recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det være rigtigt – Philips nægter at udføre lo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det være rigtigt – Philips nægter at udføre lo

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 19:21
Jeg har i en eller anden tekst fra Forbrugerrådet læst, at der faktisk ikke er krav om kvittering ved reklamation. Man skal udelukkende kunne sandsynliggøre, at varen er købt ved den pågældende forhandler på det tidspunkt, man hævder.

I den aktuelle sag er det jo sandsynliggjort ud over alle grænser.

Og nej, jeg har ikke et link til Forbrugerrådets påstand. Men omvendt kan Philips heller ikke komme med et link til Købeloven, hvor der er krav om kvittering. For det siger Købeloven ikke noget om.


Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 08:00
Er der sket mere i denne sag? Og super du tager den op herinde... Dårlig/ikke eksisterende kundeservice skal udstilles!
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 09:09
Hej Rolf

Status er: 

Jeg har intet hørt fra Philips (hvilket jeg heller ikke forventede).

Jeg har modtaget svar fra Kontant (Lisbeth Kølster DR Nyheder) - min mail er gemt i deres idebakke til eventuelle fremtidige programmer.

Klage og betaling af gebyr er sket til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen d. 26/8-2012.

Når jeg logger på er sagen fortsat i fase 1 - når der sker noget vil jeg naturligvis poste det.

Jeg har fra anden person her på recorder modtaget en PM som har oplevet det samme med Philips - jeg har opfordret ham til at skrive det i min post - men det har vedkommen åbenbart ikke ønsket. 

Jeg er fortsat total rystet over Philips håndtering - og kan oplyse at jeg nævner dette for alle jeg kender. Det er trist - og Philips har allerede nu mistet betydelig mere indtjening end hvad det vil koste at have fulgt lovgivning og ydet normal forbrugerservice. 

Trist trist trist.

Jeg holder dig/jer opdateret.

/Jesper
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Bankudskrift er nok som kvittering.



Hvordan kan det være nok? Der står jo ikke hvilket vare som er tale om. Det kunne jo være hvad som helst man har købt. Lyder lidt groft hvis en butik SKAL acceptere det Confused
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 10:15
Opdatering:

Har idag d. 12/9-2012 modtaget nedenstående email fra Philips - som jeg formoder er et svar på min mail af 15. august 2012.

Måske de blot skulle lade være med at svare.

*****
Kære Jesper

Jeg ville ønske det var anderledes, men vi må desværre ikke gøre noget uden kvittering.

Venlig Hilsen

Simone Rasmussen

Philips Kundeservice.
******
Til top
MortenJA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenJA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 11:36
Jeg forstår ikke sagen er kommet så langt ud. Phillips er jo i henhold til lovgivningen (Bogføringsloven, Momsvejledningen mv.) opbevare fakturaer i 5 år. Det burde være ret simpelt at finde den relevante faktura frem.

Det er træls du skal trækkes igennem diverse klagenævn, når sagen burde være ligetil.
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:12
Opdatering:

Fik som nævnt i indlæg kl. 1015 en mail fra Philips.

Jeg svarede følgende:
*************
Hej Simone

Jeg vil også ønske det var anderledes - og er meget undrende over jeres valg og håndtering. 

Jeg har indgivet klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen d. 26/8-2012 - så må vi se hvad der sker.


/Jesper
*************

Denne gang skulle der ikke gå en måned før jeg hørte noget da jeg to time efter fik følgende besked:
*********
Hej Jesper

Nogle gange skal man tage utraditionelle skridt. Jeg må desværre ikke deltage i den debat på det forum du har sendt link til.

Men jeg håber du finder en løsning du kan leve med.

Venlig Hilsen

Simone Rasmussen
Philips Kundeservice
**************

Philips håber jeg "finder  en løsning [jeg] kan leve med."! Skal man grine Smile eller græde Cry

Til MortenJA - ja, prøv du at fortælle det til Philips. De har alle dokumenter/overførsler mv. - og Philips har selv tilkendegivet at de ved at den er under garanti.

/Jesper




Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér david79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:30
Du kan være den første til at anmelde dem på trustpilot:

http://www.trustpilot.dk/review/www.philips-shop.dk

I sidste ende betyder det nok ikke så meget, men det er aldrig skidt at udstille dårlig service.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 15:02
.


Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:31
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 21:36
Nu har jeg indlagt anmeldelse på TrustPilot - både Philips.shop og Philips.dk

Falder over denne anmeldelse fra 5/10 2010:
http://www.trustpilot.dk/review/www.philips.dk?r=2585100&ref=tp
**********

Faktura er åbentbart svært - lousy site!

For noget tid siden bestilte jeg en trådløs skype telefon ved philips.dk, den kom også hurtigt og fungere nogenlunde.

Men når man skal hente sin faktura fra deres middelmådige site. Så kommer der konstant en fejl. Skriver man til deres support bliver man ringet op og de vil faxe fakturaen til en. Nu er jeg ikke så oldschool at jeg har en fax. Så jeg bad dem om at emaile mig den. 

Nu er der gået tre dage siden jeg henvendte mig uden at have modtaget fakturaen. Nu har jeg ringet igen - og de har lovet endnu engang at sende den... SUK.

Hvor svært kan det være at lave en faktura.

****************

Til det kan jeg jo blot sige - meget svært! og åbenbart umuligt!

Min konklusion er, at Philips (måske) bevist franarrer forbruger af deres online site deres garanti fordi det åbenbart er umuligt at hente/udskrive sine fakturaer!

Kan det virkelig være rigtig!

/jesper

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1417
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 23:28
Alle ved jo godt, hvad sagen ender med.

Jeg forstår ikke Simone ikke går til sin Chef og får den her sag løst på den nemme måde i stedet for at spilde en masse resourcer på det pjat her.

Enhver idiot kan da gennemskue de er helt fra snøvsen.

Det er et firma der omsætter for rigtigt mange penge, det burde ikke være et problem. En sag som denne kan koste dem dyrt. 
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 07:58
Utroligt så forskelligt firmaer behandler kunder (eller har styr på tingene).

Jeg havde en CD-brænder købt hos det som engang hed PRC-Data, der dødede. Jeg kunne ikke lige finde fakturaen, men gik ind i min netbank og fandt betalingsdatoen. Efter den var der stadig 5 dages garanti.
Ringede til PRC-Data og forlagde dem sagen og spurgte om det var nødvendigt at jeg fandt fakturaen. Svaret var "vent et øjeblik" og så havde den søde kvinde fundet deres kopi af fakturaen og jeg skulle bare sende den defekte brænder ind til dem, så ville de kikke på den. Ugen efter kom der en ny med posten, oven i købet en nyrer og dyrere udgave, da den gamle var udgået.

Jeg ved ikke hvad der eventuelt er værst.... Om Philips bevist forsøger at krybe uden om, eller om de ikke har styr på deres faktura'er.

Måske gider de bare ikke at undersøge sagen - fantastisk kundeservice som nok skal trække flere kunder til butikken - ironi kan forekomme her Clown
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu