recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke få signal på 5 øst og Dreambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke få signal på 5 øst og Dreambox

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 11:55
Har du prøvet at lave en blind scan ?
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Kan ikke lige finde muligeheden for "blindscan" i dette image :-( hvor fanden kan det vær??? eller stirrer jeg mig bare blind :-.(
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Samsung Galaxy S3 :-)
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 19:21
Har lige haft muligheden for at sætte en anden Dreambox på, som kører et andet sted med 1 vest og 5 øst.....
for satan..... :-) det virker altsammen med mine LNBer... fuld signal på begge hoveder og tager alle kanaler.

Så er så klog nu at jeg ved det må ligge ved boksen.... skal bare finde ud af hvad der går galt!!! 

Den boks jeg prøvede med var en ældre 800 HD og min er som sagt en sprit ny 800 HD se.

Kan det være en hardware fejl??? 
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 20:33

Hej Calle3.

Jeg ved ikke om jeg er den rigtige til at hjælpe dig. Min sidste Dreambox var en DM 600 PVR med et Gemini Image.

Men kan det tænkes at den ene eller begge 800 er Cloner af Dreambokse?

Jeg kan huske at jeg en gang prøvede et Peter Pan Image, når du skriver PP er det så måske en senere version end den jeg den gang brugte?

Jeg mener at have læst at der er specielle forums for Cloner og de images der virker i dem? Kan der være andre images der virker bedre?

Eller kan du få den samme version som kører i den gamle til at virke i din nye, det er jo ikke altid at det sidste nye er det bedste.

Hilsen Carsten.

Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Har lagt et nyt image ind som har blindscan.... så har lige prøvet. 
http://gupl.dk/682824
http://gupl.dk/682825

Jeg lod den finde ca 57 transpondere på 4.8 øst og trykkede så bare på ok, så gik den igang med en scan af 4,8 øst..... og den fandt så over 650 kanaler????? hvor af en masse canal digital kanaler???? men ingen viasat overhovedet????

Men det er da først gang den finder mere en 15 kanaler på 15 øst??? hvorfor først efter jeg har kørt blindscan??

Hvad fortæller det?? Hvad kan jeg bruge det til??

Mangler jo stadig mine viasat kanaler??

Redigeret af calle3 - 22-Juli-2012 kl. 08:55
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 09:06
Jeg ved ikke hvor meget jeg kan stole på satsøger funktionen, men hvis det virker så ser det ud som om der er nogen forstyrrelser?? fordi hvis jeg sætter satsøger funktionen således :

tune----predefineret transponder
satellit--- 0.8 west
transpomder----112160000,2450000,V,FEC 7/8

SNR 100 %
AGC 29

Hvis jeg så skifter til 4,8 øst

tune----predefineret transponder
satellit--- 4,8 øst
transpomder----12073000,2750000,H,FEC 3/4

så svinger SNR mellem 0-30-100 %
og AGC svinger mellem 29-50

Betyder det forstyrrelser nogen steder eller bare dårlig DiseqC eller lignende??

Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 09:41

Hej Calle3.

Når jeg læser dine 2 indlæg fra i dag har jeg umiddelbart følgende kommentarer:

God ide med et nyt image.

De 57 transpondere er desværre ikke fra 4,8 øst, de er Canal Digital, så de er fra 1,0 vest.
Så jeg vil foreslå igen at køre uden DISEqc switch, indtil  du får styr på 4,8 øst kanalerne.

Når du på modtageren skifter mellem 4,8 øst og 1,0 vest skifter du ikke mellem de to LNB,
men mellem 2 transponder lister med disse navne. De kunne også have heddet æble og hest.

Jeg kender ikke dine images, men i mange modtagere sætter man DISEqc op for de 4 bogstaver A, B, C og D.
Vælger DISEqC version, f. eks ver 1.1
Og vælger at bogstav A bruges af 1,0 vest listen
og bogstav B bruges af 4,8 øst listen?

Når du så senere vælger en kanal fra 4,8 øst listen sender den en komando 'B' ud til DISEqC switchen, som derfor vælger at signalet fra indgang 2 ( eller B )
på DISEqC switchen er det det skal bruges.

Må jeg igen foreslå at du igen kører uden DISEqc switch, indtil  du får styr på 4,8 øst kanalerne.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-Juli-2012 kl. 09:43
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Calle3.

Når jeg læser dine 2 indlæg fra i dag har jeg umiddelbart følgende kommentarer:

God ide med et nyt image.

De 57 transpondere er desværre ikke fra 4,8 øst, de er Canal Digital, så de er fra 1,0 vest.
Så jeg vil foreslå igen at køre uden DISEqc switch, indtil  du får styr på 4,8 øst kanalerne.

Når du på modtageren skifter mellem 4,8 øst og 1,0 vest skifter du ikke mellem de to LNB,
men mellem 2 transponder lister med disse navne. De kunne også have heddet æble og hest.

Jeg kender ikke dine images, men i mange modtagere sætter man DISEqc op for de 4 bogstaver A, B, C og D.
Vælger DISEqC version, f. eks ver 1.1
Og vælger at bogstav A bruges af 1,0 vest listen
og bogstav B bruges af 4,8 øst listen?

Når du så senere vælger en kanal fra 4,8 øst listen sender den en komando 'B' ud til DISEqC switchen, som derfor vælger at signalet fra indgang 2 ( eller B )
på DISEqC switchen er det det skal bruges.

Må jeg igen foreslå at du igen kører uden DISEqc switch, indtil  du får styr på 4,8 øst kanalerne.

Hilsen Carsten.

Hej Carsten.. ved godt alt det der :-)

Kører idag ud til HN for at hente et nyt kabel.... for så vil jeg prøve med nyt direkte kabel fra box til LNB, direkte på 4,8 øst uden switch samllere eller lign :-)

Det er mit sidste skud... så aner jeg ikke hvad jeg kan gøre mere :-(
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 17:44
Så fik jeg prøvet med nyt kabel direkte fra box til LNB hovedet 4,8 øst. Lavede en kanal scan... men finder stadig kun de 15 ukrainske kanaler på 4,8 øst :-)

Prøvede blindscan.... finder efter 20 minutter ca 9 transponder og gik så selv i gang med kanalscan... og så fandt den pludselig 146 kanaler på 4,8 øst ( kan KUN være fra 4,8... da det er det eneste LNB der er sluttet til :-)..... lægger lige et par billeder ved med et udpluk af de kanaler den finder. Mangler stadig de fleste viasat kanaler... men feks TV3 Puls er der  og når jeg kigger på den er det med fuldt signal .80 -82 %

- dvs skærm og LNB er det ikke
- kabel og stik har jeg også udskiftet, og har max 25 m ud til skærm
-diseqC switch kan det heller ikke været.... da jeg kører uden om

Så det må være i boksen
- men har prøvet efterhånden 7 foskellige imager...
-dvb modules er opdateret til en fra den 6 juli 2012 mener jeg

Kan det virkelig være hardware baseret??? Skal have mig en dreambox til soveværelset, så overvejer at bestille en imorgen ( men det sgu så være en 500HD ) så det hjælper egentlig ikke alligevel !!!

Hvordan kan det være den ikke finder alle kanaler stadigvæk??

Nogen ideer??

Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 17:59
http://www.gratisimage.dk/image-A3C9_500C2214.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-2649_500C21D9.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-1003_500C21BE.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-0B01_500C2190.jpg

sorry de vender på hovedet... ved ikke hvorfor den gør det??
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér calle3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 15:21
Opdatering:
Er overbevist om at der må være noget galt med boxen tuner.... så sender den retur :-( har nemlig idag, været ud ved en kollega, som har 2 stk dreamboxe kørende med 4 stk LNBer.... har så tilsluttet min begge forskellige steder og prøvet at scanne på alle satelitter ( og ja har lavet om i tuneropsætning :-) ).... og den finder kun kanaler på 1 grad vest... ligesom ved mig selv. 
Alt i alt, har jeg prøvet med 3 forskellige parabol opsætninger, 5 foskellige DiseqC, 3 forskellige strømforsyninger!!!! og stadig kun alle kanaler på 1 west.

Så prøver at lave en RMA sag på den..... det MÅ være en tuner fejl. ( imellem tiden er der en ny 500 HD på vej, håber den dur :-)
Dreambox 800 HD se
Dreambox 500 HD
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu