recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabelbakke over et gulv...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabelbakke over et gulv...?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabelbakke over et gulv...?
    Sendt: 04-August-2008 kl. 15:05

Hej i forum

Jeg må ha´lidt hjælp - jeg er flyttet i ny lejlighed og har brug for at trække antennekabler fra tv stik fra een væg til en anden , men over gulvet i lejligheden istedet for at føre det op ad væggen og ned igen på den anden side....hvad findes der af løsninger - hvad gør i?



Redigeret af pdrhan - 04-August-2008 kl. 15:30
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 15:19

Du mener, du skal føre den hen over en dør?

Du kan smide en lille fin liste på, og fører den under døren. Det vil funger som en lille dørtærskel.. Burde vel funger fint? Eller hvis der allerede er en - bræk den op, og smid din ledning ind i den.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Du mener, du skal føre den hen over en dør?

Du kan smide en lille fin liste på, og fører den under døren. Det vil funger som en lille dørtærskel.. Burde vel funger fint? Eller hvis der allerede er en - bræk den op, og smid din ledning ind i den.

Ok , fik nok ikke skrevet - der er ikke dør eller karm , gulvet er udi et fra entre til stue  med en væg på hver side hvor kablet skal føres over gulvet , istedet for at trække det i en kabelbakke der bliver sat fast på væggene og i loftet , vil jeg ha´den direkte over gulvet - ligesom når man skal samle et gulvtæppe mellem 2 rum hvor der ikke er dør i.......

SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 15:39

Ja ok, den er straks værre. Der vil det nok ikke se så godt ud med en liste hen over gulvet :)

Du har ingen mulighed for at føre den under gulvet?

Spændene at se hvilken løsning du kommer frem til.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 11:16

Jeg kan ikke føre den under gulvet uden at brække det hele op - og det gør jeg ikke med et spritnyt ege-parket!! , Men jeg har fundet denne løsning , som må være måden at gøre det på....:

http://www.bn-elektronik.dk/BNfront/Varekat2.aspx?Exp=11258& amp;Art=3675&Par=11850

SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 11:49
prøv evt at se her for inspiration.. evt lade ledningen føres til loft i et hjørne også blive "oppe" indtil du kommer til hvor dit tv skal være også køre ned i tvet så ledningen kommer oppefra og ikke nedefra. (feks med "ligeliste futura"
Mvh

René
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 02:30

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

prøv evt at se her for inspiration.. evt lade ledningen føres til loft i et hjørne også blive "oppe" indtil du kommer til hvor dit tv skal være også køre ned i tvet så ledningen kommer oppefra og ikke nedefra. (feks med "ligeliste futura"

Så din henvisning til BN- men det er jo blevet engrosforetagende, ved du hvor man finder det ude i butikker/på nettet?

Niels

Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 07:49

Istedet for en (meget) synlig plastic-dims liggende hen over gulvet ... så kunne du købe en egetræs-planke, som du "fræser ud" på den ene side. Du kan enten fræse et stort hulrum, eller lave deciderede rækker, hvor du kan lægge ledningerne i. Hulrummet/rækkerne skal selvfølgelig lægge nedad, mod gulvet (skruet fast), således det ovenfra bare ser ud som der ligger en planke hen over gulvet.

Det må alt andet lige se pænere ud, med en planke i nogenlunde samme farve som gulvet.

Jeg har selv praktiseret ovennævnte. Det var dog kun over 120 cm (imellem en dørkarm), men det fungerede fint.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu