|
Kan ikke få back-up harddisk til at virke |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det med at trække filer/mapper over i andet drev er jeg helt med på
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
At lave en manuel Backup/ sikkerhedskopi er ikke svært, det gøre som jeg beskrev. Filer trækkes til ønsket mappe/placering, og der vælges kopier hertil. Så ligger filerne på 2 placeringer.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Normalvis bør du kunne gøre følgende:
1. På det eksterne drev - højreklik og vælg "Ny" -> "Mappe". 2. Omdøb mappen til f.eks. "Dokumenter". 3. På din XP-maskine åbner du nu mappen "Dokumenter". 4. Tryk Crtl-A, for at markere alt. 5. Tryk Crtl-C, for at kopiere alt. 6. Åben nu "Dokumenter" mappen på det eksterne drev. 7. I det åbne vindue, tryk Crtl-V, for at indsætte det hele. Ha' lidt tålmodighed, for hvis du har meget, kan der godt gå lidt tid, inden overførslen rent faktisk starter. 8. Ny mangler du så bare et lille stykke synkroniseringssoftware, som kan opdatere ændringer du laver, til filerne på det eksterne drev. M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 29-Januar-2012 kl. 23:06 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er det hurtigere bare at markere, trække over og kopie.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Bruger det aldrig, det ryger ud lige så hurtigt som den kan formatteres inden den tages i brug.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg anser det også for at være ubrugeligt når jeg ikke kan læse filerne efterfølgende. De ligger som en kodet størrelse, som så kan importeres tilbage til computeren efter nedbrud. Men det stoler jeg ikke på, når jeg ikke kan se indholdet |
|
![]() |
|
Nunbruger jeg også externe HDDer til andet en Backup, så derfor er sådan noget totalt uønsket, så væk med sådan noget pjat før de bruges.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Kampus.
Hvis du vil have et stykke software, som kan det du ønsker - inkl. synkronisering af filer - så kommer du langt for 150,-: M.v.h.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Hvis du ikke stoler på programmet du bruger til backup så skrot det.
Træk istedet filerne/mappen over på hdd, så kan du også se dem lige så snart de er overført. Når jeg får en ny ekstern disk hjem, kopierer jeg, det der er på den, over på min Nas og formaterer usb disken til NTFS. Jeg bruger aldrig det software der følger med
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Jamen jeg skal vel have en KOPI over på den ext harddisk. Det nytter jo ikke noget at trække noget over før der er en KOPI
Hvordan laver I andre BACKUP?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |