recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X30 Kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X30 Kalibrering

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 12:50
Ja jeg kan også se de 11 første minutter, men jeg kan ikke få adgang til de 117 andre afsnit. - Det kan du nok heller ikke siden du ikke har lagt mærke til at de er der ;-)
 
MVH
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 13:41
Det er korrekt!
" Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af! "


Redigeret af Supergris - 24-September-2012 kl. 14:42
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 09:33
Hallo. For ca.2500kr.kan du gå fra godt billede til det bedste du kan hive ud af din proj.hvis du bestiller besøg af Otto.
(taler af erfaring)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 09:39
Er Otto begyndt at køre rundt igen uden at man køber noget hos ham.
SVP03
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 09:43
Ved det faktisk ikke,men prøv at forhøre dig i Tape-Connection.
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 10:06
Ja der er en heldel mere end 11 minutter paa disken :)
 
ang problemet med 24fps. saa er jeg igang med at finde ud af en maade hvorved det er nemmest af se.
 
Jeg overvejer noget med en roed firkant paa en sort baggrund som saa skal glide frem og tilbage, hvis det saa afspilles og vises fom 24 fps saa skal det se helt glidningsloest ud. Men er der derimod jutter intrudoceret vil bildet hakke lidt. men det er lidt "trial and error" lige nu.
 
ioevrigt saa vil der ogsaa bive tilfoejet patterns der kan bruges med calmans nye contrast modul.
 
EDIT:
nu har traadstarter jo klargjort at han ikke oensker at betale de 2500/3000 som det koster at faa det gjort fra Otto eller deslige. derfor mener jeg at det at indstille contrast/brightness er et omraade hvor man relativt simpelt kan hente utroligt meget.
 
ydermere saa vil det vaere en god ide hvis du deler dine indstillinger baade i bluray afspilleren og dit TV saa kan vi se om der er noget som er stilet forkert (her snakker jeg ikke om farver og deslige, men om saakaldte "billede optimereing funktioner"


Redigeret af Visca Blaugrana - 30-September-2012 kl. 10:11
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Visca Blaugrana Visca Blaugrana skrev:

Ja der er en heldel mere end 11 minutter paa disken :)
 
ang problemet med 24fps. saa er jeg igang med at finde ud af en maade hvorved det er nemmest af se.
 
Jeg overvejer noget med en roed firkant paa en sort baggrund som saa skal glide frem og tilbage, hvis det saa afspilles og vises fom 24 fps saa skal det se helt glidningsloest ud. Men er der derimod jutter intrudoceret vil bildet hakke lidt. men det er lidt "trial and error" lige nu.
 
ioevrigt saa vil der ogsaa bive tilfoejet patterns der kan bruges med calmans nye contrast modul.
 
EDIT:
nu har traadstarter jo klargjort at han ikke oensker at betale de 2500/3000 som det koster at faa det gjort fra Otto eller deslige. derfor mener jeg at det at indstille contrast/brightness er et omraade hvor man relativt simpelt kan hente utroligt meget.
 
ydermere saa vil det vaere en god ide hvis du deler dine indstillinger baade i bluray afspilleren og dit TV saa kan vi se om der er noget som er stilet forkert (her snakker jeg ikke om farver og deslige, men om saakaldte "billede optimereing funktioner"

Jeg bruger ps3 til at afspille blueray fra og har lidt film til ATV2, og hvordan jeg instiller de 2, der er jeg helt blank, jeg prøvet lidt med at indstille contrast/ brightness, det blev faktisk meget bedre.
Til top
Redford Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2011
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Redford Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 17:48
Har lige fået kalibreret min min X30 og min Hd350, af Otto. Hold da kæft, det er verdensklasse. Blueray film der før var af tvivlsom kvalitet, står, jeg fristes til at sige, smukt. Det skulle jeg ha´ fået gjort for længe siden. Filmisk er det blevet fuldstændigt perfekt. I sandhed en nydelse. Kan kun anbefales.Big smile
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Redford Redford skrev:

Har lige fået kalibreret min min X30 og min Hd350, af Otto. Hold da kæft, det er verdensklasse. Blueray film der før var af tvivlsom kvalitet, står, jeg fristes til at sige, smukt. Det skulle jeg ha´ fået gjort for længe siden. Filmisk er det blevet fuldstændigt perfekt. I sandhed en nydelse. Kan kun anbefales.Big smile
 
Har du en kalibrerings rapport du kunne offentligøre, så vi andre kan se hvor X30 lander når den er prof kalibreret.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Redford Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2011
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Redford Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 18:50
Nej, det har jeg ikke. Jeg vil lige tilføje, at jeg var noget skeptisk inden kalibreringen, men det er jeg så sandelig ikke mere. I´m a beliverBig smile
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Redford Redford skrev:

Nej, det har jeg ikke. Jeg vil lige tilføje, at jeg var noget skeptisk inden kalibreringen, men det er jeg så sandelig ikke mere. I´m a beliverBig smile
 
Her er fremtiden...
 
 
Ved ikke om JVC har fået styr på deres autocalibrate..
 
 
 
 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Redford Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2011
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Redford Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 19:15
Tror ikke det kan måle sig med en kalibrering fra Otto
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu