recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke boot fra USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke boot fra USB

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 02:00
x

Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2015 kl. 02:19
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 12:00
Tja, så fik jeg sgu lige installeret Windows 8.1 Enterprise som clean install, helt af mig selv (det tror I jo nok ikke på, men den er god nok)

Jeg er godt klar over det ikke er nogen vild bedrift, men jeg kastede mig ud i det og fik det gjort Big smile Synes lige jeg ville skrive om min succeshistorie.

Tak for alle dem der har svaret og hjulpet.

Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2015 kl. 12:00
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Tja, så fik jeg sgu lige installeret Windows 8.1 Enterprise som clean install, helt af mig selv (det tror I jo nok ikke på, men den er god nok)

Jeg er godt klar over det ikke er nogen vild bedrift, men jeg kastede mig ud i det og fik det gjort Big smile Synes lige jeg ville skrive om min succeshistorie.

Tak for alle dem der har svaret og hjulpet.

Hvorfor ikke bare bruge den tilhørende licens i stedet for at smide en Windows 8.1 Enterprise licens på til 3.000 kr?

Det er mange penge efter min mening og giver ingen ekstra funktionalitet, når du ikke kører som VDI.

Enterprise kan heller ikke automatisk opdateres til Windows 10.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 12:22
Tja, det ved jeg egentlig ikke nu hvor du siger det. Det var en kopi min far havde liggende, som han ikke bruger til noget. Så fik den bare af ham. Nå øv.

Er du sikker på at Windows 8.1 Enterprise ikke kan opdateres til Win 10 automatisk? For så skal jeg da lige tage mine arme ned igen og installere det almindelige 8.1.

          
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 13:49
Jeg tror nu nok, I alle sammen skulle daffe over på Microsoft's forum
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum?tab=Threads&auth=1 Når jeg linker til den engelske udgave af forummet, så er det fordi, det er langt, langt, langt det bedste, i forhold til det danske.

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 13:57
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 13:57
Okay, så fik vi da det på det rene.

Men nu har jeg lige opdaget noget væsentligt. Der sidder to diske i denne her computer, men jeg har lige fundet ud af at jeg kun kan se den ene under "Denne computer". Jeg er sikker på jeg har oprettet en partiton på begge diske.
Jeg kan også se den anden harddisk inde under Enhedshåndteringen > Diskdrev, men jeg kan som sagt ikke se/bruge den fra Denne computer.

Er der noget der mangler?

Edit:

Jeg gik ind i Diskhåndtering, og der stod den disk jeg ikke kunne se til at være RAW filsystem. Jeg formatterede den igen så det blev NTFS og gav den et bogstave E: så kom den pludselig frem under "Denne computer". Hvordan kan det være den var gået tabt under installationen af Windows?

Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2015 kl. 14:11
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Okay, så fik vi da det på det rene.

Men nu har jeg lige opdaget noget væsentligt. Der sidder to diske i denne her computer, men jeg har lige fundet ud af at jeg kun kan se den ene under "Denne computer". Jeg er sikker på jeg har oprettet en partiton på begge diske.
Jeg kan også se den anden harddisk inde under Enhedshåndteringen > Diskdrev, men jeg kan som sagt ikke se/bruge den fra Denne computer.

Er der noget der mangler? Jeg kunne se disken i går.

Jeg har lige rettet i mit indlæg, da jeg selv lige blev usikker, men prøv at spørg ovre på det engelske forum... Desværre er det korrekt, at Enterprise ikke opgraderes gratis: 

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 14:01
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 14:18
Fint nok, jeg har ikke aktiveret med min den gamles licens endnu, så jeg installerer bare det almindelige 8.1 igen.

Nu lige for at undgå at Windows "taber" min anden disk under den nye installation, er der så noget bestemt jeg skal gøre?

Edit: Nå, nu har jeg så clean installed Windows 8.1 (almindelig). Jeg slettede begge partitionen på begge harddiske og oprettede en ny på begge diske. Installerede så Windows 8.1 på min SSD disk, og denne gang huskede Windows så min almindelig disk, og jeg har nu det ekstra drev til syne inde i Denne computer.

Mærkeligt den ikke gjorde det da jeg installerede Enterprise.

Men nu er det på plads Thumbs Up

Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2015 kl. 14:59
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 15:54
Har du så også installeret alle opdateringer? Både de vigtige og valgfrie?
Der vil være en pæn **vfuld opdateringer!

Hvis ikke, du har det, er den bedste måde, at tage lidt ad gangen, og de mindste først, hver gang. Det hele på én gang er for meget for computeren.

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 16:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 16:05
turbo2...

Jeg scannede bare med Windows Update og den fandt omkring 110 vigtige opdateringer. Der kom den så og meldte "Mislykkedes" og jeg tænker bare åh nej, men så tog lidt ad gangen, og så gik alle opdateringerne igennem, så du havde forudset det kunne ske, inden jeg læste dit svar. Tak!
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 17:02
Der skal også være en del valgfrie opdateringer - nogle af dem har med opgraderingen til Windows 10 at gøre - vist nok for at få opgraderingen til at "glide lettere ned".
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 17:09
Windows Enterprise er en version til dem, som har en Software Assurance aftale med Microsoft.
Den aktiveres enten med en "Key Management Server" som er standard sat op fra starten. Her fornyes koden automatisk med et interval på 30 dage og det kræver mindst 25 Windows klient maskiner netværket.

Alternativt kan der indtastes en MAK licens nøgle (Multiple Activation Key), som firmaet har købt.
Den registrere maskinen direkte hos Microsoft og tæller for en produkt aktivering. De giver besked til Microsoft når der køres Windows Update, så man ikke bare kan aktivere ubegrænset. Antallet bliver reset med et interval, hvis man har brugt det op.

Jeg tvivler på at nogen "bare" har en MAK licens nøgle til en Enterprise liggende, til at give ud.
Da det er noget som udløber, hvis man ikke betaler for en fornyelse.

Windows Enterprise kan ikke opgraderes igennem Windows Update.

Enten bruger man et Windows 10 Enterprise medie og kører installationen.
Eller også installerer man alt fra bunden og logger ind i domænet med "Roaming Profile"

Som nævnt tidligere...
Hvis det havde været mig, så havde bare benyttet den Windows installation, der kom med maskinen, men afinstalleret det ekstra software som man ikke ønsker.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu