|
Kamera med HD-video? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Sendt: 21-Juli-2009 kl. 19:12 |
Vil nu mene, at Canon EOS 5D MkII - ka' præstere ret gode videooptagelser ! Her er en del eksempler: http://vimeo.com/4685373?pg=embed&sec= http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&am p;am p;am p;articleID=2326 http://www.youtube.com/watch?v=CdaybWRRDWI http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=12&t=1200 http://www.youtube.com/watch?v=1MJNWgSl6Kg Enjoy - der ret så flotte film at nyde. Redigeret af Roland - 21-Juli-2009 kl. 19:23 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
ranni
Bruger Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
Sendt: 29-Juli-2009 kl. 16:53 |
Hej.
Hvis du ikke allerede har købt, så se SONY HX1. På ALATEST 96 point ud af 100, tager gode 9 mil pixel billeder og HD film. |
|
yakj
Junior bruger Oprettet: 29-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 01-August-2009 kl. 14:06 |
Du kan roligt købe et Panasonic Lumix DMC TZ7. Det tager glimrende video. Udover HD i det alm. JPEG format kan det også optage i AVCHD-Lite format, som er endnu bedre kvallitet. Dette format er måske lidt mere besværligt, hvis man skal lave efterfølgende redigering, men til gengæld fylder meget, meget mindre på dine kort. I et tidligere indlæg bliver det nævnt, at der ikke kan zoomes under videooptagelse med kompaktkameraer. Det er ukorrekt. Både med det her nævnte kompaktkamera - og andre - kan der frit zoomes under optagelsen. I forrige indlæg henvises til at Sony HX1 - som også er et godt kamera -har fået 96 point på Ala Test. Hvis det kommer an på det, så han DMC TZ7 fået 99 !! Ud over fine videooptagelser frembringer DMC-TZ7 flotte stillfotos - også med fuld brug af de 12xzoom. Kameraet kan findes på nettet for under 3000 kr med dansk manual. |
|
yak
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 17:20 |
Et alternativ, som kvalitets og funktionsmæssigt ligger på linie med en DMC-TZ7 er Canon PowerShot SX200-IS, som har 12x optisk zoom, HDMI-udgang (mini), og som optager HD direkte som AVI-fil, hvilket fremmer kompabiliteten. Det fåes til ca. 2.500,- M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 17-August-2009 kl. 17:21 |
|
yakj
Junior bruger Oprettet: 29-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 18-August-2009 kl. 11:04 |
Canon PowerShot SX200-IS er også et glimrende kamera. Det har f.eks. mulighed for fuld manuel kontrol, hvad DMC-TZ7 ikke har, en klar fordel. Desværre låser den optiske zoom på SX200-IS ved videooptagelse og man spises af med 4xdigital zoom. Ikke meget bevendt. Det er mærkværdigt at Canon har undladt at indbygge den mulighed, når de ellers har udviklet et så udmærket kamera. Så begge kameraer er absolut gode, men med hver deres plusser på forskellige områder. Canon vinder prismæssigt, men er opgaven specielt videooptagelse er DMC-T27 en klar vinder. mv.h.
|
|
yak
|
|
tougher
Bruger Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Sendt: 18-August-2009 kl. 13:35 |
Har lige læst lidt om DMC-TZ7, det lyder jo som et fantastisk kamera.
Er der slet ikke nogen dårlige eller irriterende ting ved det? |
|
yakj
Sendt: 18-August-2009 kl. 16:25 |
Jo, alt er ikke rosenrødt, men man kan ikke få alt og slet ikke i denne prisklasse. Det er mere et spørgsmål om hvilke funktioner og muligheder køber lægger mest vægt på ved valg af kamera. Personligt brugte jeg megen tid på at finde det for mig rigtige. Til sidst stod valget mellem DMC-TZ7 og Canons SX200-IS, og det blev så førstnævnte. Det blev købt som ekstra kamera, hovedsageligt for at at få et kompakt kamera med en rimelig lang zoom Jeg vidste, at jeg nok ville savne den manuelle kontrolmulighed, men vægtede meget højt, at der kan zoomes under videooptagelse. Det blev så det første kamera - både analogt og digitalt - som jeg ikke kan vælge at kontrollere fuldstændigt, og jeg har haft mange. Retfærdighedsvis må siges, at TZ7 klarer næsten alle opgaver meget flot med automatik, men i enkelte situationer har jeg savnet den manuelle mulighed, men det var jo det valg jeg foretog. Til gengæld er jeg meget tilfreds med brædvidden 25-300, som jeg klart foretrækker frem for Canons. TZ7 har en "Tilstandsvælger", som meget let kommer ud af indstilling. Den er simpekthen ikke stram nok. Man får straks en meddelelse på skærmen, men den burde være strammere. Det er også et punkt som går igen i alle test. Batterilevetiden kunne også godt være lidt bedre, især hvis man tager megen video, så er der ikke for meget at give af, men det er måske jeg er for godt vant med andre apparater. Men alt i alt er det alligevel et særdeles godt kamera, som ligger meget højt i alle test og Panasonix har heldigvis ikke med dette kamera deltaget i "pixelræset", men gået andre veje, hvor resultatet efter mange anmeldelser er blevet billedmæssigt bedre en andre som har både 12 og 14 mp.
Redigeret af yakj - 18-August-2009 kl. 16:29 |
|
yak
|
|
yakj
Sendt: 18-August-2009 kl. 16:28 |
xxx Redigeret af yakj - 18-August-2009 kl. 16:33 |
|
yak
|
|
tougher
Sendt: 18-August-2009 kl. 16:40 |
Mange tak for dine erfaringer.
Til at starte med blev jeg interesseret i Panasonic Lumix DMC-FZ38 som skulle komme til september. Problemet med større kameraer at man aldrig har med dem når man skal bruge dem. TZ7 virker som et rigtigt godt køb til prisen. Ved du om TZ7 har nogle tidsbegrænsninger når man optager i AVCHD Lite 720p? |
|
yakj
Sendt: 18-August-2009 kl. 21:22 |
I AVCHD Lite kan du optage indtil dit kort er fuldt, hvilket f.eks. betyder, at der på et 4 GB kort kan være totalt 30 min. i bedste kvallitet. Så kan du bare gange op ved større kort. Der bliver optaget i 16:9 format. I Motion JPEG format er der en begrænsning på max. 2 GB kontinuerlig, hvorefter der skal trykkes på filmsekvensen igen. Endv. max 15 min. kontinuerlig optagelse. Der kan optages i både 16:9 og 4:3 format. Til film skal der bruges SD-kort. Det anbefales at bruge SD-kort af mindst Class 6. |
|
yak
|
|
tougher
Sendt: 18-August-2009 kl. 21:42 |
Det lyder sgu godt.
Jeg tror jeg skal have sådan et kamera med til ferien i Egypten |
|
yakj
Sendt: 19-August-2009 kl. 10:47 |
Jeg tror heller ikke du bliver skuffet, når du har truffet valget med viden om de begrænsninger netop dette kamera har. Som rejsekamera er det særdeles velegnet, hvor man måske netop gerne er fri for at slæbe rundt med et DSLR plus udstyr. Du vil langt henad vejen få fuldt tilfredsstillende fotos og video, men hvis du køber det, så køb også et ekstra batteri. Såfremt du har krav om, at det skal have dansk manual og dansk menusprog skal du være opmærksom på, at ret så mange af netbutikkerne tilbyder kameraet uden denne mulighed, selv om de reklamerer med, at det har 20-25 sprog. Men de er ofte et par hundrede kroner billigere. Forholdet er det, at Panasonic sætter en speciel sprogpakke i kameraerne til det nordiske marked, med dansk, svensk, finsk og norsk, så hvis du køber et kamera f. eks. hos Pixmania, som ofte er billigst, så får du Euro-udgaven, hvor dansk ikke er med i sprogpakken. Den trykte manual kan dog downloades i dansk udgave, men det er jo ikke nok,hvis man har behov for dansk menu i kameraet. Og så ellers god tur til Egypten, med eller uden TZ7
Redigeret af yakj - 19-August-2009 kl. 10:48 |
|
yak
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |