|
Kan jeg bruge disse komponenter til surround? |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
JeTex: Ok, tak :)
Thomas...c: Hehe, jeg var ikke klar over, at det var en af den slags "pc/mac"-spørgsmål! :) Hvad bruger du til surround, jeg er nysgerrig når du skriver, det er noget af det mindste, man kan opdrive? KlausDM: Måske har du ret, jeg har jo aldrig hørt en surroundforstærker, så jeg ved det ikke. Men det skal dog siges, at jeg er ret kritisk mht. lyd. Da jeg valgte højttalere, havde jeg to forskellige par hjemme før de Dynaudio'er, jeg endte med at vælge (hhv. et sæt Epos og Rega gulvhøjtt.), og jeg lyttede til et hav af forskellige højttalere i Hifiklubben og Tapeconnection inden da. Men det kan da komme an på en prøve, for Tapeconnection har jo Yamaha, og de vil nok gerne få en af dem hjem til mig, så jeg kan prøve den i forretningen, altså den som de har til 9.000,- som jeg skrev om i starten. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Du kan altid starte med at bestille denne http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr7010-p-1555.html og prøve at lytte lidt.
Vil du returnere den, kontakter du dem og får en returseddel, så er fragten retur og gratis http://hifi-freaks.dk/webshop//betaling-forsendelse-retur-sam-c-61.html Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
Det er slet ikke noget jeg kan anbefale, men jeg købte et brugt Philips LX 700 sæt, bare for i det hele taget at få lidt surround lyd til TV´et ![]() Og det bliver også kun brugt til TV lyd og når der engang imellem kommer en film i TV. Jeg er egentlig slet ikke til surround, men meget mere til almindelig stereo, men jeg kunne få det LX 700 for 200,- og så kunne det kobles til min TV-tuner digitalt ![]() ![]() ![]() Prøvede at spille almindelig musik på det og det går altså ikke ![]() ![]() ![]() Redigeret af Thomas...c - 21-Januar-2016 kl. 10:42 |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Det der anlæg er da til slet ingenting, alene den sølvfarvede plastik på højttalerne giver mig fnidder. For slet ikke at snakke om den helt håbløse brumkasse af en "subwoofer" :-(
Hvis surroundreceiveren kan levere nok effekt til dine højttalere, og har mulighed for at spille i "direct mode", altså med DSP og anden lydbehandling slået fra, så vil den give præcis samme gode lyd som en ren stereoforstærker.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
Du så vel også hvad jeg skrev ? Men forstærkeren i anlægget lyder jo ligeså godt som den her: (Det kan der ikke herske nogen tvivl om) ![]() Og så er der endda effekt nok i alle kanalerne til varige høreskader ![]() (P.S. højttalerne og subwooferen bruges slet ikke) |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Ja, hvis de begge holdes ved et lydniveau hvor den svageste forstærker ikke klipper, og der i øvrigt er ingen skavanker som f.eks. høj forvrængning, for lav dæmpningsfaktor eller EQ som ikke kan slås fra, så vil de lyde ens.
Jeg er glad for at du endelig forstår det, uanset din slet skjulte sarkasme.
Redigeret af HenrikStevn - 21-Januar-2016 kl. 09:57 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
for helvede da også..
den her side er godt nok blevet nederen ![]() tak for det..! |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Hvorfor synes du, at den er nederen Strecker?
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
hbuus >>> der er også den mulighed, at du køber en surround reciever, som er meget bedre end dit stereo setup. Hvis du går på brugt markedet, kan det for tiden gøres uden at det bliver super dyrt, da mange inkl. jeg selv, opgradere til Atmos.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
kig igennem de sidste par ugers emner i surround sektionen..
det ender op i mudderkastning fra de samme 3-4 individer, med de samme ligegyldige påstande, der intet har med trådens oprindelige formål at gøre..
det er sgu trist det får lov at fortsætte dag efter dag.! Redigeret af strecker - 21-Januar-2016 kl. 10:29 |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Wow der er sket noget med recordere i den lange periode, jeg ikke har været på. Men jeg vil give Strecker ret, det er da ret ærgerligt at læse om. Er det blevet en generel holdning, at alle forstærkere lyder ens, bare der er nok power bag? For så har I godt nok ikke gjort jeres lyttearbejde godt nok imo :-)
Tilbage på sporet. God idé med at låne en surround receiver . Brug dine egne ører og bedøm udfra dem, og glem alt om, hvad vi andre mener :)
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det skyldes en person, der hårdnakket blir ved at påstå at alt over et Bilka anlæg er spild af penge. Virkelig et plus for stemningen herinde
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |