|
Kan det være rigtigt – Philips nægter at udføre lo |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
jsmidt
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-August-2012 kl. 20:53 |
Købte d. 1. november 2011 en Ipod dock direkte via Philips hjemmeside. Jeg modtog kort efter følgende email:
Min konto er et link til Philips hjemmeside hvor jeg kunne logge på og hente min fakturaer – men dette er ikke længere muligt hvorfor Philips nægter at reparere min dock!
Jeg anvendte min dock til min Ipod og det har fungeret uden problemer. Jeg har i sommers anskaffet mig en IPAD og denne kunne ikke spille via docken (den lader heller ikke IPAD op). Jeg kunne konstatere, at såfremt jeg ”holdt” IPAD på samme måde som Ipod vil den spille, men som følg af vægten læner den sig op af højtaleren, hvilket er en del af designet. Jeg formoder derfor at der er tale om en løs forbindelse i stikket på docken.
Jeg kontakter Philips kundeservice ved Simone og informerer herom. Hun oplyser, at hun tror det er støv på IPAD og jeg bør støvstuge/puste. Jeg informere hende om, at det vil jeg gerne, men at jeg næppe tror det løser problemet. Hun beder mig kontakte hende igen hvis det ikke hjalp. Efter at have forsøgt ”støvsugning” mv. af IPAD (og Dock) må jeg konstatere, at det fortsat ikke hjælper hvilket jeg meddeler Simone hos Philips.
Simone skal undersøge det nærmer og efter 3 dage meddeler hun mig, at en engelsk tekniker mener det er en løs forbindelse i docken – og at jeg blot skal sende faktura og adresse til hende hvorefter hun vil sende mig en fragtseddel.
Uddrag af email fra Simone d. 1. august 2012:
Jeg svarer hende straks d. 1. august 2012:
Jeg afventer at få fragtsedlen, men den kommer aldrig – til gengæld får jeg en mail d.10. august 2012 fra Simone:
Der lå ingen kvittering i pakken (der lå en pakkeseddel/plukkeseddel som er smidt ud) – dette meddeler jeg Simone/Philips samme dag (10. august 2012):
Den 15. august 2012 modtager jeg følgende svar fra Philips/Simone:
Jeg er aldrig blevet bedt/anbefalet, at ”udskrive fakturaen fra deres websystem”, ligesom der ikke lå en faktura i pakken som Philips/Simone påstår. Dette virker også ulogisk når Philips jf. deres mail af 1. november 2011 kan sende en varer og samtidige skriver at fakturaen vil være tilgængelig indenfor 3 dage?
Philips har ændret deres ”webshop” og åbenbart er gamle bruger blevet slettet, herunder historikken/fakturaer hvorfor det ikke er muligt for forbrugeren at udskrive fakturaen (endsige at logge på igen).
Jeg forsøger at få en sidste afklaring på sagen ved min mail af 15. august 2012 som svar på ovenstående mail:
Her d. 21. august 2012 om aften har jeg ikke hørt fra Philips/Simone og formoder derfor at de har afsluttet sagen.
Mine spørgsmål til jer kære bruger på recorder.dk (og øvrige forums):
- kan man virkelig nægte reparation fordi at producent ikke længere ”giver adgang” til ens fakturaer (fjernet muligheden – hvilket man som forbruger ikke er blevet oplyst)
- hvor kan man klage officielt?
- kan andre Philips online køber be/afkræfte, at de er blevet anbefalet at udskriv fakturaen indenfor X uger (?) – alternativt om der i jeres pakke var en kopi af fakturaen? (jeg handler i øvrigt en del på nettet – og har aldrig oplevet at fakturaen var med i pakken)
Håber der er nogen med lidt forbrugerjuridisk erfaring som vil komme med input.
Denne skrivelse er også sendt til Tænk og Kåre Quist (Kontant, DR1) i håbet om, at de kan bringe lidt lys på forbrugerrettigheder ved onlinekøb.
Med venlig hilsen
Jesper Smidt En frustreret tidligere Philips forbruger |
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at klippe et screenshot fra din netbank af betalingen ind ? Det må de vel acceptere da de, som jeg forstår det, har lovet at opbevare din faktura.
Ring til Forbrugerrådet & spørg hvordan du skal forholde dig. |
|
jsmidt
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hurtigt svar - tror næppe det ændre Philips syn på sagen - de har alle oplysninger (ordrenr. track/trace/serienr./betalingstidspunkt mv.) som jeg har sendt til dem - og de har fakturaen på en gammel server :-(
Jeg kontakter Forbrugerrådet og hører deres syn herpå - men håber at Kåre Quist (Kontant, DR1) eller Tænk vil tage "sagen" op. /jesper
|
|
sebber
Ny bruger Oprettet: 17-August-2011 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder som en forfærdelig dårlig kundeservice! Normalt modtager man dog også en kvittering på mail?
DBH Sebastian http://phonefactory.dk/ |
|
jsmidt
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg kan oplyse, at man får følgende email: ********* Tak for din ordre 11960053523 i Philips Online Shop. Vi kan oplyse dig om, at din ordre er blevet afsendt. Hvis du betalte med kreditkort, er beløbet nu blevet trukket fra dit kreditkort. Hvis din bestilling indeholder flere varer, vil de muligvis blive afsendt separat. Der vil blive sendt en forsendelsesbekræftelse til dig for hver forsendelse. Dette vil ikke påvirke dine forsendelseomkostninger. Du kan følge din forsendelse ved at klikke på linket nedenfor (eller kopiere og indsætte det i din webbrowser): http://wwwapps.ups.com/ Der kan gå op til 12 timer, før sporingssystemet er aktiveret. Hvis der ikke er noget link, kan det være fordi den leveringsmetode, du har valgt, ikke kan spores. Hvis du har købt en større enhed (f.eks. et TV, en SoundBar), vil du blive ringet op af den lokale leveringstjeneste (i dette tilfælde opdateres sporingslinket kun efter leveringen). For tilpassede produkter henvises til den leveringstid, der blev oplyst under købsprocessen. Hvis du ikke har modtaget din bestilling inden for en uge, bedes du kontakte Philips Online Shop for yderligere information. En faktura for din ordre vil være tilgængelig online inden for 3 dage under Min konto. Vi håber, at du får glæde af dit køb! *************** Faktura sendes ikke på email - men burde kunne hentes ved at følge det link der er "gemt" under "Min konto". PROBLEMSTILLINGEN ER, at Philips har ændret webshop eller lign., hvorfor man ikke længere kan hente denne faktura! Philips har ALDRIG anbefalet eller sagt at man skal udskrive/hente/gemme denne faktura. Som forbruger og kunder hos Philips med "eget kundenr." forventer jeg - medmindre jeg bliver oplyst andet - at jeg kan logge på min konto og hente denne faktura. Det kan jeg så ikke! Simone hos Philips erkender, at hun tror/ved at den er købt (ja, hun har jo fået alle email, følgebreve, track & trace koder) i november 2011, men de må ikke sende den til reparation uden en gyldig kvittering. Jeg er igang med at udfylde en klage til http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Klageformular /Jesper |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
den taber de med et brag, du kan jo bevise at du har købt varen og har ordrekræftelsen, og ikke mindst har betalt varen... kør du bare løs på dem via forbrugerstyrelsen.. de kommer nok på andre tanker inden længe skal du se
|
|
Mvh
René |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bankudskrift er nok som kvittering.
|
|
jsmidt
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu klaget og indbetalt kr. 160 til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen - så må vi se hvad de siger.
Hans J - når du siger at bankudskrift er nok som kvittering - hvad mener du med det?
Jeg må erkende, at jeg er så harm over den måde Philips behandler mig på. Philips ved (har erkendt dette på email) at den er købt i november 2011! Philips har erkendt at Philips (og forbrugeren) ikke kan tilgå "deres gamle system" og derfor udskrive fakturaer. Philips har "erkendt" fejlen (måske en typisk fejl?) på produktet. Philips vælger uagtet heraf at nægte reparation med henvisning til at jeg ikke kan fremvise en faktura (som ligger på deres server)! Jeg holder jer opdateret når jeg hører mere. /Jesper |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19458 |
Funktioner
Tak(0)
|
Var der ikke en følgeseddel med produktet?
Klaus |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fandt det engang på nettet.
Jeg havd købt et par dvd-afspllere i Lidl og havde smidt bonnen væk, de accepterede også bankudskrift som værende ok dokumentation. Men al dn dokumentation du har i forvejen burde være alt rigeligt, jeg synes ikke Philips gør dt nemt for dem selv. Forbrugerne vil nok ikke ligefrem strømme til, hvis denne sag spredes for mget på nettet. |
|
jsmidt
Bruger Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til KlausDM:
Jo.......men den er smidt ud da 1) følgeseddel jo blot er en følgeseddel og 2) at faktura jo er det rigtige dokument som kan (nu kunne) hentes hos Philips. Hvis jeg havde følgesedlen tror jeg næppe det ændre Philips holding (jeg har jo følgemail, track&trace, ordrenr. mv. og alt dette er sendt til Philips). Til HansJ OK - det viser jo blot hvilke god forbrugerservice nogle virksomheder yder. Som det fremgik tidligere - jeg er meget rystet over Philips måde at håndtere dette på. /jesper
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fra forbrug.dk:
"Hvis kvittering eller bon er blevet vækHvis du ikke kan finde din bon eller kvittering, kan du muligvis dokumentere dit køb på anden måde. Det kan fx være en Dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken. Den type dokumentation kan kun bruges, hvis du kun har købt den aktuelle vare ved købet. Hvis du har købt flere ting, kan du ikke bevise, hvad de enkelte varer har kostet. Andre former for dokumentation kan fx være et byttemærke eller et garantibevis." |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |