recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde FreeSat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke finde FreeSat

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde FreeSat
    Sendt: 03-April-2010 kl. 23:50
Hej
 
Jeg har afmeldt Viasat og brugt den gammle parabol 90 cm til at modtage FreeSat. Jeg har udskiftet LBN for en ny 0,1 db og drejet parabol til de 28.2 grader-øst.
Min modtager er gammel Triax DSI354T, som kører udmærket med andre sateliter.
Men der er noget der tyder på, at den kan ikke modtage de engelske kanaler. Den har downloaded en del af programmer, men ingen af dem jeg har ønsket. Jeg har hørt, at det er ikke alle modtagere, der kan tage BBC og ITV. Er der nogen der har erfaring med det? Kan Triaxen ?
 
Ved "Antenesystem- justering" viser den signalstyrke 95%, men signalkvalitet 0%.
Det er ved frekvensen 10936, som svarer til SKY, men den kan jeg jo ikke modtage.
Frekvensen ved antene-justering kan ikke vælges, den er givet hvis man vælger satelit Astra 28.2
Modtageren er jo efterhånden 10 år gammel. Kan det tænkes, at frekvenserne har ændret sig med tiden?
Har i en ide, hvordan kan jeg tune BBC og ITVpå denne maskine?
 
Kanalsøgningen giver 5 måder at søge på:
1 -netværk
2 -udbud
3 -transport
4 -søgning
5 -avanceret søgning
 
Nr. 4 og 5 har givet mange programmer, men ingen engelsk. Nr.1-2-3 melder at søgning mislykkedes. Nu er jeg løbet tør for ideér.
 
God Påske- Stan
Stan
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af Stan6 Stan6 skrev:

Jeg har afmeldt Viasat og brugt den gammle parabol 90 cm til at modtage FreeSat. Jeg har udskiftet LBN for en ny 0,1 db og drejet parabol til de 28.2 grader-øst.
Min modtager er gammel Triax DSI354T, som kører udmærket med andre sateliter.
..........
 
Kender ikke den modtager, men hvor i landet befinder du dig? For nogle af kanalerne kræver stor parabol.
Har du læst denne tråd:
 
Måske du kan finde brugbar info heri.
 
Mvh JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:54
 
 Her er samtlige TP frekvenser for SKY sattelitterne, på 28.2-28.5E, og det ses også tydeligt hvilke kanaler der er FTA. Astra2A/B og D http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=no  EB1. http://en.kingofsat.net/pos-28.5E.php


Redigeret af Radiomanden - 04-April-2010 kl. 10:57
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 11:08
Hej Jørgen T, jeg bor i Århus.  Jeg har lige læst alt det du har foreslået, så nu ved jeg lidt mere.
Men der må være noget galt, jeg kan se at jeg burde have fat i nogle andre engelske kanaler og der er ingen, kun 2 tyske, 2 italienske  og nogle salgskanaler. Jeg kan se at med den størelse på min parabol ligger jeg bagved udkanten af signalet. Men lidt skulle jeg da kunne modtage?
Stan
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 11:11
det lyder mere som om dit signal kommer fra 19.2e
Her har du tyske og italienske kanaler. så du skal nok dreje den lidt igen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 11:17
 
 Du er ikke justeret ind på den korrekte position. Du skriver ikke hvor stor din parabol er, men selv med en 60 Cm kan der modtages alt Freesat, bare ikke fra 2D, der skal du op på 80- 90Cm.
Her på sjælland har jeg alt som udsendes af SKY og Freesat, på en 60 Cm bare ikke fra 2D, da den her kræver en 1,5M parabol, og det kan jeg ikke opsætte.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 16:40
Hej Radiomanden,
Jeg skriver god nok at min parabol er 90 cm. Men jeg tror at du har ret at jeg er ikke justeret på den rigtige position.. Jeg modtager på en anden parabol 19.2 og 23.5 fra Astra. Så jeg har gættet mig til de 28 grader og da der var en stærk signalstyrke-90- 95% var jeg sikker på at den er hjemme. Men som sagt, signalkvalitet er 0. Jeg må nok prøve igen
Stan
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 21:35
Til Radiomanden:

Hvor på Sjælland bor du siden du kan se Freesat fra alt andet end 2D på en 60cm skærm ?

Har du nogen ide om hvor stor en skærm der kræves i Nord for Købenavn ?

ildoc
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:


Har du nogen ide om hvor stor en skærm der kræves i Nord for Købenavn ?
som han skriver tidligere..  150cm , så 60 el. 90 er desværre ikke nok
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 17:25
 
 Det kræver en 1,8M til modtagelse af Astra 2D Nord for København, det er en svag sattelit her i DK og andre steder i Europa, da den er rettet direkte mod UK, hvorimod de øvrige sattelitter sender til hele Europa. Derfor kan man uden problemer fange dem med en 60Cm, det gælder også de krypterede kanaler, men dertil skal bruges en godkendt modtager fra SKY og et programkort. Der er andre medlemmer udover mig selv der har en sådan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du er ikke justeret ind på den korrekte position. Du skriver ikke hvor stor din parabol er, men selv med en 60 Cm kan der modtages alt Freesat, bare ikke fra 2D, der skal du op på 80- 90Cm.
Her på sjælland har jeg alt som udsendes af SKY og Freesat, på en 60 Cm bare ikke fra 2D, da den her kræver en 1,5M parabol, og det kan jeg ikke opsætte.
Nu har jeg fået stillet parabol og modtager Astra 2A_B_C men signal fra Astra 2D er under 50%.
Min nabo er Englander , og har parabol kun 80cm, men en modtager Panasonic fra England. Han kan se både BBC og ITV- for det meste af tiden.
Han siger, at man skal finjustere parabolen efter :
 
Network ID 0002  og
Transport Stream 07d4
 
Han er murer og har fået en anden til at justere parabolen.
Er der nogen der ved hvad han snaker om? Kan jeg bruge det til noget?
Stan
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:00
bedst er nok du prøve KingOfSat , følg linken og du får listen på 28.2e
Så tag BBC og den som er på Astra 2D og ingen kryptering bruger (Clear) , og prøv at justere ind på den.
  Den her:   Astra 2D (28.2E) - 10773.00 H - Txp: 45 - Beam: Astra 2D   BBC One England
 


Redigeret af pendec - 07-April-2010 kl. 14:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu