frekvenskurve.
Så kan man mene at det man kalibrerer en projektor til som burde være det rigtige ikke er det rigtige set med forskellige øjne, om det er øjnene der er forskellige ved jeg ikke.
SVP03
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:31

Billedet kan også sagtens se forskelligt ud selvom standard målingerne viser det samme. Der er meget langt fra alt der dukker op i de målinger man almindeligvis laver når man kalibrerer. Ikke dermed sagt at man ikke -ville kunne- måle det.

MVH
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Billedet kan også sagtens se forskelligt ud selvom standard målingerne viser det samme. Der er meget langt fra alt der dukker op i de målinger man almindeligvis laver når man kalibrerer. Ikke dermed sagt at man ikke -ville kunne- måle det.

MVH

enig,
netop det som jeg oplevede med X30 , iforhold til min Sim2 (selvfølgelig en anden pris) var at farvetemeraturen var rimlig ens. Men Sim2eren har en ubesværet måde at gengive billedet på - langt mere roligt og mere clean.
JVCen havde bedre sort - men SIM2 havde bedre shadow details
En ting som jeg har oplevet både med LCD og Dila(JVC) er at de er mere hysteriske med kvaliteten af materialet.....øhhh off topic :-D

men jeg syntes at man for meget for pengene ved JVC - men det er bare svært at gå fra DLP til JVC. Og jeg kunne sagtens forestille mig at den omvendte vej vil være det samme
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

men jeg syntes at man for meget for pengene ved JVC - men det er bare svært at gå fra DLP til JVC. Og jeg kunne sagtens forestille mig at den omvendte vej vil være det samme
Det er jo nok også derfor at jeg virkelig skal have den aha oplevelse fra en dlp før jeg skifter fra jvc (dila).
Hver gang jeg har set en DLP, ser jeg flere ulemper end fordele.
I andre gør det samme når i ser en DILA.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <1 11121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu