|
Kan jeg selv reparere effektforstærker? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så prøvede jeg lige med en forstærker, som monoblok til en højtaller, dog et medie koblet til (ingen lydkilde). Bankede meget let på forskellige ting med skruetrækkerens skaft uden at det knitrede eller sagde noget. Der er en konstant og MEGET svag susen, som kan høres hvis man tager ørene helt hen til højttaleren.
Skal jeg koble en lydkilde til mens jeg tester? Og skal den evt. have lov at stå lidt og varme op? Er det mærkeligt at en af dem mangler en diode der hvor der er en række dioder? Mange tak.
Redigeret af HessiDude - 08-Marts-2023 kl. 21:31 |
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
ooops... kom til at citere i stedet for at rette.
Redigeret af HessiDude - 08-Marts-2023 kl. 21:31 |
||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1419 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Der vil altid være lidt susen, når en effektforstærker står tændt.
Nej, dine lytter ser ikke træls ud. Nej, forstærkeren skal ikke stå tændt, og blive varm, inden du tester! For så får du ikke det ønskede resultat. Det er disse du skal banke på toppen: |
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak Flippo. Jeg har prøvet med en af de tre og der var intet. Prøver de andre to i morgen. Skal jeg sætte en lydkilde på og afspille noget mens jeg tester?
Er det ikke mærkeligt at det ligner der mangler en diode på en af forstærkerne? |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19544 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Forstærkerens egenstøj
Ja, ellers trækkes der ingen strøm gennem relæet.
Varme op bør ikke gør nogen forskel.
Ja, men det kommer an på, hvad dioden bruges til Klaus
|
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak Klaus. Jeg prøver når jeg kommer hjem i dag. 😊
|
||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4776 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Når jeg kigger på billederne, ser jeg mystiske lodninger, kaldet kold lodninger, som har dårlig forbindelse. Du gør klogest i at få målt forstærkerne igennem og fundet de svage punkter hos en fagmand.
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak Munch. Kan godt se hvad du mener. Bør jeg værre bekymret for rester af flusmiddel og en anelse små-rust, skal det evt. tørres af med noget husholdningssprit? Redigeret af HessiDude - 09-Marts-2023 kl. 11:22 |
||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4776 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej det er kun en kosmetisk du forbedrer. Hvis der er kold lodninger skal de findes ved måling og loddes om af en fagmand.
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tjek, tak. Tak alle, for alle de gode og informative svar. Jeg prøver lige at teste sådan som beskrevet tidligere og ellers finde en fagmand der kan tjekke lodningerne og evt. fikse dem. Nogen i nærheden af Århus, Skanderborg, Silkeborg der kan anbefales?
|
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5297 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg ville montere en ny, uden at vide funktion, findes der et tilgængeligt diagram?
Redigeret af JørgenT - 09-Marts-2023 kl. 13:47 |
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19544 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Sound 2 Vision (Lars) i Viborg. Klaus
|
||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |