|
Køb af ny reciever |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
nunbaggi
Super bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 306 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Februar-2020 kl. 12:33 |
Jeg kommer fra en gammel sony str-da5500es som jeg synes havde en fantastisk lyd.
Jeg har system audio hele veven rund, med ranger i front og exact i center Desværre blev jeg skilt og ex-konen fik sony'en da den manglede netværk Jeg købte en pioneer vsx-922 som jeg bruger nu. Jeg synes dog den mangler lyd til mine film og spiller slet ikke som min gamle sony Jeg har forelsket mig i sony str-dn1080 som tit er på bud til rimelige penge Jeg var forbi hifi klubben i går og høre en denon x3600 som jeg synes lød pisse godt, hvor jeg hørte lillebroren til den også x2600, og der var jo virkelig stor forskel på de detaljer og kvalitet af lyden Jeg bliver nu bange for at sony str 1080 ikke vil leve op til mine forventninger, da et jo er en billig reciever i forhold til den gamle sony og denon. Vil jeg få noget bedre en den pioneer jeg har i dag. Sony str-dn1080 er jo alligevel vundet mange test??
|
|
Jamic
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sonys ES serie var på et helt andet Niveau end den Sony du kigger på nu, men mangler selvfølgelig nye lydformater 4K m.v. Elgiganten giver jo en god returret, så du kan da prøve Sonyen næste gang den er på tilbud. Alternativt kig brugt, F.eks. den Marantz 7011, der er til salg her i tråden. Den er endnu et niveau bedre end den Denon du kigger på.
Held og lykke med at finde den rigtige Reciever. Mvh. Jacob
|
|
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har en dn1080 hvis du skal have en 6 mdr gammel reciever billigt.
Du kan også høre den på mit monitor audio e surround eller JBL surround anlæg hvis det er nødvendigt
Redigeret af wamsler - 27-Februar-2020 kl. 18:09 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte en Sony STR-DN1080 efter at have læst en begejstret anmeldelse
Jeg blev skuffet og sendte den tilbage: I mine ører var lyden mat og indelukket Redigeret af jake51 - 27-Februar-2020 kl. 19:17 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
nunbaggi
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad har du så nu??
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sonyen skulle være backup for min Pioneer LX901 (som er i en helt anden klasse), hvis LX901 skulle til reparation
Ikke en rimelig sammenligning Tror bare ikke DN1080 er nær så god som din gamle Sony Hvad er dit budget? Redigeret af jake51 - 27-Februar-2020 kl. 21:49 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
nunbaggi
Funktioner
Tak(0)
|
Så billig som muligt, men på den anden side vil jeg heller ikke skifte uden at få forbedring. Så 10000kr vil jeg gerne bruge hvis det skulle komme dertil
|
|
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
nogle gange har Elgiganten sat de store Yamaha rx-a modeller grundigt ned.
Har før set RX-A2080 sat ned med 6000 og også RX-A3080
Derfor har jeg en Sony i overskud |
|
nunbaggi
Funktioner
Tak(0)
|
rx-a3080 er på weekend tilbud nu til 12999kr, dog synes jeg det er i overkanten
Vil gerne have noget brugt hvis det kan fåes til en god pris :-) Er der nogen forskel på kvalitet og lyd hvis man vælger en high end receiver på tværs af de forskellige brands. Denon, marantz, pioneer, onkyo og yamaha. Ved godt nogen foretrækker bestemte mærker frem for andre, men det er vel kun småting der er forskel :-)
Redigeret af nunbaggi - 28-Februar-2020 kl. 09:40 |
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Marantz er nok bedre til musik end så mange andre er der mange der mener... Hae selv en 7010,syntes den gør det godt
|
|
Ning
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Sony STR-DA5400ES og havde købt en Sony STR DN-1080 under åbningstilbud hos Power.
Jeg prøvede kun at tilslutte den som stereo-forstærker, men her overraskede den utroligt positivt, og Jeg syntes, den faktisk gav en betydelig bedre lyd end min gamle, på trods af, det er en tidligere topmodel, men det er selvfølgelig meget afhængig af, hvilke højttalere, den skal trække. Lyden var mere fremme i skoen. Jeg syntes ikke, den manglede power, og den blev næsten ikke varm. Jeg har fortrudt, jeg solgte den til 2500 kr herinde, men havde lovet den væk, og en aftale er jo en aftale... |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville nok købe denne: Jeg har selv SR7012 og er meget tilfreds. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |