recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg bruge mit CD hardware til noget andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg bruge mit CD hardware til noget andet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg bruge mit CD hardware til noget andet
    Sendt: 25-Februar-2016 kl. 13:57
Hejsa

Jeg har opsagt min Canal Digitalpakke, da jeg mest ser streaming via mine ATV4ere.

Men jeg erindrer at man vist kunne få mange tyske kanaler gratis (bor på Sydsjælland), hvis man fik et andet hoved. Men nu jeg ikke længere bruger canal digital, tænkte jeg om jeg kunne justere parabolen lidt og genbruge de to entertain hd mini, til at kunne finde eksempelvis RTL og få F1.

Er der nogen som har prøvet dette, for erfaringer modtages gerne :)

/Kenn
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 15:00
Jeg kender ikke Canal Digitals modtager, men vil umiddelbart tro, at du uden problemer vil kunne modtage alle de frie kanaler fra Astra på 19 grader øst og fra Hotbird på 13 grader øst, heriblandt RTL. Jeg mener ikke du skal bruge en anden LNB, men blot justere parabolen ind på den ønskede position.
Hvad er entertain hd mini?

Flemming
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 15:58
Jvnf. Canal Digital kan din boks modtage tyske kanaler, din parabol skal blot justeres til denne position.
HD Mini test

Redigeret af JeTex - 25-Februar-2016 kl. 16:03
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 08:56
Ja...men er der nogen der ved om der er noget værd at se, så vidt jeg kan se er de interessante ting efterhånden kodet?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 11:24
F.eks. RTL og Eurosport er ikke kodet, men hvad der er interessant for dig er det måske ikke for en anden og omvendt. Men det er da et forsøg værd at dreje parabolen så du ved selvsyn kan konstatere om der er noget for din smag.
 
Flemming
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 11:55
4K kanaler
ARD
ZDF
Sat1
Og jeg kunne blive ved, men hvem ser det?
Jeg ser lidt af 4K kanalerne, men hvis det er fulde udsendelser og film, så er det mod betaling.



Redigeret af JeTex - 26-Februar-2016 kl. 12:06
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:07
Hej.

Hvis du selv vil dreje parabolen og justere den til en anden satellit skal du bruge et SAT meter.

Hvis du kan vente på det, kan du bestille et billigt et fra Hong Kong med forventet levering mellem 11. Marts og 21. Apr.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=sat+meter&LH_PrefLoc=2&_sop=15

Og hvis du ikke syntes at du kan vente så længe, kan du bestille et fra Irland:

http://www.ebay.de/itm/Satfinder-Cable-Pointeur-Satellite-Parabole-Sat-Finder-Meter-/251629943739?hash=item3a96503bbb:g:aZ0AAOSwfcVUEWZG

Her koster den 8€ incl forsendelse.

Hvis du tror at du vil prøve selv, skal jeg nok finde en justerings vejledning.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Februar-2016 kl. 12:11
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:12
Eller besøge Harald Skrald: http://www.harald-nyborg.dk/p2787/satellit-finder

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:12
Tak alle sammen...min parabol er nem at justere, siden den sidder på en høj metalstang på min terrasse. Så jeg skal ikke op på taget :)

Min tanke var at udregne omkredsen på stangen, sætte et mærke hvor den er nu, udregne de 20 grader i østlig retning (det er vel omkredsen/360 og gange med 20?) også dreje stangen til den udregnede position, fra Canal Digitals satellit, som skulle ligge 1 grad vest? Eller er det helt forkert opfattet :) 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:34
Hej.

Du skal også ændre elevationen, Men det kan de se med http://www.dishpointer.com/


Her har jeg klippet og klistret fra en gammel vejledning

'Start med at bruge Dishpointer til at få en ide om hvilken retning og elevation parabolen skal monteres i.
 
http://www.dishpointer.com/

Når parabolen så er monteret vil jeg foreslå at man først laver en grov justering.

Bemærk at hvis man kun har et LNB justerer man selve parabolen. Det gælder ligeledes for det første LNB hvis man har flere, mens de efterfølgende LNB'er justeres på selve multi holderen.

Jeg bruger en lille billig SAT Finder med både meter og hyler som denne til £6.50 incl. forsendelse:

http://www.ebay.co.uk/itm/Satellite-Signal-Finder-Satfinder-Sat-Meter-/300804854172?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item46095dd19c

Den monteres på coax kablet mellem modtageren og LNB. Den får strøm fra modtageren og den kan så vise når det kraftigste signal kommer ud af LNB'et. Men husk at tage strømmen helt fra SAT modtageren mens den monteres eller afmonteres.

Jeg kigger aldrig på meteret men lytter kun til styrken af hylet. Man skal starte med at stille den til rimelig stor følsomhed, få den til at hyle, justere på parabolen til det kraftigst hyl, skrue ned for følsomheden, igen justere på parabolen til det kraftigste hyl, igen skrue ned for følsomheden, osv. indtil den kun hyler et bestemt sted.

Man kan forklare det med, at parabolen er mere eller mindre rund og skal monteres således at den reflekterer og samler et lille rundt signal til det runde LNB. Hvis LNB sidder lidt forskudt vil det lille runde signal der reflekteres fra parabolen ikke helt ramme den runde indgang på LNB'et. De to små runde cirkler vil kun delvis overlappe hinanden og ikke hele signalet ramme LNB'et. Det skal justeres således at hele det lille runde signal fra parabolen rammer den runde indgang på LNB'et fuldt ud, så modtager LNB'et mest muligt og vi har det kraftigste signal.

Når vi har fundet dette sted modtager man et signal fra en satellit, men fra hvilken?


Den billigste mulighed er at tilslutte en SAT modtager og se hvilke kanaler den kan finde, evt med en blindscan hvor den søger hele frekvensbåndet.

Hvis man kan finde et par af kanalerne i disse links fra Lyngsat, kan man den vej finde ud af hvilken satellit man har fundet:

Vestlige satellitter: http://www.lyngsat.com/atlantic.html

Østlige satellitter: http://www.lyngsat.com/europe.html

Min erfaring er, at når man først har fået fundet positionen at en eller anden satellit, er det meget nemt at dreje parabolen over til den ønskede.'


Taget fra: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110643&title=mine-ideer-til-justering-af-lnb  


Redigeret af csell - 26-Februar-2016 kl. 12:35
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:38

Der er ikke nok at dreje parabolen, der er også elevation og Skew, så du skal op og have fat i den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:49
OK...jeg tænkte bare siden Canal Digital solgte et 4 LNB hoved, der kunne modtage fra 20 grader til øst...så kunne jeg selv bare dreje parabolen de 20 grader ?

Redigeret af kennls - 26-Februar-2016 kl. 12:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu