recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler til CM8 højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabler til CM8 højtalere

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

syntes den lyder ret så god med de nye højtaler
I det ene ringhjørne er du. Du har rent faktisk lyttet til højttalerne på din forstærker med dine egne ører og synes det lyder ret godt.

I det andet ringhjørne er en flok mennesker på internettet der sandsynligvis aldrig har lyttet til den kombination af højttalere og forstærker du har, men alligevel fortæller dig at det du har ikke dur sammen.

Hvornår hulen nåede vi det punkt hvor ukendte menneskers mening om ting de sandsynligvis aldrig selv har hørt er blevet vigtigere end dine egne førstehåndserfaringer? 

Det er helt okay at du er glad for dit setup, jeg vover påstanden at du selv er i stand til at vurdere om du synes det er godt uanset hvad "internettet" i øvrigt mener om tingene..
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 17:12
Hvis du på et tidspunkt synes, at der skal mere energi til dine højttalere, så kig på en effektforstærker der tilsluttes din Denon. Der findes ikke mange surroundreceivere der er særligt strømstærke, det vil en effektforstærker til fronterne løse.

Redigeret af JeTex - 15-Januar-2022 kl. 17:20
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 17:23
jeg har længe kigget på at skifte denon ud med Nad 758. Havde den gamle og syntes lyden var bedre end hos denon til disse højtalere 
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

syntes den lyder ret så god med de nye højtaler
I det ene ringhjørne er du. Du har rent faktisk lyttet til højttalerne på din forstærker med dine egne ører og synes det lyder ret godt.

I det andet ringhjørne er en flok mennesker på internettet der sandsynligvis aldrig har lyttet til den kombination af højttalere og forstærker du har, men alligevel fortæller dig at det du har ikke dur sammen.

Hvornår hulen nåede vi det punkt hvor ukendte menneskers mening om ting de sandsynligvis aldrig selv har hørt er blevet vigtigere end dine egne førstehåndserfaringer? 

Det er helt okay at du er glad for dit setup, jeg vover påstanden at du selv er i stand til at vurdere om du synes det er godt uanset hvad "internettet" i øvrigt mener om tingene..
Så sandt. Clap
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 09:07
"internettet" er også en kilde til inspiration - måske man finder nye veje man ikke selv havde tænkt på....... også kaldet udvikling Wink

I det konkrete emne er det meget enkelt - prøv en strømstærk forstærker, det kunne jo være en positiv og glædelig oplevelse ved at finde ud af at man kan få mere ud af sit gear til, relativt, få penge...... hvis ikke det giver noget? ja så er det afprøvet og man bliver måske ekstra mere glad for det man har Big smile

Bond Cool



Redigeret af bbond - 16-Januar-2022 kl. 09:44
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Ps. højttaler kabler har forskellig lyd- klang-mæssige egenskaber.

LOLLOLLOLLOLLOL
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tillykke med dine højttalere.

Jeg bruger dette.


Så har jeg loddet disse bananstik på. 



Der findes næppe dårligere kabelkvalitet til overførsel af elektriske signaler, skulle da lige være, hvis man fjernede den tynde kobberbelægning fra aluminiumdelen.
CCA kabler overfører i omegnen af 60% af det oprindelige signal sammenlignet med ren kobber, og kan/bør derfor ikke anbefales til hverken audio eller netværkskabler. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Os der har B&W højttalere fordi der ikke er noget der lyder bedre,....

LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Der findes næppe dårligere kabelkvalitet til overførsel af elektriske signaler, skulle da lige være, hvis man fjernede den tynde kobberbelægning fra aluminiumdelen.
CCA kabler overfører i omegnen af 60% af det oprindelige signal sammenlignet med ren kobber, og kan/bør derfor ikke anbefales til hverken audio eller netværkskabler. 

Med mindre han trækker 50 meter så kommer han ikke til at kunne høre forskel - det vædder jeg gerne en af ungernes lunger på. Men selvfølgelig hvis man er nervøst anlagt så kan man få kobberkabler hos biltema til 13 kroner meteren. http://https://www.biltema.dk/bil---mc/bilradio/bilradio-tilbehor/hojttalerkabel-2000016626 
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2022 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tillykke med dine højttalere.

Jeg bruger dette.


Så har jeg loddet disse bananstik på. 



Der findes næppe dårligere kabelkvalitet til overførsel af elektriske signaler, skulle da lige være, hvis man fjernede den tynde kobberbelægning fra aluminiumdelen.
CCA kabler overfører i omegnen af 60% af det oprindelige signal sammenlignet med ren kobber, og kan/bør derfor ikke anbefales til hverken audio eller netværkskabler. 
Det skulle lige være de printbaner og kabler der er i forstærker og højttalere. 😀
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2022 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tillykke med dine højttalere.

Jeg bruger dette.


Så har jeg loddet disse bananstik på. 



Der findes næppe dårligere kabelkvalitet til overførsel af elektriske signaler, skulle da lige være, hvis man fjernede den tynde kobberbelægning fra aluminiumdelen.
CCA kabler overfører i omegnen af 60% af det oprindelige signal sammenlignet med ren kobber, og kan/bør derfor ikke anbefales til hverken audio eller netværkskabler. 
Det skulle lige være de printbaner og kabler der er i forstærker og højttalere. 😀
Hvis man køber elektronik i samme kvalitet som kablerne, så passer det det nok meget godt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2022 kl. 02:50
@Jetex.

Der bliver vi aldrig enige.

Da jeg for mange år siden købte centerhøjttaler i hi-fi klubben, blev jeg tilbudt et kabel til 500kr.

I stedet købte jeg en bedre model, hvor prisforskellen svarede nogenlunde til kablets pris.

Det er i min optik tåbeligt at bruge tusindvis af kroner på kabel, når lyden alligevel passerer printbaner, ledninger og relæer i tvivlsom kvalitet inden den rammer højttaleren. De korte kabeltræk der er i en normal stue gør ingen forskel for mig. Har stadig til gode at kunne høre forskel på kabler.

Jeg hører simpelthen ikke til dem der tror man kan få bedre lyd med dyre kabler. Brug pengene på forstærker eller højttalere i stedet.

I bedste mening.


Redigeret af Mufti - 19-Januar-2022 kl. 02:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu