recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan de forvente at jeg skal betale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan de forvente at jeg skal betale?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Jeg forstod aldrig om skaden reelt var selvforskyldt eller ej... har du været hård ved den eller almindelig brug?

Overhovedet ikke. Jeg har har mobilen liggende på bordet, eller på armlænet når jeg har været hjemme. Og den har ligget i jakkelommen, når jeg har været på arbejde.
Altså jeg har ikke udsat den for slag, eller andre ting i den dur.
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 09:52
Ok, det burde den jo ikke flække af.

Det er lidt svært med mobiler. Man kan jo ikke undgå at tabe dem på jorden/gulvet en gang imellem. Min mobil har i hvert fald fået nogle knups, men man må vel også forvente, at en mobil er designet til ikke at gå i stykker ved den mindske påvirkning. Jeg ved ikke hvor meget en iphone kan holde til - er de egentlig meget eller meget lidt holdbare?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Kæmpe joke at producenten ikke en gang har dele, så de kan udføre reps af telefoner stadig omfattet af reklamationsretten Confused
.....
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Kæmpe joke at producenten ikke en gang har dele, så de kan udføre reps af telefoner stadig omfattet af reklamationsretten Confused

Så må de jo bare udskifte med en ny Iphone - har hørt noget om en 4'er Wink
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:41

Hvorfor er det ligefrem en kæmpejoke? Produktet er udgået af produktion for 1 år siden (jeg mener ikke de har solgt 16GB 3G efter at 3GS'eren blev lanceret, men kun 8GB) , så det er vel ikke så underligt?
Det underlige er jo at det tyder på at de har udskiftet et hvidt bagcover til en iPhone 3G 16GB, med et sort bagcover fra en iPhone 3G 8GB - dette er jo klart at stille køberen dårligere end før.

Det betyder jo så bare at de, hvis de ikke kan reperarere den, må ombytte den til tilsvarende vare - hvilket jo så må være en 16GB 3GS (hvis de har sådan nogle i hvid) eller en iPhone 4.

En ting der undrer mig, er at de overhovedet udskiftet coveret. Alle de sager jeg har hørt om har de blot ombyttet telefonen, da det (ifølge både 3 og Telia medarbejdere jeg har snakket om det med) er væsentligt nemmere og hurtigere.
Hvor har du oprindeligt købt telefonen?
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.

Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.

Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.

Kunne man få en dansk version af ovenstående?
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 14:37
Nå, Stratrek er stoppet kan jeg se, det var dog dagens gode nyhed...
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvorfor er det ligefrem en kæmpejoke? Produktet er udgået af produktion for 1 år siden (jeg mener ikke de har solgt 16GB 3G efter at 3GS'eren blev lanceret, men kun 8GB) , så det er vel ikke så underligt? Self. er det en kæmpe joke! En hver virksomhed som laver noget som kan gå i stykker sørger for at bevare muligheden for at kunne producere stumper til rep.
Dette er alm. sund fornuft, fordi at man som producent vil komme til at stå med nogle, som gerne vil benytte sig af sin reklamationsret.
Det underlige er jo at det tyder på at de har udskiftet et hvidt bagcover til en iPhone 3G 16GB, med et sort bagcover fra en iPhone 3G 8GB - dette er jo klart at stille køberen dårligere end før.
Nemlig en kæmpe Joke ! Først betaler man mange penge for et produkt som ikke kan tåle at blive brugt (jvf. de mange som allerrede har fået skiftet bagcover), og så indstiller man produktionen af den slid del som skal skiftes - Kæmpe Joke, Men måske har Steve Jobs udtalt at den ikke kan gå i stykker, og derfor er coveret faktisk ikke gået i stykker, selv om det ser sådan ud.

Det betyder jo så bare at de, hvis de ikke kan reperarere den, må ombytte den til tilsvarende vare - hvilket jo så må være en 16GB 3GS (hvis de har sådan nogle i hvid) eller en iPhone 4.

En ting der undrer mig, er at de overhovedet udskiftet coveret. Alle de sager jeg har hørt om har de blot ombyttet telefonen, da det (ifølge både 3 og Telia medarbejdere jeg har snakket om det med) er væsentligt nemmere og hurtigere.
Hvor har du oprindeligt købt telefonen?
Se svar i rødt.
Bare fordi at man er apple fan, så behøver man altså ikke finde sig i sådan noget !
Der er betalt mange penge for en telefon, og så skal der også bare virke, og kunne som minimum modstå normal brug - færdigt, lige meget hvad andre forsøger at fortælle dig.
.....
Til top
Esben T Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-September-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 18:10
Da min kæreste modtog hendes iphone4, så sendte hun sin hvide 32gb 3gs ind (eller hun afleverede den i en 3-stand), pga. fejl med den knap i venstre side som sætter den på lydløs eller ej, er det vist. Hun har så været oppe og hente den i dag, hvor hun fik af vide at den var blevet ombyttet med en ny. Den havde også den velkendte sprække nede ved lade-stikken, men hendes var der en del brugsskræmmer bagpå - så det er lidt sjovt at se hvordan de ser forskelligt på tilfældene.
Men jeg er ganske tilfreds da jeg skal overtage den.

e.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Esben T Esben T skrev:

Da min kæreste modtog hendes iphone4, så sendte hun sin hvide 32gb 3gs ind (eller hun afleverede den i en 3-stand), pga. fejl med den knap i venstre side som sætter den på lydløs eller ej, er det vist. Hun har så været oppe og hente den i dag, hvor hun fik af vide at den var blevet ombyttet med en ny. Den havde også den velkendte sprække nede ved lade-stikken, men hendes var der en del brugsskræmmer bagpå - så det er lidt sjovt at se hvordan de ser forskelligt på tilfældene.
Men jeg er ganske tilfreds da jeg skal overtage den.

e.
Nemlig, sådan burde de gøre ved alle. Det skal ikke være en roulette om en mobil bliver lavet.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu