recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr
    Sendt: 06-Januar-2016 kl. 19:38
Står og skal som sædvanlig opgradere. Har lige solgt mine gamle Harald Nyborg 25mtr 2,5,mmx2 kobberkabler som koster 189 kr pt for 25mtr. 
http://www.harald-nyborg.dk/p9545/hoejttalerkabel-2x2-50mm2-25m
Okay så tænker jeg uden at skulle ud i og prøve 1 million nye kabler, hvad får jeg for pengene hvis jeg går op i kvalitet ift mærker? Jeg skal nok slutte dem til noget Dynaudio Excite x34-x38 og andet Dynaudio center og kompakthøjttaler. 
Det er jo ikke lige til at låne en masse kabler hjem. Altså er forskellen virkelig SÅ stor at man skal gå fra at betale 8-9kr pr MTR, til hvad ved jeg et forsølvet kabel fra nogle af de DYRE mærker som Van den hul, nordøst, Audioquest osv. Jeg kan se at en masse butikker blandt andet Hifiklubben sælger en masse spændende kabler i metervis der ikke er termineret. Går stærkt ud fra at terminerede kabler koster ekstremt meget mere end hvis man selv skal ud og putte stik på. Synes i hvert fald at priserne springer gevaldigt når jeg kigger på nogle helt komplette kabler. 

Men ellers så har hifiklubben nok en kabelskuffe man kan leje med hjem så vidt jeg husker. 
Nogen der kan regne ud hvad harald nyborgs 25mtr 2,5mmx2 kabel til 189kr dvs 7,56 kr pr meter svarer til af audioquests kabler hos Hifiklubben? Går ud fra at de helt tilsvarende koster 2-3x mere hos hifiklubben. Men til gengæld så har Harald Nyborg og andre discountbutikker ikke forskellige niveauer af kabler fra de billigste til feks de dyreste noname/billige kabler der findes. 
Så det er svært at sammenligne kablerne imellem. 
Jeg vil meget nødig op i at købe nogle mærkevare-kabler da jeg ved hvor svinedyre de er pr meter. Der er jo en STOR forskel at gå fra 7,5kr pr meter for et rigtigt godt allround kabel, til feks 250kr pr meter. Jeg skal bruge små 25 meter i alt. Men prioriterer nok fronterne og centeren lidt mere end mine baghøjttalere, så måske nogle dyre kabler til de 3 enheder, og så lidt billigere til mine 2 eller 4 surround-kompakthøjttalere alt efter hvad jeg vælger. 


Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 19:40
Nå ja jeg solgte ikke bare mine gamle harald nyborg højttalerkabler blot for at få penge i kassen, men det var med til at jeg kunne sælge mine højttalere. Så køber gerne kablet igen hvis det er. 
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 19:55
En anden ting gør det en stor forskel om det er enkeltkernet eller flertrådet? Er det også det man betaler for når man går længere op i pris? At der er færre kerner inde i kablet? Jeg læser en MASSE om at mange ikke kan høre forskel på de lidt billigere og de meget dyrere kabler overalt på nettet. Men ja i sidste ende er det noget jeg må teste selv. Men tænker at der er en helt del penge at spare på et billigt mærke og kabler der ikke er terminerede. Og så kan man selv montere stik eller få nogle til at gøre det med korrekt udstyr. 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 20:11
Du starter hurtigt endnu en kabel religions krig ved at starte dette emne :) Hvis du er interesseret i at vide hvad de 2 lejre mener, så brug søge funktionen, og læs en af de tidligere tråde...

Mit råd er at du låner nogle kabler med hjem til forskellig pris, så får en bekendt til at skifte imellem de forskellige kabler så du får mulighed for at vurdere lyden. Bagefter kan du så beslutte hvilket kabel du synes er bedst


Redigeret af JakobSkaarup - 06-Januar-2016 kl. 20:12
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Du starter hurtigt endnu en kabel religions krig ved at starte dette emne :) Hvis du er interesseret i at vide hvad de 2 lejre mener, så brug søge funktionen, og læs en af de tidligere tråde...

Mit råd er at du låner nogle kabler med hjem til forskellig pris, så får en bekendt til at skifte imellem de forskellige kabler så du får mulighed for at vurdere lyden. Bagefter kan du så beslutte hvilket kabel du synes er bedst

Ja og det jeg egentligt gerne vil starte er ikke en kabelkrig, men mere om hvad jeg skal gå efter ift billige kabler til en max meterpris på 100kr. Som jeg selv kan putte stik på og lodde og hvad der ellers måtte være godt ift kabler. Det er nok mit udgangspunkt, billige kabler til max 100kr pr meter. Men altså også hvad folk mener om specielt harald nyborg kablet til 7,5kr pr meter ift dyrere og bedre kabler i samme segment. 
Jeg har ikke haft mulighed for at teste kablerne, men det er der nok andre herinde der har. 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 20:56
En varm anbefaling herfra og What HiFi, kunne være kablet fra Audioquest Slip 14/2 eller Slip 14/4. Det første er til singlewire, det andet bruges til bi-wire. De koster henholdsvis 29kr og 49kr pr. meter, for kabel med to eller fire ledere.
Kablet lagerføres i Hifi Klubben, og er i mine ører et fremragende kabel.

Redigeret af JeTex - 06-Januar-2016 kl. 20:57
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

En varm anbefaling herfra og What HiFi, kunne være kablet fra Audioquest Slip 14/2 eller Slip 14/4. Det første er til singlewire, det andet bruges til bi-wire. De koster henholdsvis 29kr og 49kr pr. meter, for kabel med to eller fire ledere.
Kablet lagerføres i Hifi Klubben, og er i mine ører et fremragende kabel.

Og hvad sammenlignet med Blue og Black edition fra Audioquest. Har du prøvet den sammenligning? Hvad får man hvis man giver de ekstra kroner pr meter? 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

En varm anbefaling herfra og What HiFi, kunne være kablet fra Audioquest Slip 14/2 eller Slip 14/4. Det første er til singlewire, det andet bruges til bi-wire. De koster henholdsvis 29kr og 49kr pr. meter, for kabel med to eller fire ledere.
Kablet lagerføres i Hifi Klubben, og er i mine ører et fremragende kabel.


Og hvad sammenlignet med Blue og Black edition fra Audioquest. Har du prøvet den sammenligning? Hvad får man hvis man giver de ekstra kroner pr meter? 

Den test har jeg ladet andre om, og min inspiration til de nævnte kabler blev vakt, da de kom ud med en anbefaling og fem stjerner.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

hvad får jeg for pengene hvis jeg går op i kvalitet ift mærker?

Intet.

Absolut intet i forhold til et Harald Nyborg-kabel af samme kvadrat kobber.

Så enkelt kan det siges.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 05:04
.

Redigeret af Henrik B. - 08-Januar-2016 kl. 18:24
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 08:43
Kig på Bluejeans cables. Du bestiller højtalerkablerne i de længder du vil have med sko / bananstik. Jeg synes ikke priserne er så slemme. De holder til i Seattle. Din bestilling bliver fortoldet med det samme og kommer med FedEx efter få dage.
Internationale ordre bestilles via www.bluejeanscable.co.uk
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har gennem årene lyttet til rigtig, rigtig, RIGTIG mange kabler, men lige netop AudioQuests singlecore kabler er ekstremt neutrale i deres gengivelse. D.v.s. at du ikke påvirker/"farver" musikken.

Så man får præcis det samme som et helt almindeligt kabel fra Harald Nyborg eller AV-Cables.

Se evt. test her: http://archimago.blogspot.dk/2013/05/measurements-analogue-rca-interconnects.html
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu