recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af fladskærm

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
onuu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juni-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af højbo højbo skrev:

Hej jeg håber her er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

jeg står og skal til at købe mit første fladskærms tv og er fuldstændig i vildrede med hensyn til hvilket mærke, plasma eller lcd. jeg har ca 10000 kr at gøre godt med jeg havde tænkt mig et 32" måske 37" hvis det kan fås til de penge. fjernsynet skal kun bruges til at se tv på jeg har digital sat modtager og antenne på taget  til at modtage mine programmer.er der nogle forslag til hvad jeg skal vælge

på forhånd tak.

Til top
onuu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juni-2006
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 20:08

Hej Højbo

Det kan ikke være så svært vælg et 32" LCD f.eks Philips især 9731d som har fået en god anmeldelse.

Til top
Heltehunden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 21:01

Nu skal vi også passe på at vi ikke bliver alt for paniske angående "dårlige" butikker, ved godt der i dette forum er en klar for-tapeconnection stemning, og butikken er da også rigtig god med god service etc. Men jeg købte min skærm gennem Easyshopping og hentede selv skærmen ved grænsen, og der var ingen problemer overhovedet, de vidste ikke en skid om skærmen det vil jeg indrømme, og fortalte mig ikke at skærmen ikke må lægges ned etc, som tapeconnection helt sikkert gør (mener det ikke ironisk, er meget for butikker som har servicen i orden) men sparede en del penge ved at købe den på den måde som jeg gjorde i forhold til stort set alle danske butikker, og i hvert fald alle danske "fysiske" butikker. Prisen betyder meget for mig og den info jeg havde fået fik jeg jo her :) Og det eneste der er vigtigt når skærmen er valgt, at:
*Butikken underskriver garantien, så du kan få den lavet i Danmark under (Panasonics) garanti.
*Og Tv'et virker! (Hvis det ikke gør så sender du det bare retur, du har jo 14 dages fuld returret.

Jeg er enig i at dette ikke skal udvikle sig til en LCD vs Plasma debat, og jeg vil da også råde dig til at kigge på markedet selv. Men til den pris som du vil give vil jeg påstå at plasma er din mand, specielt når TV'et hovedsageligt skal bruges til analogt tv. LCD skærme som Phillips, Sony og Pioneer er virkelig gode ingen tvivl om det, men de koster altså bare en spand mere i forhold til den billede/kontrastkvalitet PanaPV60 kan yde...

Det med at PV60-600 er at foretrække da de kan købes på "dansk jord" er et godt argument, men hvis man ikke havde digital tuner/boks så ville jeg nu stærkt overveje det med at købe PX modellen, for digitalt tv er fremtiden, måske kommer de analoge kanaler i fremtiden også på den digitale tuner... eller noget, hvem ved... og på trods af hvad nogle svenskere sagde, så har jeg overhovedet ikke haft problemer med mine undertekster på de danske digitalkanaler, æøå virker fint etc.

MEN HOV KAN SE PÅ TAPECONNECTION.DK's HJEMMESIDE AT DE SÆLGER PANASONIC TH37PV60 FOR 11.000, det er sgu meget billigt for en 37'' men ville nu anbefale 42'' :) men op til dig

INFO:
Det bogstav der står bagefter TH37PV60 x
X = region (E= europa / U= USA / J=Jylland/Japan eller lign)

Redigeret af Heltehunden - 23-Oktober-2006 kl. 21:11
Til top
højbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 22:22

Hej tak for svarene det gav jo ikke så mange forskellige svar hvilket jo bare gør det hele meget nemmerer. men jeg må jo ud og se nogle forskellige skærme i butikkerne og så se om jeg bliver klogerer af det.

hvad med at kæbe skærmen i en tysk internet butik er det for farligt jeg har surfet lidt rundt og set at man kan få Panasonic TH-42PX60E til ca 9000 kr +fragt  det er jo også penge at sparre

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

ÅÅÅÅåååå nej! Nu er denne tråd også på vej over i Plasma vs. LDC debatten.

Når trådens starter snakker både LCD og plasma er det vel lidt svært at undgå? Desuden ser jeg, efter gennemsyn af tråden, DIT indlæg som første egentlige LCD vs. plasma-indlæg! Prøv at lade være med at være så panisk over at der rent faktisk skulle komme DISKUSSION ud af en tråd, i stedet for blot endeløse anbefalinger. Det er ærligt talt lidt flabet at dømme diskussionen på den måde, især når INGEN er blevet svinet til og der så godt som ikke har været egentlig 'versus' diskussion.

Redigeret af Naiera - 23-Oktober-2006 kl. 22:26
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 22:26
Det vigtigste er at du får dem til at stempe garantibeviset så dit Worldwide Panasonic garanti funker... Men ved det ikke helt, så må man da håbe at postvæsenet fra Tyskland til DK ved at en plasmaskærm ikke må lægges ned... men igen jeg ved det simpelthen ikke.... Men det er da klart en god pris...!!!
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Heltehunden Heltehunden skrev:

Nu skal vi også passe på at vi ikke bliver alt for paniske angående "dårlige" butikker, ved godt der i dette forum er en klar for-tapeconnection stemning, og butikken er da også rigtig god med god service etc. Men jeg købte min skærm gennem Easyshopping og hentede selv skærmen ved grænsen, og der var ingen problemer overhovedet, de vidste ikke en skid om skærmen det vil jeg indrømme, og fortalte mig ikke at skærmen ikke må lægges ned etc, som tapeconnection helt sikkert gør (mener det ikke ironisk, er meget for butikker som har servicen i orden) men sparede en del penge ved at købe den på den måde som jeg gjorde i forhold til stort set alle danske butikker, og i hvert fald alle danske "fysiske" butikker. Prisen betyder meget for mig og den info jeg havde fået fik jeg jo her :) Og det eneste der er vigtigt når skærmen er valgt, at:
*Butikken underskriver garantien, så du kan få den lavet i Danmark under (Panasonics) garanti.
*Og Tv'et virker! (Hvis det ikke gør så sender du det bare retur, du har jo 14 dages fuld returret.

Jeg er enig i at dette ikke skal udvikle sig til en LCD vs Plasma debat, og jeg vil da også råde dig til at kigge på markedet selv. Men til den pris som du vil give vil jeg påstå at plasma er din mand, specielt når TV'et hovedsageligt skal bruges til analogt tv. LCD skærme som Phillips, Sony og Pioneer er virkelig gode ingen tvivl om det, men de koster altså bare en spand mere i forhold til den billede/kontrastkvalitet PanaPV60 kan yde...

Det med at PV60-600 er at foretrække da de kan købes på "dansk jord" er et godt argument, men hvis man ikke havde digital tuner/boks så ville jeg nu stærkt overveje det med at købe PX modellen, for digitalt tv er fremtiden, måske kommer de analoge kanaler i fremtiden også på den digitale tuner... eller noget, hvem ved... og på trods af hvad nogle svenskere sagde, så har jeg overhovedet ikke haft problemer med mine undertekster på de danske digitalkanaler, æøå virker fint etc.

MEN HOV KAN SE PÅ TAPECONNECTION.DK's HJEMMESIDE AT DE SÆLGER PANASONIC TH37PV60 FOR 11.000, det er sgu meget billigt for en 37'' men ville nu anbefale 42'' :) men op til dig

INFO:
Det bogstav der står bagefter TH37PV60 x
X = region (E= europa / U= USA / J=Jylland/Japan eller lign)

Vær opmærksom at PX ikke kan bruges til noget, hvis du har kabel tv.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 22:30

hvad med at kæbe skærmen i en tysk internet butik er det for farligt jeg har surfet lidt rundt og set at man kan få Panasonic TH-42PX60E til ca 9000 kr +fragt  det er jo også penge at sparre

Såfremt der kan betales med kreditkort er jeg interesseret i at høre hvad for en butik det er.

Hvis PX kan købes for de samme penge som PV i Danmark, uden for meget bøvl i samme omgang, kunne det da være meget hygsommeligt at få TV2 digitalt. Alt andet har jeg jo på parabolen

Redigeret af Naiera - 23-Oktober-2006 kl. 22:34
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 23:21
Det med at digitale tunere ikke kunne bruges til kabel tv vidste jeg faktisk ikke troede de havde åbnet for digitale kanaler som alle andre... :) men tak så lærte jeg også noget nyt i dag... :)
Til top
Nisse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:41

Hej tak for svarene det gav jo ikke så mange forskellige svar hvilket jo bare gør det hele meget nemmerer. men jeg må jo ud og se nogle forskellige skærme i butikkerne og så se om jeg bliver klogerer af det.

Det er en god pris. Jeg er selv på jagt - kan du smide et link ?

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 09:52

Det var måske en ide at lave en købsguide/FAQ her på siden til newbies der ønsker sig et nyt TV, således at de er klædt rimeligt på inden de går ud i butikkerne. Det er efterhånden de samme spørgsmål og svar som går igen i alle TV-trådene.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Omkring dette emne bliver vi nok aldrig helt enige Naiera. 

Jeg mener stadig at de endeløse Plasma vs. LCD diskussioner ikke nødvendig vis gavner nye købere. Så heller nogle anbefalinger. I sidste ende skal folk ud og se på forskelling TV i butikkrne og ikke beslutte sig foran deres computerskærme!

Sidstnævnte er vi selvfølgelig enige om. Jeg mener blot, at det absolut ikke kan skade nye købere, hvis der kommer noget information omkring LCD og plasma på bordet. Du vil vel ikke holde viden fra dem, der skal ud og bruge adskillige tusinde kroner på et nyt TV? Anbefalinger er der jo nok af under alle omstændigheder. En diskussion kommer IKKE i vejen for nye anbefalinger. Der er rigeligt med plads. Tråde kan jo fortsætte på hundredevis af sider!

Indlæg som dine der kommer med flabede kommentarer omkring at tråden om 5 indlæg vil være ubrugelig hjælper overhovedet intet. Det er måske din definition af ubrugelig, men så langt fra mange andres! Det hjælper absolut intet at du kommer ind og spiller hellig. Det eneste du får ud af det, er at tråden kommer til at køre endnu mere af sporet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu