Kan ikke få signal på 5 øst og Dreambox
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113371
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 00:40
Emne: Kan ikke få signal på 5 øst og Dreambox
Skrevet af: calle3
Emne: Kan ikke få signal på 5 øst og Dreambox
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 16:11
Har lige sat nyt udstyr op..... En Triax 88 skærm med en 6 graders Triax LNB holder... for at kunne modtage 1 vest og 5 øst igennem en Triax DiseqC switch, den købte switch skulle være velegnet til Dreambox skriver TV radio shoppen :-)
Har sat alt op... samme sted som den gamle parabol.
LNB hoveder sidder rigtigt. 1 vest til højre hvis man kigge ind mod skærmen forfra ;-)
Starter med at køre kabel direkte på 1 vest LNB ( uden DiseqC ) finder hurtigt 100% signal perfekt :-) scanner og finder alle kanaler.
Sætter så kabel på 5 øst LNB... og får så kun 80% signal prøver at flytte lidt frem og tilbage men kommer max op på 80% men det burde vel også være ok. Da jeg ikke kan flytte LNB hver for sig burde det jo passe.
Laver så en scan på denne satellit men den finder kun 15 kanaler... alle fra Ukraine???????
Har prøvet alt nu... ( tror jeg )
-Prøvet med ca 5 foskellige imager, også original nyeste firmware... uden held -har lagt nyeste opdateret sattelites.xml uden held -byttet rundt på LNBer uden held - har endda lige haft den lokale parabol montør ude med testudstyr... og han siger der er fuld signal på begge LNBer
HVORFOR ...... finder jeg ikke de andre ønskede kanaler??? altså specielt Viasat??? jeg kører jo på 4,8 vest kan jeg regne ud når jeg får de Ukrainske programmer
Nå ja... min box er en Dreambox 800HD se :-)
------------- Dreambox 800 HD se Dreambox 500 HD Samsung Galaxy S3 :-)
|
Svar:
Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 17:22
Hmm lyder lidt som om den kun fanger de FTA kanaler der ligger på Astra4A
Har forsøgt bare at søge på en alm kendt viasat frekvens? f.eks. 12054V, sr 27500, fec 3/4
//Morten
------------- Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 17:46
Neobi/q skrev:
Hmm lyder lidt som om den kun fanger de FTA kanaler der ligger på Astra4A
Har forsøgt bare at søge på en alm kendt viasat frekvens? f.eks. 12054V, sr 27500, fec 3/4
//Morten |
er ikke helt nørdet til det her :-)
du mener laver en manuel transponder scanning på : frekvens 12054 symbolrate 27500 polarisation vertical fec 3/4
for det har jeg lige prøvet så.... gir ingenting :-(
|
Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 20:38
Det kunne lyde som, den øvre frekvens del i dit LNB hoved ikke virker. Som calle2 skriver: du mener laver en manuel transponder scanning på : frekvens 12054 symbolrate 27500 polarisation vertical fec 3/4 Virker det. Lynge
------------- Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 21:05
Hmmmm....
det er sådanne LNBer jeg har købt http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/inverto-quad-hgln-40mm-lnb-black-ultra-1830/
nb. får ingenting frem når jeg prøver på den ene transponder.. skriver bare 0 fundet med det samme :-)
Har også lige prøvet forskellige satellites.xml fundet forskellige steder. Jeg finder stadig ikke viasats kanaler på 4.8 øst, men det er nu lidt forskelligt hvilke kanaler der bliver fundet?? til at starte med fandt jeg disse 15 ukrainske kanaler, nu kommer de ikke frem mere. nu kommer der 8 andre HD kanaler istedet.. kan ikke finde ud af hvor de hører hjemme?? CT HD, Da Vinci U, HBO HD, Nova HD, Nova Sport, Sundance HD osv ???? fatter det ik :-(
|
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 21:21
nu har jeg sgu lige været ud og grave det gamle LNB frem jeg havde siddende på den gamle skærm på 5 øst, hvor det virker...har lige prøvet at sætte det på den nye... og scanne igen, men nu finder den ingenting .... hmmmmm, jeg er træt af det
|
Skrevet af: pinkytk
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 22:10
Hvordan ser din sat opsætning ud på dreamboksen?
|
Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 22:52
calle3 skrev:
nu kommer der 8 andre HD kanaler istedet.. kan ikke finde ud af hvor de hører hjemme?? CT HD, Da Vinci U, HBO HD, Nova HD, Nova Sport, Sundance HD osv ???? fatter det ik :-( |
Hej Calle3.
Jeg er lige kommet hjem fra en god middag, så mit svar bliver lidt kort.
Nova HD, Nova Sport, Sundance HD ligger alle på Thor 0,8W
Håber det kan bringe dig videre.
Hilsen Carsten.
|
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 08:32
opsætning når jeg kører direkte uden om diseqC på 5 øst LNB: Modtage indstillinger : konfigurationstype---- enkel type--- enkelt satellit------- astra4A( 4,8 øst) sender diseqC----- nej
kanal søgning: automatisk søgning slet før søgning------ ja søgningtunerA(dvbs2)----- ja
Ved ikke hvad der sker..... det var med et andet extra LNB jeg havde liggende jeg satte på.... jeg fik de programmer ind på 5 øst placering, samtidigt med at jeg havde alle de andre cirka 320 kanaler 6 grader ved siden af på et andet LNB?????
Nu har jeg så igen så det nye LNB på.... er igen tilbage på PP 2.3 image, opdateret DVB modules osv, lagt helt ny satelittes.xml genereret på satellites.xm eu :-) rebootet boxen, kørt direkte på kun den ene 5 øst LNB, sat opsætningen til kun at køre med en enkelt satellit ( 4,8 ø).... lavet en auto scan.... nu finder den igen de 15 stk ukrainske kanaler... som 2+2, GLAS, TV Sale Ukraine, RADA, Channel 5 Ukraine, OSK-Odessa osv.... og der er ca 13 db signal på ca 80%.....
Hvad sker der????
|
Skrevet af: surf.dk
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 09:48
Hej calle3. prøv lige at tryk : menu-indstillinger-kanal søgning-manuel søgning-og der se om der står ja eller nej ved : søg kun ukodet. måske der fejlen ligger.
|
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 09:48
Hej Calle3.
Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg tror du måske har mere end et problem.
Når du skanner en anden satellit end du tror, mistænker jeg DISEqC switch setuppet.
Det kunne skyldes at switchen kun kan køre ver 1.1 og at du måske har sat Dreamboxen til 1.2? sæt begge op til ver 1.1 eller måske ver 1.0
Det kan også være du hat en fejl ( kortslutning ) i et af dine F stik, måske en midlertidig en, så når du skifter LNB skifter du måske mellem at kortslutningen er der eller ikke er der. Jeg ville klippe alle 6 F stik af og montere dem på ny.
Eller, det er vel ikke sådan at du skifter rundt med strøm på modtageren?
Men ellers syntes jeg det er en god ide at køre uden DISEqC switch mens du finder ud af kanalerne.
Jeg har aldrig selv brugt ViaSat, men har altid læst på dette forum at man skal bruge en af Viasat egne modtagere der er paret til simkortet?
Jeg forventer at når du laver en automatisk søgning læser Dreaboxen de frekvenser den kender fra XML filen og søger kun disse. Så det du skal lave er nogle manuel transponder scanning på de enkelte ViaSat frekvenser. Jeg vil mene at du kan se transponder frekvensernerne i de enkelt XML filer på en PC og måske endda redigere/tilføje i disse.
Ellers ser jeg i din signatur en Ipbox 9000 HD, har du overvejet at bruge denne til at finde ud af om problemet ligger i modtageren/image, DISEqC eller LNB?
Hilsen Carsten.
|
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 11:39
surf: den står til den søger på alt IKKE KUN ukodet.
Csell: Min ipbox er død, derfor købt en dreambox.... og som jeg skriver, har jeg det meste af tiden fosøgt UDEN diseqc switch, altså kørt kabel direkte på LNB... så det er ikke der problemet ligger. Jeg skifter/flytter ALDRIG stik uden at slukke :-)
Som jeg også skriver, bruger jeg altid nyeste satellit.xml hentet på nettet
|
Skrevet af: pinkytk
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 11:55
Har du prøvet at lave en blind scan ?
|
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 12:45
pinkytk skrev:
Har du prøvet at lave en blind scan ? |
Kan ikke lige finde muligeheden for "blindscan" i dette image :-( hvor fanden kan det vær??? eller stirrer jeg mig bare blind :-.(
|
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 19:21
Har lige haft muligheden for at sætte en anden Dreambox på, som kører et andet sted med 1 vest og 5 øst..... for satan..... :-) det virker altsammen med mine LNBer... fuld signal på begge hoveder og tager alle kanaler.
Så er så klog nu at jeg ved det må ligge ved boksen.... skal bare finde ud af hvad der går galt!!!
Den boks jeg prøvede med var en ældre 800 HD og min er som sagt en sprit ny 800 HD se.
Kan det være en hardware fejl???
|
Skrevet den: 21-Juli-2012 kl. 20:33
Hej Calle3.
Jeg ved ikke om jeg er den rigtige til at hjælpe dig. Min sidste Dreambox var en DM 600 PVR med et Gemini Image.
Men kan det tænkes at den ene eller begge 800 er Cloner af Dreambokse?
Jeg kan huske at jeg en gang prøvede et Peter Pan Image, når du skriver PP er det så måske en senere version end den jeg den gang brugte?
Jeg mener at have læst at der er specielle forums for Cloner og de images der virker i dem? Kan der være andre images der virker bedre?
Eller kan du få den samme version som kører i den gamle til at virke i din nye, det er jo ikke altid at det sidste nye er det bedste.
Hilsen Carsten.
|
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 08:40
pinkytk skrev:
Har du prøvet at lave en blind scan ? |
Har lagt et nyt image ind som har blindscan.... så har lige prøvet. http://gupl.dk/682824 http://gupl.dk/682825
Jeg lod den finde ca 57 transpondere på 4.8 øst og trykkede så bare på ok, så gik den igang med en scan af 4,8 øst..... og den fandt så over 650 kanaler????? hvor af en masse canal digital kanaler???? men ingen viasat overhovedet????
Men det er da først gang den finder mere en 15 kanaler på 15 øst??? hvorfor først efter jeg har kørt blindscan??
Hvad fortæller det?? Hvad kan jeg bruge det til??
Mangler jo stadig mine viasat kanaler??
|
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 09:06
Jeg ved ikke hvor meget jeg kan stole på satsøger funktionen, men hvis det virker så ser det ud som om der er nogen forstyrrelser?? fordi hvis jeg sætter satsøger funktionen således :
tune----predefineret transponder satellit--- 0.8 west transpomder----112160000,2450000,V,FEC 7/8
SNR 100 % AGC 29
Hvis jeg så skifter til 4,8 øst
tune----predefineret transponder satellit--- 4,8 øst transpomder----12073000,2750000,H,FEC 3/4
så svinger SNR mellem 0-30-100 % og AGC svinger mellem 29-50
Betyder det forstyrrelser nogen steder eller bare dårlig DiseqC eller lignende??
|
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 09:41
Hej Calle3.
Når jeg læser dine 2 indlæg fra i dag har jeg umiddelbart følgende kommentarer:
God ide med et nyt image.
De 57 transpondere er desværre ikke fra 4,8 øst, de er Canal Digital, så de er fra 1,0 vest. Så jeg vil foreslå igen at køre uden DISEqc switch, indtil du får styr på 4,8 øst kanalerne.
Når du på modtageren skifter mellem 4,8 øst og 1,0 vest skifter du ikke mellem de to LNB, men mellem 2 transponder lister med disse navne. De kunne også have heddet æble og hest.
Jeg kender ikke dine images, men i mange modtagere sætter man DISEqc op for de 4 bogstaver A, B, C og D. Vælger DISEqC version, f. eks ver 1.1 Og vælger at bogstav A bruges af 1,0 vest listen og bogstav B bruges af 4,8 øst listen?
Når du så senere vælger en kanal fra 4,8 øst listen sender den en komando 'B' ud til DISEqC switchen, som derfor vælger at signalet fra indgang 2 ( eller B ) på DISEqC switchen er det det skal bruges.
Må jeg igen foreslå at du igen kører uden DISEqc switch, indtil du får styr på 4,8 øst kanalerne.
Hilsen Carsten.
|
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 10:04
csell skrev:
Hej Calle3.
Når jeg læser dine 2 indlæg fra i dag har jeg umiddelbart følgende kommentarer:
God ide med et nyt image.
De 57 transpondere er desværre ikke fra 4,8 øst, de er Canal Digital, så de er fra 1,0 vest. Så jeg vil foreslå igen at køre uden DISEqc switch, indtil du får styr på 4,8 øst kanalerne.
Når du på modtageren skifter mellem 4,8 øst og 1,0 vest skifter du ikke mellem de to LNB, men mellem 2 transponder lister med disse navne. De kunne også have heddet æble og hest.
Jeg kender ikke dine images, men i mange modtagere sætter man DISEqc op for de 4 bogstaver A, B, C og D. Vælger DISEqC version, f. eks ver 1.1 Og vælger at bogstav A bruges af 1,0 vest listen og bogstav B bruges af 4,8 øst listen?
Når du så senere vælger en kanal fra 4,8 øst listen sender den en komando 'B' ud til DISEqC switchen, som derfor vælger at signalet fra indgang 2 ( eller B ) på DISEqC switchen er det det skal bruges.
Må jeg igen foreslå at du igen kører uden DISEqc switch, indtil du får styr på 4,8 øst kanalerne.
Hilsen Carsten. |
Hej Carsten.. ved godt alt det der :-)
Kører idag ud til HN for at hente et nyt kabel.... for så vil jeg prøve med nyt direkte kabel fra box til LNB, direkte på 4,8 øst uden switch samllere eller lign :-)
Det er mit sidste skud... så aner jeg ikke hvad jeg kan gøre mere :-(
|
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 17:44
Så fik jeg prøvet med nyt kabel direkte fra box til LNB hovedet 4,8 øst. Lavede en kanal scan... men finder stadig kun de 15 ukrainske kanaler på 4,8 øst :-)
Prøvede blindscan.... finder efter 20 minutter ca 9 transponder og gik så selv i gang med kanalscan... og så fandt den pludselig 146 kanaler på 4,8 øst ( kan KUN være fra 4,8... da det er det eneste LNB der er sluttet til :-)..... lægger lige et par billeder ved med et udpluk af de kanaler den finder. Mangler stadig de fleste viasat kanaler... men feks TV3 Puls er der og når jeg kigger på den er det med fuldt signal .80 -82 %
- dvs skærm og LNB er det ikke - kabel og stik har jeg også udskiftet, og har max 25 m ud til skærm -diseqC switch kan det heller ikke været.... da jeg kører uden om
Så det må være i boksen - men har prøvet efterhånden 7 foskellige imager... -dvb modules er opdateret til en fra den 6 juli 2012 mener jeg
Kan det virkelig være hardware baseret??? Skal have mig en dreambox til soveværelset, så overvejer at bestille en imorgen ( men det sgu så være en 500HD ) så det hjælper egentlig ikke alligevel !!!
Hvordan kan det være den ikke finder alle kanaler stadigvæk??
Nogen ideer??
|
Skrevet den: 22-Juli-2012 kl. 17:59
http://www.gratisimage.dk/image-A3C9_500C2214.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-2649_500C21D9.jpg http://www.gratisimage.dk/image-1003_500C21BE.jpg http://www.gratisimage.dk/image-0B01_500C2190.jpg
sorry de vender på hovedet... ved ikke hvorfor den gør det??
|
Skrevet den: 23-Juli-2012 kl. 15:21
Opdatering: Er overbevist om at der må være noget galt med boxen tuner.... så sender den retur :-( har nemlig idag, været ud ved en kollega, som har 2 stk dreamboxe kørende med 4 stk LNBer.... har så tilsluttet min begge forskellige steder og prøvet at scanne på alle satelitter ( og ja har lavet om i tuneropsætning :-) ).... og den finder kun kanaler på 1 grad vest... ligesom ved mig selv. Alt i alt, har jeg prøvet med 3 forskellige parabol opsætninger, 5 foskellige DiseqC, 3 forskellige strømforsyninger!!!! og stadig kun alle kanaler på 1 west.
Så prøver at lave en RMA sag på den..... det MÅ være en tuner fejl. ( imellem tiden er der en ny 500 HD på vej, håber den dur :-)
|
|