|
JVC X30 Kalibrering |
Besvar | Side <1 11121314> |
Forfatter | ||||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
nemli. det er det samlede billede der tæller. jeg ved ikke hvor mange gange jeg har snakket med Otto ang forskelle , måleringer og lign. men alt det er ligegyldig. Man skal sku bruge sine øjne. |
||||
betho
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg forstår ikke umiddelbart hvorfor det er så vigtigt at vide hvem der har hvad af hvilket udstyr. Det handler om lære inden for billedeteknologi generelt i projektorer. Og den lære er blevet opremset for dig, i ovenstående... I øvrigt af en mand, der har års og atter års erfaring inden for dette felt. Det er sådan tingene er. Det er firkantet, men ikke destomindre sandt.
Når du "vælger at være rund" i det, er det formodentlig fordi du enten er stædig som bare fanden, og ikke vil tabe ansigt, eller fordi du ikke forholder dig til, hvad der bliver fortalt, men i stedet har valgt at have din egen holdning, baseret på subjetive observationer. Det er der slet ikke noget forkert i, fordi du oplever at du får en bedre billedeoplevelse. I sidste ende, er det jo det det hele handler om. At vi hver især er tilfreds med det vi oplever.
Men teorien og dermed Otto, forsøger bare at give dig en forklaring på, hvad årsagen er til at din JVC gør, som den gør.
De
|
||||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu vi er ved det, så undre det mig en del det med at du mener at din Oppo 83 viser et bedre billede end 93 og 95.
For måler du på et test billede på de 3 maskiner viser de vel ens, da det er det de er kendt for, at vise det korrekt.
Hvad der så gør at du ser en foskel, hvilket du helt sikkert gør, ved jeg ikke.
Det er også derfor at jeg mener at JVC laver nogen af de bedste all round projektorer til en betalelig pris.
Jeg er også i dag gladere for min AMGer end jeg var for min 2 personers sportsvogn, selvom den sidste var en bedre sportsbil.
|
||||
SVP03
|
||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
På ét meget specifikt punkt vedrørende de-interlacing fejler BDP-93 og 95, hvor 83'eren ikke gjorde. Det har noget at gøre med scaler-chipsættet, som jo er anderledes på de nye Oppo'er. |
||||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
det er jo kun på dvd eller bd koncerter, der mange gange er 1080i. |
||||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
SVP03
|
||||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har ikke det teoretiske og korekte svar på hvoedan tingene forholder sig, jeg ytre bare mine visuelle oplevelser med forskellige produkter, og har tidliger også forklaret at jeg ikke har været i stand til at måle nogen forskel.. Om man tror på det eller ej er for mig ligegyldigt.. Jeg skal ikke se film på jeres setups.. Jeg fornemmer at det er meget upopulært ikke at være med strømmen og nikke med i takt til Ottos teoretisk korekte tilgang.. Beklager.. Er der stemning for det skal jeg gerne undlade at skrive om mine forsøg og oplevelser.
|
||||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
|||
ej - hold nu op. man kan sku sige om Otto hvad man vil. Men det er da netop hans praktiske erfaring der tæller. |
||||
SVP03
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er ok for mig.
Nu stod jeg i går og kiggede helt tæt på mit lærred med X7eren.
Du må dælme have fine øjne hvis du kan se det på 4 m afstand. Det du kalder "grid"
Nu har Otto været hos mig 3 gange, ikke at jeg er helt enig med ham i hvad et godt billede er. Men den teori der ligger bag selve hvad et billede består af er meget spændende. Jeg har ikke været rundt og se en masse projektorer. Også derfor jeg ikke kan udtale mig meget om dem, kun dem jeg har set.
Vi kan vel blive enige om at et godt billede hos dig svarer til at vi skal debatere hvilken højtaler der lyder bedst, hvilket er umuligt.
Men en projektor kan man måle på om farver og gråskala m.m. er korrekt. På en højtaler kan man jo i princippet kun måle på en frekvenskurve.
Så kan man mene at det man kalibrerer en projektor til som burde være det rigtige ikke er det rigtige set med forskellige øjne, om det er øjnene der er forskellige ved jeg ikke.
|
||||
SVP03
|
||||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Billedet kan også sagtens se forskelligt ud selvom standard målingerne viser det samme. Der er meget langt fra alt der dukker op i de målinger man almindeligvis laver når man kalibrerer. Ikke dermed sagt at man ikke -ville kunne- måle det. MVH |
||||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
|||
enig, netop det som jeg oplevede med X30 , iforhold til min Sim2 (selvfølgelig en anden pris) var at farvetemeraturen var rimlig ens. Men Sim2eren har en ubesværet måde at gengive billedet på - langt mere roligt og mere clean. JVCen havde bedre sort - men SIM2 havde bedre shadow details En ting som jeg har oplevet både med LCD og Dila(JVC) er at de er mere hysteriske med kvaliteten af materialet.....øhhh off topic :-D men jeg syntes at man for meget for pengene ved JVC - men det er bare svært at gå fra DLP til JVC. Og jeg kunne sagtens forestille mig at den omvendte vej vil være det samme |
||||
SVP03
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hver gang jeg har set en DLP, ser jeg flere ulemper end fordele.
I andre gør det samme når i ser en DILA.
|
||||
SVP03
|
||||
Besvar | Side <1 11121314> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |