recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler til CM8 højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabler til CM8 højtalere

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabler til CM8 højtalere
    Sendt: 13-Januar-2022 kl. 20:34
Hej Alle sammen.

HJÆLP..

Jeg har lige købt nogle brugte CM8 højtalere og sælgeren siger så "husk at få nogle gode kabler...."

Jeg har idag en Denon X3400 forstærker og tænkte HVAD skal jeg vælge.


og


Men er det sådanne eller skal jeg højere op i pris.?

håber i kan hjælpe.
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 20:57
Så længe kablerne er tykke nok, er der ingen målbar forskel mellem dem. Dvs du kan roligt vælge det billigste (de findes iøvrigt også billigere end dem du har fundet).

Når det så er sagt vil jeg anbefale dette:

Det er ret fleksibelt at arbejde med, og så synes jeg det ser godt ud. Det fylder dog lidt mere end andre kabler, hvis det betyder noget.

Edit: hvis du allerede har kabler, så prøv med dem først. Hvis det lyder godt, så brug pengene på rødvin istedet.  


Redigeret af moremusic - 13-Januar-2022 kl. 21:07
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 07:14
Tillykke med dine højttalere.

Jeg bruger dette.


Så har jeg loddet disse bananstik på. 



Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 10:43
Ok, så med kort afstand til forstærker er der ikke det store at vinde på kablet
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 14:24
Den største udfordring er forstærkeren... den kan ikke, tilnærmelsesvis, levere strøm nok til at "holde/styre" de højttalere.....

Ps. højttaler kabler har forskellig lyd- klang-mæssige egenskaber.

Bond Cool

Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 20:14
Du skal kigge på kablerne er CCA eller CU. CCA er aluminum som er kobberbelagt, mens CU er ren kobber kabler, de bruger også tit ordet OFC (Oxigen free copper).

Grunden er at hvis du planlægger eks at bruge 2x2.5mm2 til front højtallerne og køber CCA kabler (de er langt billigere end CU kabler), så vil du kunne nøjes med 2x1.5mm2 med ren kobber eller få endnu mindre tab i kablerne ved 2x2.5mm2 i ren kobber. Det skyldes den indre modstand i aluminium. I bund og grund skal højtallerkablerne transmitere strøm, da en højtaller er en modstand. Så det med Guld, sølv og andet sindsygt dyrt materiale er helt på månen, da kun sølv har en marginal bedre ledeevne end kobber, mens guld faktisk er dårligere end kobber.

Jeg vil anbefale 2x2.5mm2 til fronthøjtaler og 2x1.5 til baghøjtaler. Avxexperten og AV-cables sælger begge ruller med 2x2.5mm2 i ren kobber. Eks: https://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel-10-m-rulle/hoejttalerkabel-ofc-2x2-50-mm2-10-m-2.html og dette til baghøjtallerne: https://www.av-cables.dk/hoejttalerkabel-10-m-rulle/hoejttalerkabel-ofc-2x1-50-mm2-10-m-2.html

Så er du godt kørende.
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 22:38
hvilken forstærker ville du så anbefale ? Hvis ikke denon x 3400 er god nok.. syntes den lyder ret så god med de nye højtaler :) men er dog også lidt på kig hvad den næste skal være 
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

hvilken forstærker ville du så anbefale ?


Noget der kan håndtere B&W's sindssyge impedanser og fasedrej. Et eller andet med totalt råstyrke der kan styre dem.

Når man køber B&W, skal man bruge "urimeligt" mange penge på forstærker, penge man lige så godt kunne have brugt på endnu bedre højtalere fra andre producenter, der ikke laver højttalere der er næsten "umulige" at drive ordentligt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 10:04
Os der har B&W højttalere fordi der ikke er noget der lyder bedre, har ingen problemer med at spille dem op. Og ja man skal op i en voksen forstærker 100-125 watt pr kanal for at de folder sig ud, men så er der heller ingen højttalere der spiller bedre imho.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 10:19
Denon x3400 er opgivet til 105w ved to kanaler.

Det kan da ikke være helt katastrofalt.

Køb nogle nye kabler og nyd musikken.


Redigeret af Mufti - 15-Januar-2022 kl. 10:19
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 10:36
Det der "holder" og får en højttaler til at bevæge sig er strøm (A) ikke watt......

Bond Cool

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 11:33
Der er ingen strømforsyning i den Denon X3400, 105watt eller ej, til at drive strøm hungrende højtalere som typisk b/w er.
Og det bliver da ikke bedre hvis man også benytter receiveren med flere end 2 kanaler.

Et eksempel, sammenligning af indmad og endda inden for samme mærke med en integreret forstærker på KUN 2x70watt/8ohm. 19.4kg. mod 10.8kg. og begge er class A/B.

Det er dog ikke selve vægten der giver lydenSmile




Redigeret af Potter - 15-Januar-2022 kl. 11:34
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu