|
Kabel med 4 ledere til højtaler |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2015 kl. 11:00 |
Halløj :)
Jeg håber i kan hjælpe mig med et lille problem ang. mit surround set-up. Vi bor desværre i en lejlighed hvor det ikke er muligt at trække kabler langs fodlisten, da der er døråbninger på alle sider i stuen. Jeg har derfor tænkt mig at finde et kabel hvor der evt er 2 x - og 2 x + til mine baghøjtalere, og trække det over dørkarmen, ligesom der er gjort med et antenne kabel. Kender i til et billigt kabel som kan opfylde mit ønske, og som også er hvidt? Jeg har kigget på bi-amping kabler, men dem jeg har kunne finde har været for dyre til hvad jeg vil ofre :) Højtalerne er ikke noget specielt, blot et HKTS 11 sæt fra Harman/Kardon. Håber i kender et sted hvor det kan købes billigt :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du overvejet trådløse surround HT? Det behøver ikke være så dyrt, her er et billigt sæt til salg:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141090&title=s-philips-fidelio-e5 |
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
om det bliver dyrt kommer jo an på hvor mange meter du skal bruge
http://www.av-connection.dk/?PGr=7611 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er jo et ganske almindeligt 4 leder installations kabel, som kan købes i et hver byggemarked du skal have fat i. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
er bange for at installations kabel er for stift.
Kan blive svært at bøje ordentligt. Dog er intet umuligt Ville nok vælge et kabel med multicore istedet.
|
|
![]() |
|
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
Der er nok omkring 15 meter der skal trækkes, derfor er jeg ikke interesseret i at give 59,- pr meter.
Hvor kan dette multicore kabel købes? |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Hvordan havde du tænkt dig at trække kablet? Der er jo ikke lige langt hen til de to højttalere . ?
|
|
![]() |
|
Jeg har tænkt mig at trække det fra reciveren, og så over dørkarmen, i midten af hvor de 2 baghøjtalere skal placeres, splitter jeg bare kablet ud.
En anden løsning kunne vel være at få fat i noget hvidt snakeskin og så bare bruge almindelig højtaler kabel? |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Vær opmærksom på at inderlederne i flerleder kabler ofte ikke har samme farve som kappen, så selvom du finder et hvidt flerleder kabelså vil de ledere du splitter ud være isolerede med rød, grøn, ... osv.
|
|
![]() |
|
Det er jeg klar over :)
Det er ikke noget problem at mærke dem op efter evt. andre farver. |
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Hmm.. hvis dine baghøjttalere hænger midt på bagvæggen... og din forstærker, sådan nogle lunde, er midt på frontvæggen ? - er det jo de samme antal M. som skal trækkes, om de går langs fodpanelerne eller langs loftet
![]() Bond
![]() |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |