|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Mjae, der er jo ledningen nede under som der skal tapetseres over. Der er ingen ledning ovenover, kommer det så ikke til at folde for oven fordi der er tapet "til overs" pga. "manglen" på ledning?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Skal jeg nu også lære dig at sætte tapet på en væg. Det er noget man trimmer til så det passer. Der er en grund til at man også skal i lære for at være maler, nej det er jeg ikke, men har dog opsat tapeter.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Nej, du skal ikke lære mig at tapetsere. Jeg vil nu sige det her er et special-tilfælde. Det kunne jo være du havde erfaring med lige det tilfælde. Det med trimme af på midten af en bane lyder ikke som noget der kan gøres uden der kommer ekstra synlige samlinger af, så det vil jeg gerne undgå.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er jo netop at gøre det rigtigt, så kommer der ikke synlige samlinger.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, det kan være jeg forsøger mig med det. Jeg har ikke skullet gøre det før.
|
||
![]() |
||
Cassøe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-December-2009 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Hvis du alligevel er ude i at skulle tapetsere, ville jeg helt bestemt vælge at få en elektriker til at fjerne kontakten´. Det er IKKE noget du skal begynde at rode med selv.
Hvis du blænder døren af, vil det se underligt ud at der sidder en kontakt midt på væggen.
Derudover ville jeg helt sikkert vælge at fræse ledningen ind i væggen, eller flytte den hen i et hjørne - så kommer den ikke i vejen når der skal nyt tapet på.
/Cassøe
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
HMM MaXer du har film i kilo-vis men ikke råd til en elektriker ???
BS
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil ikke tapetsere det hele, bare der hvor døren er/var. Ja, det kommer nemlig til at se mærkeligt ud, men at lave det ordenligt kræver at jeg fjerner 5 lag tapet og 60 lag maling i hele rummet, samt lapper væggen hvor der utvivlsomt vil falde en masse mørtel af i processen da det er en ældgammel væg lavet af siv, og det har jeg ikke lige overskud til. Fræsning bliver der heller ikke noget af lige nu. Jeg prøver at minimere hvad der skal gøres i projektet fordi der er så meget andet der også skal laves.
Det har jeg også kun fordi jeg ikke bruger for mange penge på ting som håndværkere.
![]() |
||
![]() |
||
Bamse82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 205 |
![]() |
|
Hej..
Du kan sagtens selv fjerne den afbryder. For at overholde alle lovkrav kræves dog blot at kablet skal afmonteres i den anden ende. Derudover skal du formodentlig "koble om" på den anden afbryder, således denne vil fungere som en helt alm. 1-polet afbryder. Det burde ikke være så vanskelligt. :-) |
||
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Jeg går ud fra at du ejer huset eller lejligheden.
Derfor er det dumt at lave en halv(Måske ulovlig) løsning der koster mange penge at udbedre ved salg.
Desuden kan du få skattefradrag på lønnen. Redigeret af Mufti - 10-August-2011 kl. 07:30 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, det kan være jeg lige åbner op og laver et par forsøg. Jeg kan jo altid lave det tilbage,
Yep, ejer lejligheden. Om det er en ulovlig løsning ved jeg ikke. Det lyder ikke umiddelbart sådan. Men jeg kan ikke forestille mig det koster meget at få udbedret rigtigt senere hen, hvis der bare skal kobles om. Det, at fjerne kablet tager ingen tid da det er ført udenpå væggen. Det er lapningen af tapetseringen der er tidsrøveren her. Der skal jo så tapetseres om i hele rummet, hvilket jeg ikke gider i øjeblikket. Men regner med at rummet på et tidspunkt skal have den helt store tur da gulvet også skal ordnes, så det er bare en løsning indtil da, hvor alt vil blive ordnet.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
http://www.sik.dk/Forbrugere/El/Goer-det-selv-el/Hvad-maa-man-selv-lave-af-elarbejde
Det kan godt være du får fusket en løsning der er lovlig, men det er ikke lovligt at gøre det. Husk på at det drejer sig om personsikkerhed samt der kan være brandfare ved dårligt udførte installationer (det er altså ikke kun dig men også personer i de andre lejligheders sikkerhed det drejer sig om). Der er en grund til at der er regler om dette emne.
Jeg ved jo ikke hvor meget elektriker deu er men ud fra det oprindelige spørgsmål kan jeg danne mig mit eget indtryk og det siger, ikke ret meget.
Brug de penge på elektrikeren, få en sikker installation og vent med de par film du så ikke har råd til. Det er IMHO den bedste løsning.
Det kan være det lyder hårdt, men er skrevet i bedste mening.
BS
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |