|
Kabler til CM8 højtalere |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2407 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
I det ene ringhjørne er du. Du har rent faktisk lyttet til højttalerne på din forstærker med dine egne ører og synes det lyder ret godt. I det andet ringhjørne er en flok mennesker på internettet der sandsynligvis aldrig har lyttet til den kombination af højttalere og forstærker du har, men alligevel fortæller dig at det du har ikke dur sammen. Hvornår hulen nåede vi det punkt hvor ukendte menneskers mening om ting de sandsynligvis aldrig selv har hørt er blevet vigtigere end dine egne førstehåndserfaringer? Det er helt okay at du er glad for dit setup, jeg vover påstanden at du selv er i stand til at vurdere om du synes det er godt uanset hvad "internettet" i øvrigt mener om tingene..
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du på et tidspunkt synes, at der skal mere energi til dine højttalere, så kig på en effektforstærker der tilsluttes din Denon. Der findes ikke mange surroundreceivere der er særligt strømstærke, det vil en effektforstærker til fronterne løse.
Redigeret af JeTex - 15-Januar-2022 kl. 17:20 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
CoolMLJ
Super bruger Oprettet: 27-Februar-2006 Status: Offline Point: 294 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jeg har længe kigget på at skifte denon ud med Nad 758. Havde den gamle og syntes lyden var bedre end hos denon til disse højtalere
|
|||
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP LG OLED B7 65" |
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så sandt.
|
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
"internettet" er også en kilde til inspiration - måske man finder nye veje man ikke selv havde tænkt på....... også kaldet udvikling
I det konkrete emne er det meget enkelt - prøv en strømstærk forstærker, det kunne jo være en positiv og glædelig oplevelse ved at finde ud af at man kan få mere ud af sit gear til, relativt, få penge...... hvis ikke det giver noget? ja så er det afprøvet og man bliver måske ekstra mere glad for det man har Bond Redigeret af bbond - 16-Januar-2022 kl. 09:44 |
|||
avemestr
Bruger Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der findes næppe dårligere kabelkvalitet til overførsel af elektriske signaler, skulle da lige være, hvis man fjernede den tynde kobberbelægning fra aluminiumdelen. CCA kabler overfører i omegnen af 60% af det oprindelige signal sammenlignet med ren kobber, og kan/bør derfor ikke anbefales til hverken audio eller netværkskabler.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med mindre han trækker 50 meter så kommer han ikke til at kunne høre forskel - det vædder jeg gerne en af ungernes lunger på. Men selvfølgelig hvis man er nervøst anlagt så kan man få kobberkabler hos biltema til 13 kroner meteren. http://https://www.biltema.dk/bil---mc/bilradio/bilradio-tilbehor/hojttalerkabel-2000016626
|
|||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det skulle lige være de printbaner og kabler der er i forstærker og højttalere. 😀
|
|||
JeTex
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis man køber elektronik i samme kvalitet som kablerne, så passer det det nok meget godt.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Jetex.
Der bliver vi aldrig enige. Da jeg for mange år siden købte centerhøjttaler i hi-fi klubben, blev jeg tilbudt et kabel til 500kr. I stedet købte jeg en bedre model, hvor prisforskellen svarede nogenlunde til kablets pris. Det er i min optik tåbeligt at bruge tusindvis af kroner på kabel, når lyden alligevel passerer printbaner, ledninger og relæer i tvivlsom kvalitet inden den rammer højttaleren. De korte kabeltræk der er i en normal stue gør ingen forskel for mig. Har stadig til gode at kunne høre forskel på kabler. Jeg hører simpelthen ikke til dem der tror man kan få bedre lyd med dyre kabler. Brug pengene på forstærker eller højttalere i stedet. I bedste mening.
Redigeret af Mufti - 19-Januar-2022 kl. 02:52 |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |