Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skurre
Junior bruger
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
|
Emne: Kan denne Netgear Stora bruges til SB Duet Sendt: 29-November-2010 kl. 23:44 |
Kan denne NAS bruges til Squeezebox Duet?
Mvh Ole
Redigeret af Skurre - 29-November-2010 kl. 23:52
|
//Skurre
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 07:43 |
Skurre skrev:
Kan denne NAS bruges til Squeezebox Duet?
Mvh Ole |
jeg kunne ikke få det til at fungere. så jeg købte en Netgear ready. i følge logitechs er det kun ready nasen der fungere med SB
|
|
 |
Skurre
Junior bruger
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 08:55 |
OK. Tak for svar.
Nu er jeg fuldstændig grøn i dette! Har alle NAS-servere installeret OS ved levering?
|
//Skurre
|
 |
technology
Super bruger
Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 09:19 |
Hej Vil lige sige jeg ikke kender noget til squeezebox men vil lige sige min mening om netgear stora. Jeg har selv haft en stora. Jeg havde den i ca 2 dage så bestilte jeg en anden nas. Den er godt nok billig men synes stadig ikke den er pengene værd. Den er meget primitiv opbygget og jeg synes generelt ikke at den var til og stole på ( her tænker jeg på backup i raid ) Lige min Mening om stora
|
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 10:40 |
Hvad afholder dig fra at bruge din almindelige computer?
|
 |
Skurre
Junior bruger
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 12:00 |
Jeg har kun bærbar som jeg gerne vil kunne slukke for. Med en NAS har jeg så også backup i tilfælde af tyveri.
|
//Skurre
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 12:35 |
jeg købte en ready nas med 2 x 1 tera til 2100,- i el-giganten. samme pris som storaen kostede. det kører fejlfrit . man skal dog være opmærksom på at det pre-instalerde Squeeze center , skal af-indstaleres, og den nye version + det løse , skal instaleres. men alt det står der på Logitechs hjemmeside - hvad og hvordan........det var lige ud af landevejen
|
|
 |
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 12:39 |
Hvis du sætter den til at bruge WOL (wake on LAN) kan du sagtens "slukke" for den (snarere sætte den i standby). Det bruger vi, den er sat til at gå i suspend (bruger 1,7watt) efter 15min inaktivitet. Squeezeboksene vækker den på 3 sekunder.
Tror du ikke at eventuelle tyve snupper din NAS også :-)
Jeg troede i lang tid jeg skulle have en NAS, men fandt ud af at vi klarer os fint med en laptop (med WOL) og en simpel ekstern harddisk til backup.
|
 |
PerW
Guld medlem
Point: 4119
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 12:41 |
Jeg har en Ready Nas Duo, som jeg også bruger sammen med Squeezebox. Jeg synes godt nok det er lidt ofr langsomt. Selvom jeg har opgraderet NAS boksen til 1 Gb RAM.
Så jeg ville nok kigge efter en NAS med mere CPU.
(Måske det skyldes at jeg har for meget musik i SB, ved jeg ikke).
|
 |
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 12:55 |
Ready NAS Duo er bestemt i underkanten til Squezzebox.
Logitech arbejder på en ny version af deres serversoftware som skulle lette lidt på systemkravene til glæde for NAS-brugere. Det er bl.a. den fulde MySQL database der trækker tænder ud. Den nye version bruger SQLite istedet. Det sammen med en stribe andre forbedringer skulle som sagt gøre det bedre.
NB: Der er ingen dato for den nye version (7.6), mit gæt er at der kan gå en del tid (måneder). Endvidere gør man nok klogt i at vente til en version (7.6.1). Men der går som regel også tid fra logitech udgiver en ny version til Netgear integrerer den i deres software.
|
 |
joeblach
Super bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 17:25 |
Jeg har også en ny Readynas duo, men kører SONOS, og det virker perfekt, samt ser film via Duo'en...;)
Redigeret af joeblach - 30-November-2010 kl. 17:25
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
 |