|
Kan det være rigtigt – Philips nægter at udføre lo |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tillod mig at sende en mail til vedkommende som i år 2010 havde problemer med at få en faktura fra Philips for at høre om hvornår/hvordan han fik fakturaen.
Svaret er: ***** Nej fik aldrig en faktura. Det var iøvrigt også et helvede at få repeareret min telefon. Det var noget med at man skulle udfylde en formular, hvorefter man skulle aftale afhentning med TNT. Men det var først efter jeg havde ringet 3-4 gange til deres telefon support i dublin. Handler aldrig med dem igen. ******* Jeg begynder at få en fornemmelse af (i deres gamle webshop - har ingen erfaring med det nye) - enten laver de ikke fakturaer - eller også er det en bevist handling fra Philips side for at gøre det så besværligt at man opgiver! Når de i min sag kræver fakturaer - bør man ikke som kunde kræve at de sende en faktura istedet for at linke til deres hjemside hvor man ikke kan få en faktura! Vi snakker om Philips - verdensomspændende virksomhed og ikke den lille "biks" på hjørnet. >Prasmus: Ja, der er stor forskel på forbrugerservice - Philips kunne lære lidt af Lidl, PRC-data m.fl. >DiscomanDK: Meget enig - og synes jeg gjort det klart i min mail af 15082012 at jeg ikke blot vil acceptere et afslag og at jeg gerne vil tale med hendes overordnet hvis hun ikke selv kunne tage denne beslutning. Hendes svar kom i går (d. 12082012) jf. længere oppe - og her omtaler hun "vi" så mon ikke hun har vendt det med hendes chef? Jeg holder jer opdateret - men hvis der er nogen der har haft problemer med faktura fra Philips online shop må I meget gerne sende mig info herom. /jesper |
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Opdatering:
Nu er jeg blevet kontaktet af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen som udbad sig kvittering fra min bank om at beløbet er hævet (så nu sker der noget). /Jesper
|
||
![]() |
||
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Pøj-pøj med det.
|
||
![]() |
||
Newliving ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det vil jeg ikke mene er rigtigt. Det er købers pligt at opbevare kvittering for købet af varen. Dette er taget fra forbrug.dk's hjemmeside: "Gem bon og kvittering i to årDu skal gemme kvittering eller bon, så længe der er reklamationsret på varen. Hvis du senere klager over fejl og mangler, har sælgeren ret til at forlange at se bevis for, at du har købt varen i butikken, hvornår det er sket, og hvad du har betalt. Det samme gælder, hvis du har aftalt, at du kunne fortryde købet, fx inden otte dage. Her er bonen dit bevis for, at du fortryder inden for den aftalte frist." Jeg står i butik til dagligt og kommer der en kunde ind med eksempelvis et bluetooth headset (og hvor modellen kan købes i 100 andre butikker) og han ikke kan fremvise kvittering er jeg altså kold. For hvis modellen netop kan købes i 100 andre butikker kan kunden i princippet bare gå i nærmeste forretning og kræve ombytning eller reparation, hvis man ikke lige kan finde sin kvittering. Og det holder ikke en meter. Jeg ved udemærket godt at dette ikke er samtlige kunders hensigt, men der findes desværre nogen med det henseende! Kvitteringer kan altid findes, det er der ingen tvivl om. Problemet ligger bare i at den kvittering medarbejderen eventuelt måtte finde i princippet kun er en "fiktiv" kvittering og ikke for den præcise og eksakte vare der er købt. Det handler jo i bund og grund om økonomien i reparationer/ombytning af varen uden kvittering eller en kvittering som ikke er kundens egen. Mobiler har IMEI numre hvilket gør det væsentligt lettere at finde kvittering og her hjælper jeg naturligvis mine kunder - her er der ingen grund til at kræve kvittering fra kunden. I de tilfælde er mobilen vitterligt købt i min butik og dermed har kunden garanti. God service skal der til, men ikke for enhver pris. Der må være en vis fairhed overfor butikken også. Når det så er sagt, lyder trådstarters historie jo helt grotesk at Philips ikke vil hjælpe ham. Netop når Philips erkender de problemstillinger der er med opbevaring af kvitteringen. Hvis trådstarter har det sort på hvidt at de opbevarer kvitteringen for ham og dermed giver ham en ekstra service at han nemt og hurtigt har kvittering på det købte produkt, virker det helt ude i hampen ikke at hjælpe ham videre. Endvidere er det mega uprofessionelt at sende køber videre til underleverandør/værksted. Han har købt produktet af Philips. Derfor er det Philips som skal håndterer eventuelle tvists med underleverandør/værksted, det er kunden totalt uvedkommende. Jeg krydser fingre for dig og håber du får den hjælp du fortjener :) |
||
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Læg mærke til sidste sætning i det, jeg har citeret. Der står faktisk ikke noget om kvittering. Der står noget om bevis. I en nethandel har man masser af bevis, også uden kvittering. Den første sætning betragter jeg bare som et godt råd fra forbrug.dk, ikke som en orientering om et juridisk krav. Så hvis du mener, at citatet modsiger noget, jeg har skrevet, så kan det højst dreje sig om ordvalget "sandsynligøre" kontra "bevise". Og jeg vil i øvrigt godt se den dommer, der vil lade det komme forbrugeren til skade, at sælger ikke af egen drift har givet forbrugeren en kvittering i en nethandel. Redigeret af Allan Olesen - 05-Oktober-2012 kl. 18:56 |
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Update:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har idag fremsendt klagen til Philips Danmark A/S, og anmoder dem om at svare inden d. 25. oktober 2012. Hvis de ikke svare inden denne dag vil Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen afgøre sagen på baggrund af mine oplysninger. Nå - det bliver spændende at se :-) /Jesper |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Håber du får en løsning du kan bruge!
Redigeret af aerik - 12-Oktober-2012 kl. 13:00 |
||
![]() |
||
ehrnberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det bliver spændende :) Det er ellers en meget nem sag, og det at yde god kundeservice er her meget nemt. Men det kan være at Philips er bange for at blive alt for populærer?
|
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Update: Jeg er nu blevet oplyst, at Philips vil indgå et "forlig" - således at de udfører reparationen uden beregning - og såfremt der ikke er noget galt med den (?) er det også gratis for mig. Tænkt at man skal klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (samt vente i 6 måneder!) før Philips acceptere at de skal udføre den lovpligtige reparation. Jeg har meddelt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen at jeg naturligvis er indstillet på at acceptere "forliget", idet det jo netop er det jeg har efterspurgt fra start (at de udfører lovpligtig reparation): Herudover har jeg meddelt,: -
at mit gebyr til jer på kr. 160 bliver refunderet. -
at de sender fragtbrev (som de ville gøre i starten) til mig - dvs. jeg har
ikke nogle omkostninger med at indsende docken. -
at de fremskaffer og sender mig min faktura så jeg har den - gider ikke stå i
samme problem hvis den går i stykker igen. -
at garantien bliver forlængelse med 6 måneder svarende til tiden der er gået
med at de har nægtet at udføre den lovpligtige reraration. -
at garantien vedr. dockstikket (det som ikke virker) løber med 24 måneder til
når jeg modtager den retur. Så må vi se om vi nu skal vente i yderligere 6 måneder :-( Jeg kan iøvrigt orientere at jeg har købt mig en B&W Zeppelin Air til erstatning for den defekte Philips dock - så hvis nogen vil købe Philips docken kan de få den til en rigtig god pris (skal ikke længere have Philips produkter i mit hjem). /Jesper |
||
![]() |
||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Husk så at gemme din kvittering denne gang da det jo sidste ende er dit ansvar, selvom forbrugerrådet måske mener noget andet ;)
|
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jo tak for din besked - problemstillingen er vel, at
1) Philips aldrig har sendt mig en kvittering, 2) at de aldrig har sagt at jeg skulle downloade den inden for X dage (?), 3) at det i deres følgebrev hvori de bl.a. anføre at varen er sendt/betaling er trukket og fakturaer er tilgængelig om 3 dage lader det fremstå, at jeg altid kan hente fakturaen på deres hjemside. 4) at andre end jeg heller ikke har kunne få en "faktura" ud af Philips! Men når man ser bort fra ovenstående forhold - så ja........- men måske det blot var nemmere at Philips sendte fakturaen pr. email eller havde en webshop der virker (måske den gør det nu - de har ihvertfald slettede gamle bruger, herunder undertegnede). /Jesper |
||
![]() |
||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Update:
Jeg modtog i går (8/1 2013) uden varsel en kuvert fra Philips med en postlabel - og intet andet. Jeg har ikke hørt fra Forbrugerklagenævnet og ved derfor ikke om Philips har accepteret de stillede krav som anført tidligere - og hvortil Philips havde svarfrist d. 24/12 2012. Jeg har d.d skrevet følgende til Forbrugerklagenævnet:
Jesper |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |