recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Surround Reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Surround Reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skinner73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2014
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skinner73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: Surround Reciever
    Sendt: 14-November-2014 kl. 09:04
Hej Recordere.

Jeg er endeligt kommet i eget hus og er nu ved at købe en 60" plasma til ungernes Wii/PS2/xbox360 og mediacenter via pc. Denne skærm har dog kun een hdmi indgang.

https://www.komplett.dk/lg-60-plasma-tv-60pb560v/817586

Er der nogen der har en fornuftig Surround Reciever der kan håndterer component upscaling de evt vil af med? 

Jeg har kigget lidt efter en onkyo 609 men ved ikke om den kan?

Mvh Jesper
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 11:01
Hejsa

Jeg har en Integra 80.2 som jeg skal sælge - kan det have interesse ?

Mvh.

Michael
Til top
kjeld69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kjeld69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 11:35
Tjek min annonce jeg har en Onkyo TX-NR 929 til salg
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Skinner73 Skinner73 skrev:

Hej Recordere.

Jeg er endeligt kommet i eget hus og er nu ved at købe en 60" plasma til ungernes Wii/PS2/xbox360 og mediacenter via pc. Denne skærm har dog kun een hdmi indgang.

Baseret på ONKYO's fejlhistorik, indenfor de seneste 3-4 år, så ville jeg gå udenom dem!

Hvor meget vil du give for en receiver? Hvis dit budget er 3.500,-, så er det absolut bedste bud, en YAMAHA RX-A830! Sprit ny, 3 års garanti, og Component/Composit opskalering af 480i/576i signal, til 1080p på HDMI-udgangen.

http://www.pricerunner.dk/pl/96-2895278/Forstaerkere-og-Receivere/Yamaha-RX-A830-Sammenlign-Priser?q=rx+a830&ref=redirect&search=rx+a830&sort=4

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 14-November-2014 kl. 12:20
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skinner73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 12:44
Tak .. Var ikke klar over onkyo problemerne.

Jeg kan godt se den Yamaha RX-A830 har det jeg efterspørger.

Bør man holde sig fra brugtmarkedet?

Jeg havde håbet på noget godt brugt til 1-2 kkr.

Fruen skal i Ikea på lørdag og den slags koster også ;)

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 13:44

Bør man holde sig fra brugtmarkedet?

Der er meget elektronik i en surroundreceiver, så det kan jo selvfølgelig give problemer. Og der kan være forskel fra mærke til mærke, hvor mange problemer der er. Generelt siger min brancheerfaring, at Yamaha generelt fungerer godt - og fejlfrit - i årevis.

Jeg havde håbet på noget godt brugt til 1-2 kkr.

Uha, i den prisklasse - hvis du skal have med opskalering - så tror jeg at det bliver noget forholdsvis gammelt.

M.v.h.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skinner73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 13:54
Ok.. så bliver det nok en ny RX-A830... den har de også hos komplett.dk til 3499,-
Det skal så lige formuleres til konen. Så kan hun vælge tv møbel i ikea :)

God Weekend
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 14:38
Det er er nem opgave, det var jo til børnene der skulle indkøbes, og dem vil du kun det bedste. Så den bliver nem at sælge til konen, og endnu nemmere, hvis et barn står i baggrunden med tårer i øjnene, når deres mor i starten hælder til det billigste indkøb.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 11:04
Nu har jeg selv plasma, men jeg ville være betænkelig ved risikoen for burn-in, når fjernsynet skal stå i et børneværelse forspændt Wii og en pc.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL60W605BBAE/sony-60-smart-tv-med-wi-fi-kdl60w605b?scid=ext_news_uge46_KDL60W605BBAE#tab-specs

Elgiganten har sat 200 styk af dette tv til salg for kr. 5.999,- og jeg vil mene, at det vil egne sig bedre end en plasmaskærm ved den påtænkte brug.

Tests af 605-serien: (Edit: Dette tv har endvidere en ret hurtig responstid ved spil og har endvidere 4 HDMI-stik.)

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm

http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-40w605b-review

Men der er selvfølgelig kr. 1.500 at spare ved at gå med den LG ved Komplett.dk

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 15-November-2014 kl. 11:12
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Nu har jeg selv plasma, men jeg ville være betænkelig ved risikoen for burn-in, når fjernsynet skal stå i et børneværelse forspændt Wii og en pc.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL60W605BBAE/sony-60-smart-tv-med-wi-fi-kdl60w605b?scid=ext_news_uge46_KDL60W605BBAE#tab-specs

Elgiganten har sat 200 styk af dette tv til salg for kr. 5.999,- og jeg vil mene, at det vil egne sig bedre end en plasmaskærm ved den påtænkte brug.

Tests af 605-serien: (Edit: Dette tv har endvidere en ret hurtig responstid ved spil og har endvidere 4 HDMI-stik.)

Men der er selvfølgelig kr. 1.500 at spare ved at gå med den LG ved Komplett.dk

Mvh. Jørgensen

Jeg er enig i den ovenstående. Derudover er der jo et lidt lavere strøm forbrug, på LCD'en. Det betyder også 2-400,- om året i merforbrug, på plasma'en. Så det giver i sidste ende en mindre besparelse på LG'en.

M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det er er nem opgave, det var jo til børnene der skulle indkøbes, og dem vil du kun det bedste. Så den bliver nem at sælge til konen, og endnu nemmere, hvis et barn står i baggrunden med tårer i øjnene, når deres mor i starten hælder til det billigste indkøb.

Dine børn får lige det de vil have ? Og en lille tåre i øjenkrogen, så er problemet med deres mor ang. prisen løst ?
Er det sådan dit indlæg skal forstås ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu