|
Kan I hjælpe en kabel-newbie? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |||
Nebelong
Bruger Oprettet: 30-Juni-2005 Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det tænkte jeg nok. Jeg overvejer at købe et videokamera, hvor jeg skal bruge Intensity Extreme-boksen, så det havde været smukt at smække to fluer på en gang.
|
|||
Nebelong
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg overvejer en CAMBRIDGE 551P RIAA (link i bunden). Den anbefales og skulle være et fund for pengene til 600 kr. Og den tager både MM og MC pick-ups. Inde på HiFiklubben omtales den således: Cambridge Azur 551P er en elegant og velbygget RIAA- forforstærker med høj lydkvalitet. En god løsning til dig, som har en god forstærker eller surround-receiver, men mangler en dedikeret pladespillerindgang. Jeg skal bare være sikker; jeg vil godt kunne bruge den som erstatning til min JVC forstærker, ikke? Redigeret af Nebelong - 14-Oktober-2012 kl. 15:25 |
|||
Nebelong
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg samler lige op på tråden.
______________________ Jeg forsøger at sammensætte det bedste MPC 1000-hjemmestudie som muligt til 10.000 kr. Og da jeg gerne vil have så meget værdi ud af mine penge, søger jeg ærbødigt jeres input omkring nedenstående.
______________________ Mit setup lige nu Thorens TD 318 MkII pladespiller JVC A-S7 forstærker (overvejer at droppe den til fordel for en løs RIAA forstærker) iMac 21,5" ______________________ Hvad jeg mangler/overvejer at købe ▪ AKAI MPC 1000: 4.600 kr. ▪ Prodipe Pro 8 aktive nearfield monitors: 2.700 kr. ▪ En løs RIAA forstærker (tænker umiddelbart CAMBRIDGE 551P RIAA): 600 kr. ▪ Et kvalitets USB/Firewire lydkort (har kigget på MAYA U5 eller Prodigy CUBE) 700-900 kr. ▪ Hvis nødvendigt: En god billig mixer (har kigget på Behringer Xenyx 302 USB, hvad vil I anbefale?) 500 kr. ▪ Diverse kvalitets kabler 700 kr. Samlet budget: 10.000 kr. ______________________ Hvad jeg gerne vil opnå ▪ At sample fra vinyl, cd'er og dvd'er så simpelt som muligt uden tab af lydkvalitet ▪ At kunne bruge højttalerne til at lytte til musik fra pladespilleren og iMac ▪ På sigt supplere mit setup med midi keyboard, guitar og mikrofon etc. ______________________ Disse spørgsmål søger jeg svar på Giver det mening at droppe JVC forstærkeren til fordel for en løs RIAA forstærker? Er det nødvendigt med en mixer i mit setup? Har jeg glemt noget udstyr, der er nødvendigt for at komme i gang med at sample/lave beats? Giver ovenstående ide til mit setup mening fra jeres synspunkt? Hvis nej, hvad kunne gøres bedre? Redigeret af Nebelong - 14-Oktober-2012 kl. 22:53 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kontrollér om pick-uppen lever. |
|||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja det er korrekt, bortset fra at RIAA forstærkeren skal sidde inden mixeren.
Ja det er ønskeligt, for så vidt jeg kan se er det forstærker i dine højttalere. Det handler om at sende signalet gennem så få mellemstationer som muligt, da de oftest kun gør signalet dårligere. Det er så bare et spørgsmål om hvor dårligt. Du har sikkert ret i at din JVC vil outperforme den billige behringer mikser, jeg ville bliver skuffet over hvis den ikke gjorde, men igen du skal vælge behringer fordi det er billige, og så kan du få testet om det er den vej du vil gå. I længden skal du nok have noget lidt bedre. Det gode ved en mikser, er at du selv bestemmer signal niveau til hhv. højttaler og iMac og på en meget overskuelig måde.
|
|||
Nebelong
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Otto, Er der en mulighed for, at jeg kan tjekke dette, inden jeg får sat pladespilleren til højttalere/forstærker osv.? For den ser desværre lidt medtaget ud...
|
|||
Nebelong
Funktioner
Tak(0)
|
||
@antilles
Tak for dit svar. Jeg overvejer at vælge en AKAI Renaissance i stedet. Den har indbygget lydkort og forstærker. Ellers tak. Mvh. Nebelong
|
|||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |