recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabeltvs fremtid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabeltvs fremtid

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Hvis der var rent frit valg og kun de fodbold interesserede skulle betale det, så ville priserne blive så høje at ingen ville købe det.

Men det må jo så betyde at markedskræfterne er sat ud af spil, og markedet er pustet kunstigt op ...

Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Sådan er det så længe Ronaldo skal have en kvart milliard i løn om året. 

Hvad nu hvis markedet ikke var pustet kunstigt op, så ville det jo ikke være at spørgsmål om, hvad Ronaldo vil have i løn, så vil det være et spørgsmål om, hvad han kunne få ...

Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 14:22
Har fravalgt yousees grundpakke. Syntes det er meget at gi 289 pr måned for noget hvor man ikke ser det meste.


Nøjes med at streame DR.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Hvad nu hvis markedet ikke var pustet kunstigt op, så ville det jo ikke være at spørgsmål om, hvad Ronaldo vil have i løn, så vil det være et spørgsmål om, hvad han kunne få ...

Ja, det ku være sjovt hvis Ronaldo fik en månedsløn når måneden var gået ud fra hvor mange der gider at se ham spille ... for så skal man jo til at præstere...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 15:09
Jeg har Yousee mellempakke til 350 kr, da jeg stadig indimellem se TV3 og Kanal 5. Ellers kunne jeg også nøjes med Yousee grundpakke til 150 kr. 
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 15:20
Har afmeldt kabel tv da jeg aligevel skulle tilkøbe Eurosport player for at se det jeg ville se.

Så nu har jeg kun TV2 NEWS på TV2PLAY og Eurosport player.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har Yousee mellempakke til 350 kr, da jeg stadig indimellem se TV3 og Kanal 5. Ellers kunne jeg også nøjes med Yousee grundpakke til 150 kr. 


Begge kanaler ligger da i grundpakken...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har Yousee mellempakke til 350 kr, da jeg stadig indimellem se TV3 og Kanal 5. Ellers kunne jeg også nøjes med Yousee grundpakke til 150 kr. 


Begge kanaler ligger da i grundpakken...

Det har du ret i. Men vi mangler så TV+, TV2 Zulu og Charlie.
Jeg huskede forkert.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 17:44
150kr for grundpakken, det er sgu godt nok billigt, så havde jeg nok beholdt YouSee, men her koster grundpakken 299kr, og der sagde jeg stop, så defor blev vores YouSee opsagt her 1/1.
Indtil videre bruger vi TeliaTV som koster 99kr.
Mvh Jesper
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har p.t. fuldpakken, og der er ca. 40 kanaler, som jeg ikke ønsker, og for at gøre vanviddet komplet, kunne jeg sagtens nævne 40 andre kanaler, som jeg godt ville betale for.
Men dem tilbyder You-See ikke!
Så jeg synes, det er helt naturligt, at antallet af kabel-tv kunderne er faldende. Alt andet ville egentlig være mærkeligt.

Det kunne jeg også sagtens. Men sagen er at YouSee af ophavsrettighedsmæssige årsager ikke bare må få alle kanaler på denne jord med i deres pakker. De må f.eks. nøjes med BBC-world, CNBC og se langt efter de rigtige BBC og NBC mv. kanaler for bare at tage to konkrete eksempler. Og kanaler som fra Sky, ABC og Fox mv kan de også skyde en hvid pil efter ud over hvad de med Fox netop har gjort i forbindelse ned Xee. 

Redigeret af TBC1 - 28-Januar-2019 kl. 18:19
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 20:15
Vi skrottede alm. "Flow-tv" for uhadada +10 år siden eller sådan noget.
Fanmer om jeg vil betale for kanaler som sender reklamer ½ af tiden.
Det skal mine unger satme heller ikke udsættes for!
Hvad der det da i øvrigt også for noget perverst noget at have en kanal med tegnefilm som sender "børnereklamer" for at kunne få børnen til at påvirke forældrene til at spendere flere penge på ubrugeligt plastikskrammel.

Konen var lidt gnaven det første stykke tid efter at jeg havde opsagt vores tv-pakke men efterhånden som hun lærte at finde de ting hun gerne ville se andre steder har hun flere gange nævnt hvor lækkert det er ikke at skulle sidde og vente på reklamer og altid blot kan pause hvis man bliver afbrudt.





Redigeret af Stroyer - 28-Januar-2019 kl. 20:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 20:57
Stroyer,

Hjemme hos os er flow tv reklamefrit. For 16 år siden gik vi fra fuld pakke hos YouSee til ren antenne. “Early cable cutters” om man vil.

Vi ser mest flow i dag, begrænset til de “gratis” kanaler og abonnerer ikke på nogen streaming tjenester. Det eneste streaming vi har er DR app på ATV.

En gang i mellem ser vi reklamefyldt tv hos venner, det bekræfter os i at vi har gjort det rigtige valg. Selv knægten (13 år gammel) spøger ikke efter flere tv kanaler.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Stroyer,

Hjemme hos os er flow tv reklamefrit. For 16 år siden gik vi fra fuld pakke hos YouSee til ren antenne. “Early cable cutters” om man vil.

Vi ser mest flow i dag, begrænset til de “gratis” kanaler og abonnerer ikke på nogen streaming tjenester. Det eneste streaming vi har er DR app på ATV.

En gang i mellem ser vi reklamefyldt tv hos venner, det bekræfter os i at vi har gjort det rigtige valg. Selv knægten (13 år gammel) spøger ikke efter flere tv kanaler.


Klaus


For vores vedkommende var/er det ikke for at "begrænse udvalget af underholdning" om man vil.
Jeg kunne bare ikke se hvorfor jeg skulle betale +500kr/md for indhold som var ½ reklamer, ikke selv bestemme hvad vi vil se hvornår når der er andre muligheder tilgænglige.

Det var/er såmænd ikke fordi 500kr mere eller mindre i budgettet kan mærkes i vores økonomi men det blev til et princip.
I dag kører vi både på Netflix, HBO Viaplay osv. har ikke lige styr på hvor mange abonnement vi har men der er i hvert fald indhold nok :-)
Internettet er betalt af firmaet det samme med telefon så alt i alt tror jeg stadig vi sparre penge i forhold til tidligere selvom det ikke var årsagen til at starte med.


Redigeret af Stroyer - 28-Januar-2019 kl. 21:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu