recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke boot fra USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke boot fra USB

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 19:01
turbo2: Ja, der var 20 frivillige opdateringer også, og de meldte så også Mislykket, men nu er de alle kørt ind, da jeg tog lidt ad gangen.

Cyber: Jeg aner ikke noget om det. Jeg ved bare at den ansvarlige for IT-afdelingen i min fars firma havde en licens til Enterprise som jeg kunne få. Andet ved jeg ikke. 

Men jeg har nu installeret det almindelige Windows 8.1 og det kører.

Noget helt andet: Kan man ikke fjerne det Windows 8.1 nede i højre hjørne?

Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2015 kl. 19:02
          
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

turbo2: Ja, der var 20 frivillige opdateringer også, og de meldte så også Mislykket, men nu er de alle kørt ind, da jeg tog lidt ad gangen.

Noget helt andet: Kan man ikke fjerne det Windows 8.1 nede i højre hjørne?

Det har med reserveringen af Windows 10-opgraderingen at gøre, og du vil også kunne undersøge om computeren er klar, ved at åbne programmet, klikke på "hamburger-menuen" øverst til venstre, og "Kontroller din PC".

Husk, at selv om det nu er en ny installation, du lige har lavet, så skal der køres diskoprydning og optimering...

Rydder du op i systemfilerne, bør du nok i første omgang fjerne fluebenet ud for "Windows Update Oprydning", indtil du er sikker på, at den kører som den skal - heller ikke rydde op i gendannesespunkter endnu...

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 19:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 19:22
Hvordan kan det være at der skal køres diskoprydning og optimering? Jeg har jo lige formateret harddisken?

Hvilket program skal jeg bruge til at lave en diskoprydning og optimering, samt rydde op i systemfilerne?
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 19:29

Hvordan kan det være at der skal køres diskoprydning og optimering? Jeg har jo lige formateret harddisken?

Hvilket program skal jeg bruge til at lave en diskoprydning og optimering, samt rydde op i systemfilerne?

Det undrer også mig... Men det har nok noget at gøre med opdateringerne, og ellers ved jeg det ikke - jeg har selv prøvet at der var en masse, som skulle ryddes ud...

Du går i Denne PC

Højreklikker på C-drevet
Klikker på Egenskaber
Klik på Diskoprydning

Den vil så beregne, hvor megen diskplads, der kan frigives
Klik så på Ryd op i systemfilerne
Den vil foretage en ny beregning, som tager længere tid...

Fjern så i første omgang fluebenet ud for "Windows Update oprydning" - ellers sæt flueben ud for alt andet

Klik på "Slet filer og klik ja i den nye boks, for at køre oprydningen

Når det er gjort, klikker du på fanen Funktioner
Klik så på Optimer

Klik på Optimer i den næste boks, som dukker op...

Optimering svarer til defragmentering, og kør bare den et par gange.

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 19:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:19
Okay det var da underligt. Jeg går ud fra det er noget du også selv har oplevet siden du anbefaler mig det?

Hvad er det der kan gå galt, siden du siger jeg skal fjerne fluebenet ud for "Windows Update oprydning"? og hvad gør dette?
Næste gang jeg så får lyst/skal køre diskoprydning, skal jeg også der fjerne fluebenet ud for "Windows Update oprydning"?

Og nu spørger jeg nok dumt, men det skal vel kun gøres ud for min SSD disk som er C:? Og skal det gøres før eller efter jeg har kørt Windows Update første gang, for jeg har jo som sagt kørt Windows Update nu første gang og installeret drivere, men til en anden gang i fremtiden, hvordan gøres det så korrekt?

"Lageret" i computeren som er en 1TB alm. HDD, skal vel ikke have samme tur, da der jo ikke har været installeret noget derpå endnu?

Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2015 kl. 20:24
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:26

Okay det var da underligt. Jeg går ud fra det er noget du også selv har oplevet siden du anbefaler mig det?

Hvad er det der kan gå galt, siden du siger jeg skal fjerne fluebenet ud for "Windows Update oprydning"? og hvad gør dette?
Næste gang jeg så får lyst/skal køre diskoprydning, skal jeg også der fjerne fluebenet ud for "Windows Update oprydning"?

Og nu spørger jeg nok dumt, men det skal vel kun gøres ud for min SSD disk som er C:?

"Lageret" i computeren som er en 1TB alm. HDD, skal vel ikke have samme tur, da der jo ikke har været installeret noget derpå endnu?

Det er kun i tilfælde af, at noget KAN gå galt, at det er bedst at lade være med at rydde op i Windows Update i første omgang - kører den ordentligt, kan du godt sætte fluebenet der næste gang...

Ja - når jeg har geninstalleret, og resat Windows, så var der også en masse, som skulle ryddes ud bagefter.

Nej... "lageret" behøver ikke den omgang... Hvis du kun bruger det til billeder, dokumenter, og andet, så kan du nøjes med en optimering på denne almindelige harddisk.

UPS!! Når det er et SSD-drev, hvad jeg ikke vidste, så må der ikke køres optimering (Defragmentering), da det slider for meget på drevet... Diskoprydning har jeg ikke set noget om, at det skulle være skadeligt for en SSD - er der nogen, som ved noget om lige præcist diskoprydning slider for meget på en SSD?

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 20:30
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:33
Ja, det er selvfølgelig dumt at risikere noget, så heller fjerne det flueben. Men nu siger du at jeg godt kan lade fluebenet blive i fremtiden, hvis maskinen kører ordentligt? Hvordan definerer du ordentligt? Er det bare uden fejlmeldinger ved dagligt brug osv.?

Ja, det er en SSD på omkring 100GB som er C: og så er der 1TB som "lager". De sad i maskinen fra fabrikken af, så det er fedt nok det ikke bare er en hybrid disk.

Men nu hvor der ikke må køres optimering/defragmentering, så nøjes jeg bare med at køre Diskoprydning, og sletter eventuelle filer UDEN flueben uden for Windows Update oprydning.
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:39

Ja, det er selvfølgelig dumt at risikere noget, så heller fjerne det flueben. Men nu siger du at jeg godt kan lade fluebenet blive i fremtiden, hvis maskinen kører ordentligt? Hvordan definerer du ordentligt? Er det bare uden fejlmeldinger ved dagligt brug osv.?

Ja, det er en SSD på omkring 100GB som er C: og så er der 1TB som "lager". De sad i maskinen fra fabrikken af, så det er fedt nok det ikke bare er en hybrid disk.

Men nu hvor der ikke må køres optimering/defragmentering, så nøjes jeg bare med at køre Diskoprydning, og sletter eventuelle filer UDEN flueben uden for Windows Update oprydning.

Når den kører, som den skal - uden bøvl, så kan du blot sætte fluebenet der efter nogle dage, så der bliver ryddet op. Til næste gang, når der er opdateringer, fjerner du det så igen, og lige venter nogle dage og ser, om alt er OK, inden du igen rydder op.

Det vil ved oprydningen af systemfilerne se ud som om, den er kørt fast - specielt ved Windows Update Oprydning... Det er den IKKE!! bare lad den køre færdig - du kan bruge den imens.

Redigeret af turbo2 - 03-Juli-2015 kl. 20:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:47
Dvs. du siger at jeg skal køre en Diskoprydning hver gang der er nye opdateringer i Windows Update eller hvordan skal det forstås?

Tak for info, jeg vil bare lade den stå og tygge så, og forhåbentligt kommer den igennem.

Lige en anden ting. Kan man egentlig formatere en harddisk for meget? Tager de skade af at blive formateret?
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:53

Dvs. du siger at jeg skal køre en Diskoprydning hver gang der er nye opdateringer i Windows Update eller hvordan skal det forstås?

Tak for info, jeg vil bare lade den stå og tygge så, og forhåbentligt kommer den igennem.

Lige en anden ting. Kan man egentlig formatere en harddisk for meget? Tager de skade af at blive formateret?

Jeg gør det en gang imellem, også for at holde den i orden og oppe i fart - men nu har jeg bare en almindelig harddisk - og jeg kører en oprydning når opdateringerne er installeret - uden flueben ved Windows Update Oprydning i første omgang - nogle dage senere, så rydder jeg ud i Windows Update...

Og den skal nok komme igennem - du kan lige skrive, hvor meget, der blev smidt af, når du en gan når SÅ langt!Smile

Men om formatteringen slider skidtet for meget, ved jeg ikke - her må andre svare. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 21:20
Okay på den måde. Jeg vil prøve at gøre det på samme måde så. Så fordi du ikke har flueben ved Windows Update oprydning lige efter du har installeret nye opdateringer, er fordi den kunne risikere at fjerne noget der ikke skulle fjernes? Så tror jeg den fes ind

Jeg skal nok vende tilbage med hvor meget den fjernede ved oprydning. Og som sagt, så diskfragmenterer jeg ikke!

Jeg har læst på diverse forums at det ikke skader harddisken noget at formattere, og man kunne gøre det 10 gange om dagen, hvis man gider. Måske slider det lidt, men det er så lille en slitage at det ikke har noget at sige. Det er som sagt kun noget som andre har skrevet, og jeg har ikke læst en direkte test på det, for jeg kan ikke finde noget officielt om det Stern Smile
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 01:14
Er det ikke mærkeligt, at nu installerede jeg Windows Update som du anbefalede, med at tage de mindste opdateringer først. Da de var kørt igennem, og jeg havde genstartet computeren, så kunne den pludselig ikke finde alle de andre opdateringer som lå under Vigtige opdateringer før? Vildt mystisk, men den har måske installeret dem alligevel? 

Redigeret af ladiesman217 - 04-Juli-2015 kl. 01:15
          
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu