recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan ikke høre under 30hz x10 sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kan ikke høre under 30hz x10 sub

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kan ikke høre under 30hz x10 sub
    Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:01
Hej

jeg har på min mksound X10 subwoofer kørt Low Frequency Range Test (10-200 Hz) fra https://www.audiocheck.net/audiotests_frequencychecklow.php

jeg kan kun høre fra 30hz. Burde jeg ikke på en X10 kunne høre fra 20hz? 

Den står til at have følgende specs :Frequency Response: 20 – 200 Hz +/- 2 dB
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:10
Du kan måske ikke høre helt ned til 20 Hz? Det ville ikke være usædvanligt.
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:11
men burde jeg ikke kunne mærke noget ? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:26

 Det kommer an på lydtrykket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af moler moler skrev:

Hej

jeg har på min mksound X10 subwoofer kørt Low Frequency Range Test (10-200 Hz) fra https://www.audiocheck.net/audiotests_frequencychecklow.php

jeg kan kun høre fra 30hz. Burde jeg ikke på en X10 kunne høre fra 20hz? 

Den står til at have følgende specs :Frequency Response: 20 – 200 Hz +/- 2 dB

En X10 skal du som minimum kunne mærke under 30hz.
Men kan du se enhedens højttalermembran bevæge sig, f.eks. ved 25hz. når du har skruet op? Kunne godt tænke på om du havde nogle dip/null problemer.

1. Prøv at beskriv dit setup, herunder også placering af dine højtalere samt crossover?
2. Hvor har du placeret din sub, og hvordan er du kommet frem til at den skal stå der?
3. Hvordan er din phase indstillet?
4. Hvor stor et rum er den placeret i


Redigeret af Potter - 04-Juli-2019 kl. 16:00
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 18:20
sub står i hjørnet da det er der jeg har opnået mest punch under film. Eneste anden mulighed er lidt til højre efter den ene front højttaler.

lige nu står de på en linje med sub front center front. crossover er sat af min Yamaha rx-a3050 til 120hz på mine 2 front mksound mp150 og 80 hz på min center s-150 skii.

rummet er 3.5 i breden og 5m i længden 
sub fase er sat til 0

jeg syntes ikke at jeg kan se membranen bevæge sig, ved de 20hz men jeg er også bange for at skrue for højt op. Har prøvet på ca -25db
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af moler moler skrev:

men burde jeg ikke kunne mærke noget ? 

Jo, ikke mindst, hvis du rører ved enheden på subben.

Du burde også kunne høre den.



Men......

Du glemmer at oplyse, hvordan du får testtonen ud til subben. Du må have noget imellem og det kan let være der at noget forsvinder.

Hvad med THX Bass EQ / Anechoic MK EQ omskiftere, hvad står den til?

Hvis du vil teste frekvenser, bør du have er tonegenerator som du kan koble direkte på indgangen af subben.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 18:40
Den står til THX Bass EQ og NO LOW PASS THX MODE.

test toner bliver spillet via mac og et jack til phono kabel ind i AV forstærker


Redigeret af moler - 04-Juli-2019 kl. 18:41
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af moler moler skrev:

Den står til THX Bass EQ og NO LOW PASS THX MODE.

test toner bliver spillet via mac og et jack til phono kabel ind i AV forstærker
Prøv lige og afspil en youtube video med en 25hz.tone, enten via dit tv/ apple tv eller lign.

Der findes utallige af disse film med forskellige frekvenser på youtube.

Med sådan en video med en 25hz. tone som afspilles med f.eks. -5db. så vælter tingene rundt i mit hus, ved godt at jeg har 2 subs og en anden type sub. Jeg har dog haft et par stykker af X12 med hjem, så jeg kender udemærket mk.


Redigeret af Potter - 04-Juli-2019 kl. 19:12
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 19:41
ok jeg vil prøve https://www.youtube.com/watch?v=K3RojcJ0I6A via min shield. Hvis du på din A3060 skruer op til -5db så kan jeg godt se at jeg skal prøve at skrue noget højere op
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 20:45
Takker for alle svarene. 

Jeg brugte min shield til at afspille fra youtube og fik ved at skrue op både lyd og vibration ned til 20hz. Jeg turde dog ikke at skrue alt for højt op ved 20hz men kunne mærke og se at membranen bevægede sig helt vildt.

Jeg kan dog ikke helt forstå at der også kom lidt støj/lyd fra mine front højttalere godt nok svagt men de skulle da være helt stille ikke? det er jo satteliter med mener det er 5" mellem tone og kan ikke gå længere ned end til 80hz
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 22:00
At de går til 80 Hz, betyder ikke at alt under 80 Hz er væk, blot at det under 80 hz er dæmpet.

Men, hvad lyd var det der kom fra fronterne?
Var det 20Hz?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu