|
Kan ikke boot fra USB |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg savner et argument for hvorfor man skal bruge en registry cleaner.
Efter min overbevisning ville det kun være nødvendigt hvis man har mange udskiftninger af programmer og deres indstallations programmer er defekte.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Og i registerrens-delen, i CCleaner, har jeg fjernet fluebenet ud for "Kør ved opstart".
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Det er korrekt, og desværre er der mange programmer der ikke rydder ordentlig op efter sig når de bliver afinstalleret. |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Så skal jeg bruge de i Windows 7 allerede installerede programmer såsom Diskoprydning og Defrag af min alm. HDD fra 2012 eller skal jeg bruge CCleaner? Jeg har nemlig for noget tid siden kørt en CCleaner uden at ændre på nogle indstillinger, jeg kørte den bare (gratis version) men fjernede godt nok flueben ved live scanning og start ved opstart kan jeg huske.
Den fjernede en del og gav mange ledig GB, men har aldrig kørt Diskoprydning og Defragmentering. |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
CCleaner er en Diskoprydder. Alt efter hvor meget PCen bruges, er det en god ide at køre diverse værktøjer med jævne mellemrum. En gang om måneden f.eks. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Men hvis man ikke er så "meget inde i" hvordan software fungere, er Diskoprydning så bedre/mere idiot sikker end CCleaner fx.?
|
|
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Eller begge dele - dog ikke på én gang! Når du nu HAR CCleaner, så kan du godt bare bruge rense-funktionen, men jeg mener ikke, den helt kan erstatte Windows eget diskoprydningsprogram. Et eksempel er Windows Update Oprydning - dette kan kun Windows egen Diskoprydning tage sig af. Lad være med at bruge register-rens-delen, så er du på den sikre side. Efter, hvad jeg ser rundt omkring på nettet, så KAN register-rens godt lave ballade i Windows! (INDRØMMET!!! Har da selv brugt register-rensen - men stoppede med det, da jeg begyndte at læse om problemer, hvis man kørte register-rensen) Og du har lavet de helt rigtige indstillinger i CCleaner, kan jeg se, efter hvad du beskriver. (Med "Start ved opstart", mener du sikkert "Kør ved opstart"......) ![]() Så denne rækkefølge: Ryd op, Windows eget oprydningsprogram, OG CCleaner - bagefter (KUN på alm. mekanisk harddisk, defragmentér, eller optimer)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
CCleaner ER jo en oprydder. Når den er sat op til hvad den skal er det bare at køre den, som nævnt en f.eks gang om måneden |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hvor sætter du den så til at rydde op i Windows Update Oprydning?? Ryddes der aldrig op, så kan der nemt ligge adskillige GB!! Og det kan sænke tempoet på PC'en.
|
|
![]() |
|
Nu har jeg lige set hvad Win oprydning siger der kan frigøres, og det drejer sig om 2,70 Mb. |
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
til gengæld må jeg indrømme at sysinternals suiten er en ekstremt vigtig ting hvis man er nørd, men det kræver altså man har bare en smule styr på hvad man gør. Ellers kan man også lave rigtigt meget lort på maskinen.
|
|
![]() |
|
Ryd op i systemfilerne, sæt flueben i det hele - se så, hvor meget der ryger.......
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |