recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

De kan fint hygge sig med deres eget hokus-pokus, men det bliver kritisk når de begynder at anbefale deres indbildninger til sagesløse som spørger om råd, og bliver bildt alt muligt ikke-beviseligt nonsense ind. For det er virkelig nonsens.

Og jeg finder det fortsat relevant at kalde en spade for en spade, og en kabelfantast for en kabelfantast. I hvert fald indtil han kan bevise at der bare er den mindste smule hold i hans påstande.

Er du så en kabelfundamentalist? Du plæderer ihvertfald for at alene din teori er den rigtige, og alle andres er forkerte. Når man så ihærdigt overtager alle tråde for at udbrede sit budskab for at redde de fortabte fra at falde i og tro på den forkerte. Og bruger floromvundne fraser til at sætte de faldne i bås som ikke rettroende. Du læner dig kraftigt op ad at være en kabelfundamentalist.


Jeg vil nærmere kalde det en "arbejdsskade" eller "forøget realitetssans".

Det er jo lige netop ikke selvopfundne teorier jeg kommer med, men derimod konkrete fakta om hvordan signalkabler rent faktisk virker. Det er målt og vejet og afprøvet tusindvis af gange, og hvis det ikke holdt stik ville størstedelen af al elektronik og elektriske apparater slet ikke virke.

Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.

Fordi de, i modsætning til kabelfantasterne, rent faktisk har fremlagt overvældende bevismateriale og måleresultater mv. som for langt størstedelens vedkommende kan verificeres af enhver person med et multimeter og et oscilloskop og evt. en håndfuld andre relativt lettilgængelige måleinstrumenter.

Kabelfantasterne har fremlagt nogle røverhistorier og floromvundet technobabble og pseudovidenskab, uden nogen form for håndgribelige beviser eller mulighed for at genskabe de testresultater de påstår at have opnået.

Det burde ikke være specielt svært at se hvem der er værd at stole på.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.

Fordi de, i modsætning til kabelfantasterne, rent faktisk har fremlagt overvældende bevismateriale og måleresultater mv. som for langt størstedelens vedkommende kan verificeres af enhver person med et multimeter og et oscilloskop og evt. en håndfuld andre relativt lettilgængelige måleinstrumenter.

Kabelfantasterne har fremlagt nogle røverhistorier og floromvundet technobabble og pseudovidenskab, uden nogen form for håndgribelige beviser eller mulighed for at genskabe de testresultater de påstår at have opnået.

Det burde ikke være specielt svært at se hvem der er værd at stole på.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:


Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.


Fordi de, i modsætning til kabelfantasterne, rent faktisk har fremlagt overvældende bevismateriale og måleresultater mv. som for langt størstedelens vedkommende kan verificeres af enhver person med et multimeter og et oscilloskop og evt. en håndfuld andre relativt lettilgængelige måleinstrumenter.

Kabelfantasterne har fremlagt nogle røverhistorier og floromvundet technobabble og pseudovidenskab, uden nogen form for håndgribelige beviser eller mulighed for at genskabe de testresultater de påstår at have opnået.

Det burde ikke være specielt svært at se hvem der er værd at stole på.




8x100

Jeg kan se at Henrik har opdraget dig godt...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.


Fordi de, i modsætning til kabelfantasterne, rent faktisk har fremlagt overvældende bevismateriale og måleresultater mv. som for langt størstedelens vedkommende kan verificeres af enhver person med et multimeter og et oscilloskop og evt. en håndfuld andre relativt lettilgængelige måleinstrumenter.

Kabelfantasterne har fremlagt nogle røverhistorier og floromvundet technobabble og pseudovidenskab, uden nogen form for håndgribelige beviser eller mulighed for at genskabe de testresultater de påstår at have opnået.

Det burde ikke være specielt svært at se hvem der er værd at stole på.

Det er jo din udlægning og en udlægning fra en der kan li at høre mp3 musik. De andres udlægning stammer fra et helt liv med lytning til musik der er noget særligt, og kræver særligt delikat udstyr for at lyde rigtigt. Jeg ved godt hvem jeg stoler mest på, og det er ikke kabelfundamentalisten.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 11:33
Henrik modsiger også sig selv - igen! Henrik skrev jo netop tidligere, at det han skriver ikke er fakta, men "det mest "sandsynlige".

M.v.h.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 11:40
Jeg er helt på linje med Slumbert i forhold til hans seneste par kommentarer ang. debatten på dette forum. 

I min optik er Recordere.dk et rigtig godt forum, hvor folk har en god vilje til at hjælpe, komme med råd og vejledning. Jeg ville være rigtig ærgerlig over at miste dette, da jeg ofte har benyttet mig af det i forbindelse med forskellige projekter. Desværre er der pt. en tendens til en skyttekrig, hvor det gælder om at råbe højest og få ret, hvilket bestemt ikke er med til at fremme en god stemning.

Ofte mister jeg overblikket over diverse tråde, da de hurtigt kører af sporet og drukner i diverse synspunkter. Jeg ville da være noget betænkelig ved at oprette en tråd fremover, hvis jeg tidligere havde oprettet en som i den grad havde kørt af sporet.

Desuden kunne man frygte at mange af de velmenende og konstruktive debattører kunne finde på at trække sig fra sitet, hvilket jeg ville se som meget beklageligt. 
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.


Fordi de, i modsætning til kabelfantasterne, rent faktisk har fremlagt overvældende bevismateriale og måleresultater mv. som for langt størstedelens vedkommende kan verificeres af enhver person med et multimeter og et oscilloskop og evt. en håndfuld andre relativt lettilgængelige måleinstrumenter.

Kabelfantasterne har fremlagt nogle røverhistorier og floromvundet technobabble og pseudovidenskab, uden nogen form for håndgribelige beviser eller mulighed for at genskabe de testresultater de påstår at have opnået.

Det burde ikke være specielt svært at se hvem der er værd at stole på.

Det er jo din udlægning og en udlægning fra en der kan li at høre mp3 musik. De andres udlægning stammer fra et helt liv med lytning til musik der er noget særligt, og kræver særligt delikat udstyr for at lyde rigtigt. Jeg ved godt hvem jeg stoler mest på, og det er ikke kabelfundamentalisten.

Du kender mig ikke, og du ved ikke hvornår jeg lytter til MP3, hvornår jeg lytter til CD, hvornår jeg lytter til LP, hvilke instrumenter jeg har spillet, hvilke koncerter jeg går til, hvilke musikere jeg kender og er vokset op med, du ved ikke mere om mig end den begrænsende mængde jeg har skrevet her på forummet. Så jeg vælger at se bort fra dine slet skjulte fornærmelser af min person og min kærlighed til musik, for du ved ikke hvad du snakker om.

Men forklar mig venligst hvilken musik "der er noget særligt", og hvilket "særligt delikat udstyr" (velsmagende eller følsomt?) der åbenbart kræves for at kunne afspille denne "særlige" musik? Og hvordan dette udstyr åbenbart er så følsomt at det kan opfange og gengive forskelle der er så uendeligt små at selv det mest fintfølende måleudstyr ikke opfanger dem?

Og forklar så også venligst hvorfor der ikke bruges tilsvarende "særligt delikat udstyr" i studierne hvor musikken optages?


Redigeret af HenrikStevn - 11-Januar-2016 kl. 12:40
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 13:15
Nej jeg kender dig ikke! Dog har jeg dannet mig et indtryk af hvad du er for en person gennem de utallige dedikerede indlæg du har leveret. Og studsede bl.a. over du beskrev hvordan du eksperimenterede med hvor lav bitrate der kunne accepteres i mp3 gengivelse, for at du ikke ville kunne høre forskel på det og så en CD. Du går med andre ord i modsat retning af de mennesker herinde der jagter den bedste lyd over CD'en.

Alligevel påberåber du dig at være ekspert i lyd og teknik. Du må undskylde, jeg har svært ved at se du er andet end en troll.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej jeg kender dig ikke! Dog har jeg dannet mig et indtryk af hvad du er for en person gennem de utallige dedikerede indlæg du har leveret. Og studsede bl.a. over du beskrev hvordan du eksperimenterede med hvor lav bitrate der kunne accepteres i mp3 gengivelse, for at du ikke ville kunne høre forskel på det og så en CD. Du går med andre ord i modsat retning af de mennesker herinde der jagter den bedste lyd over CD'en.

Alligevel påberåber du dig at være ekspert i lyd og teknik. Du må undskylde, jeg har svært ved at se du er andet end en troll.

Hvad er der galt med at eksperimentere for at finde ud af hvilken bitrate der er påkrævet før der ikke længere er hørbar forskel mellem MP3 og CD?

Eller der det fordi dem der jagter den bedste lyd har besluttet sig for at MP3 bare ikke duer, uden at give formatet en fair chance, uden at afprøve på en kontrolleret måde om de overhovedet kan høre forskel, og uden at sætte sig ind i hvorfor MP3, AAC, Ogg osv. virker så godt som de rent faktisk gør?

Forskellen er at jeg rent faktisk har afprøvet de forskellige formater (og hi-res FLAC osv.), i stedet for bare at beslutte mig for at større tal (samplerate, bitrate osv.) automatisk er lig med højere kvalitet.

Nej, jeg har ikke afprøvet møgdyre kabler, da jeg ikke er interesseret i spilde penge på det. Målinger og egenskaber for kabler er så gennemarbejdede og velkendte, at det må være op til kabeltilhængerne at komme med nogle beviser for hvorfor al menneskelig viden om kabler åbenbart er forkert.


Redigeret af HenrikStevn - 11-Januar-2016 kl. 13:35
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:


Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Præcis! Du missionerer noget andre har fundet ud af, fordi du tror på at det er den endegyldige sandhed, og alt andet er noget nonsens. Så jo, du er en kabelfundamentalist.


Fordi de, i modsætning til kabelfantasterne, rent faktisk har fremlagt overvældende bevismateriale og måleresultater mv. som for langt størstedelens vedkommende kan verificeres af enhver person med et multimeter og et oscilloskop og evt. en håndfuld andre relativt lettilgængelige måleinstrumenter.

Kabelfantasterne har fremlagt nogle røverhistorier og floromvundet technobabble og pseudovidenskab, uden nogen form for håndgribelige beviser eller mulighed for at genskabe de testresultater de påstår at have opnået.

Det burde ikke være specielt svært at se hvem der er værd at stole på.




8x100

Jeg kan se at Henrik har opdraget dig godt...

M.v.h.

Henrik B, tror du ikke du skulle begynde at komme med noget der kan bruges til noget, i stedet bare at være efter dem der har lidt at have det i ?
Jeg tror egentlig det ville klæde dig og måske hjælpe dig lidt på vej

Med den der store irettesætterevne du har, kan du så ikke fortælle lidt om højttalerkabler og deres indflydelse - Noget tyder på at det rent faktisk er dig der sidder med al viden.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om det fra dig, da jeg ikke selv har den viden idet jeg kun har arbejdet med elektronik og hifi i 27 år.
Måske skulle jeg fortælle dig at jeg også har været i hifibranchen og ved hvilke historier der sælger (sande eller hokus pokus) Wink

Men jeg forventer et godt svar fra dig da nu besidder så stor viden omkring emnet, men også for at se om du kan skrive andet end den sædvanlige jagt på personer - Du kunne andet Big smile

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 14:19
Clap
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu