recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabelspm. ift pris og kvalitet 10-200kr mtr

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 15:11
.

Redigeret af Henrik B. - 08-Januar-2016 kl. 18:26
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 16:24
Man kan have lige så mange holdninger man vil, de ændrer bare ikke på hvordan den virkelige verden er skruet sammen Wink

Lige så vel som ønsketænkning, filosofi og hokus-pokus ikke ændrer på hvordan et højttalerkabel virker.


Redigeret af HenrikStevn - 08-Januar-2016 kl. 16:25
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 17:24
.

Redigeret af Henrik B. - 08-Januar-2016 kl. 18:26
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu ved jeg godt at du mener at du har patent på virkeligheden, men det ændrer stadig ikke på min holdning til de brugere, som har et (sygeligt) behov for at tale ned til/nedsættende til andre brugere, blot fordi de har en anden holdning/mening/overbevisning - kald det hvad du vil. Har man dette (sygelige) behov, så bør man nok overveje at se en psykolog!

M.v.h.

Lider du meget under vinterdepression ?
Og måske lidt af den der; Jeg må godt men i andre må ikke ?
Dine skriverier er altså ikke kønnere end dem du fægter efter !
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 17:42
Jeg forbeholder mig ret til at lave jokes og gøre grin med hokus-pokus og magisk ønsketænkning, som intet hold har i virkeligheden.

Det er selvfølgelig en personlig sag om man vælger at tilskrive diverse magiske egenskaber til nogle meter simpelt kabel, blot fordi der står et eller andet eventyr om det på en hjemmeside. Folk tror jo også på alle mulige underlige religioner og astrologi og jordstråler og den slags.

Men så må de også acceptere at der bliver lavet jokes og gjort lidt grin med dem og deres udpræget ikke-videnskabelige holdninger. Og hvis det utrolige skulle ske at de rent faktisk havde ret, så er de velkomne til at sige "hvad sagde jeg?", men det kommer nok aldrig til at ske :-)


Redigeret af HenrikStevn - 08-Januar-2016 kl. 17:43
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu ved jeg godt at du mener at du har patent på virkeligheden, men det ændrer stadig ikke på min holdning til de brugere, som har et (sygeligt) behov for at tale ned til/nedsættende til andre brugere, blot fordi de har en anden holdning/mening/overbevisning - kald det hvad du vil. Har man dette (sygelige) behov, så bør man nok overveje at se en psykolog!

M.v.h.


Wow, skrev DU lige det? Er der nogen som nedgøre andre, så er det da dig, det er faktisk noget som du er ret god til.

Til OP. Lån nogle forskellige kabler i forskellig prisklasser , og test om du synes der er forskel. Om der virkelig er forskel er jo lige meget hvis Du synes det giver dig en forbedring.

Jeg kan ikke hører forskel på kobberkabler. Jeg har ikke hørt sølv/kul eller hvad nu der ekperimenteres med, som skulle "farve" lyden
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu ved jeg godt at du mener at du har patent på virkeligheden, men det ændrer stadig ikke på min holdning til de brugere, som har et (sygeligt) behov for at tale ned til/nedsættende til andre brugere, blot fordi de har en anden holdning/mening/overbevisning - kald det hvad du vil. Har man dette (sygelige) behov, så bør man nok overveje at se en psykolog!

M.v.h.


Wow, skrev DU lige det? Er der nogen som nedgøre andre, så er det da dig, det er faktisk noget som du er ret god til.



Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 18:11
.

Redigeret af Henrik B. - 08-Januar-2016 kl. 18:27
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ny bruger - med attitude...   

M.v.h.

Og det var så hvad du havde at byde på.
Du er godt nok en kedelig deltager
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2016 kl. 21:12
Hahaha, den her tråd er jo endt fuldstændig som forudsagt. :D

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2016 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Hahaha, den her tråd er jo endt fuldstændig som forudsagt. :D


Men der er også kommet en del gode indlæg. Der er nok ikke et entydigt svar hvad man får for pengene. Jeg er ude i at købe lidt Audioquest på tilbud til 70 og 100kr tror jeg det var pr meter, og så noget harald nyborg til 7,56kr pr meter. Så vil jeg prøve at se om Hifiklubben har noget jeg kan låne med hjem, men under ingen omstændigheder køber jeg kabel til mere end 100kr pr meter. 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2016 kl. 08:55
Som flere antyder, så er det eneste, du kan regne med, dine egne ører, så se om du kan prøve nogle stykker, og få din kæreste/kammerat til at skifte, så der er tale om en ægte blindtest, hvor placeboeffekten ikke burde kunne have indflydelse.
Jeg tror, der er flere herinde, der er nysgerrige efter, hvad du ender ud med, så skriv endelig om dine erfaringer, her i det nye år... :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu