recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera vs iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kamera vs iPhone

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kamera vs iPhone
    Sendt: 06-Maj-2017 kl. 20:35
Hej

Min kæreste og jeg er ved at være trætte af feriebilleder i svingende og til tider dårlig kvalitet.
Vi har begge iPhone 5s som vi bruger til billeder til hverdag og på ferier.

Jeg er nu i tvivl om det vil hjælpe at købe en iPhone 7 eller et spejlrefleks kamera (maks 4000kr)

Hvad siger I? Kan en iPhone 7 tage lige så gode billeder som et billigt spejrefleks? (Vil ikke have anden tlf end iPhone så det skal der ikke forslåes)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 20:50
Nej, det kan det ikke, på flere specifikke områder.

Men til gengæld vil i altid have det med jer og det vil som regel være hurtigere at bruge telefonen, end at få gravet spejlreflekset frem, tændt for det, søge billedet og tage det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 21:00
Det er jo noget du skal gøre op med dig selv; vil du have gode billeder eller vil du have gode motiver. Gode billeder fordrer et spejlrefleks kamera. Gode motiver får man med det kamera der altid er ved hånden. Jeg synes kvaliteten på mit iPhone 6S kamera er så godt, at det er det jeg altid anvender. Spejlrefleksen samler støv.
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 21:14
Jeg havde klart valgt iphone 7 over DSLR. 
Du vil opnå ønsket kvalitet og resultat ved 9 ud af 10 billeder du tager. 

i min optik er de store kameraer simpelthen ikke besværet værd mere. 

har stået i samme situation som dig og har idag solgt alt mit fine kamera udstyr. 
jeg fik det simpelthen ikke med rundt. og billederne lå altid bare på SD kortet. 

Og når billederne så er taget. så er det en del nemmere eftersom det  eneste sted jeg ser dem er på min iPhone, iPad eller apple tv.


Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 22:04
iPhone 7? I så fald bør du/I vælge en iPhone 7 Plus, da den har mulighed for at "skifte" mellem vidvinkel og moderat tele.

Jeg står og skal til at købe spejlrefleks igen, efter at have levet uden i ca. 2 år. Min kone jeg var på påskeferie i Italien, og savnede virkelig muligheden for at kunne zoome ind. Jeg havde lånt et pocketkamera, af en kammerat. Og det gav markant bedre (som i mere spændende billeder), end de sædvanlige vidvinkelbilleder min iPhone 6s tager. Nu kunne jeg endelig tage de billedudsnit jeg gerne ville. Bliver du også træt af at se bitte små mennesker, der står og vinker, eller andre detaljer, der bare bliver en prik på billedet?

Så en mellemløsning kunne være et pocketkamera med zoom, det giver forbløffende gode billeder, og koster 2-3000 kr.
/zemo/
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 22:13
Jeg har både en 7 plus, et Gopro og et dslr kamera.
De sidste par ferier har jeg primært brugt telefonen og Gopro, det store kamera har mest ligget på hotellet.

Er ferien fx en safari tur, ville jeg dog gå efter et dslr.
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 23:25
hvis det man vil tege billeder af er mere end 10m væk så bliver billederne noget bedre med et dedikeret kamera med optisk zoom. købte selv DSLR sidste år og har brugt det nu på 3 ferie og har ikke fortrudt det, men køb du bare en taske der er beregnet til kamera med det samme. DSLR er bare upraktisk!. et godt pocket kamera med zoom vil være et godt kompromi. det bedste kamera, er det man har med:-)
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 23:46
Et DSLR kamera giver først og fremmest KONTROL på et niveau,som ingen smartphones har . Men det kræver,at man både forstår og bruger denne kontrol . Jeg har lige været i Madrid ,sammen m 5 venner . Vi tog alle masser af snapshots med vore smartphones , - og jeg tog så yderligere en hel del med Nikon DSLR . Turen er dokumenteret max, men det er helt klart mine DSLR billeder de andre gerne vil have print kopier af . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 00:03
Vil nu også mene det kommer an på hvilken telefon man benytter. Personligt synes jeg det først er ved iPhone 7 hvor jeg er rigtigt tilfreds med billedet. Havde tidligere en 6er, den var ikke god nok.


En mobil er heller ikke god hvis belysningen ikke er god.
Aften billeder med en mobil er ofte dårlige.

Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 10:31
Nu ved jeg ikke om det absolut lige skal være et  spejlrefleks kamera. Løsningen kunne jo også være et lille kamera med APS-C censor 23,6x15,6 mm her kan jeg foreslå Fujifilm X70 som tager særdeles skarpe billeder og kan lave optagelser støjfrit op til 3200 ISO formater i både Jpeg og RAW.


Nu har jeg set optagelser fra min bror og svigerindes tur til Thailand optaget på Iphone og det tager sig ikke godt ud på det store fladskærm!
/Erik
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 10:52
Hvilken iPhone benyttede de ?
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 11:08
En Iphone SE. Men bemærk der er særdeles står forskel på en APS-C sensor og den der benyttes i Iphone.
/Erik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu