recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny router, som har nogen hestekræfter!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af ny router, som har nogen hestekræfter!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af ny router, som har nogen hestekræfter!
    Sendt: 11-Juli-2010 kl. 15:18
Hejsa, jeg har på daværende tidspunkt prøvet mig med en forskellige ting til mit setup på mit netværk.

Problemet lyder på at jeg har fået IPTV, og vælger at bruge min egen router istedet for min IPS router da det er minimale ting man kan sætte op i den også har den kun B/G og ikke N.


Derudover så har jeg et problem med følgende router når jeg ser IPTV, at det trådløse netværk ikke fungere bagefter, ej eller kan finde det trådløse netværk, på 3 forskellige bærbare!.



Linksys WRT160N v1 / Med dd-wrt.com firmware.

Linksys WRT160n v2 / Standard firmware, ikke understøtte dd-wrt endnu.

WAG160N / Standard firmware.




Alle router har det samme problem, så snart jeg starter mit IPTV via VLC/VideoLan på en wired computer, så ryger det trådløse netværk, og intet fungere via det.

På en wired maskine fungere det hele stadigvæk.


Min linje er 50/50mbit.



Jeg synes det lyder lidt mystisk, eller er det bare de routere som ikke kan følge med?.


Har kigget på en wrt320n, samt en wrt610n fra linksys også, men ved ikke om det bare er overpriced produkter, som reelt kun har dne samme horsepower.


Har i evt nogen bud på hvad det kunne være, eller hvad jeg skal prøve af nye produkter. Det skal helst kunne understøtte dd-wrt.


Findes her

http://dd-wrt.com/site/support/router-database

Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 15:18
Glemte at skrive at jeg maksimalt udnytter 50% after mit båndbredde når det er en HD Kanal jeg vælger, altså ca 20 til 25mbit. Så det har hellere intet at gøre med limit på mit bredbånd!

Jeg er hos Energimidt.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 16:56
Når du ser ip tv modtager du multicast trafik og hvis din router ikke kan en form for IGMP snooping vil denne trafik blive flooded til alle interfaces, også dit trådløse! dermed bliver nogle routere overbelastet og optræder som utilgængelige via trådløst. Prøv med en router der kan lave igmp snooping. Nogle linksys routere kalder det "filter multicast"
Der er en diskussion HER om emnet hvor der bliver diskuteret lidt frem og tilbage (jeg har ikke læst det hele så hvad konklusionen er ved jeg ikke)
Alternativet er at have de 2 routere efter hinanden som følgende:
 
Internet-------Isp router-------- Linksys wrt160N -------- computere (tråd+trådløse)
                              |
                              |
                         IPTV boks (computer med VLC)
 
Ikke en elegant løsning men du filtrerer multicast fra på dit LAN
 
BS          
 
EDIT: hvad jeg lige kan se i wrt160n manualen er at der under "advanced configuration" er en "filter multicast" option! har du prøvet den ?


Redigeret af Bschmidt - 11-Juli-2010 kl. 17:02
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 08:07
Så vidt jeg ved, kan man også slå multicast forwarding fra på DD-WRT firmwaren. Men muligvis kræver det at man deler sit LAN op i 2 VLAN's, hvor det ene så kører med multicast forwarding enabled,, og det andet, som så bridges til wireless lan'et, har multicast forward disabled.
Har dog aldrig selv prøvet DD-WRT - men måske en dag når der er 2 torsdage i en uge..... ;=))
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 13:31
Jeg takker for de fyldige svar, jeg havde forstået det sådan at multicast skulle være til på begge??..


Jeg prøver mig lidt frem og tilbage, er bare snart så træt af dem, tror det bliver en ny router wndr3700 fra netgear inden for nogen dage, hvis der ikke sker noget snart :)
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 17:53
Okay jeg to den nemme og dyre løsning og købte en netgear wndr3700 router. Det samme sker her.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:

Okay jeg to den nemme og dyre løsning og købte en netgear wndr3700 router. Det samme sker her.
Du skulle nok have undersøgt om den understøttede IGMP snooping først, det gør den efter lidt googling ikke!
 
Har du prøvet at ENABLE "filter multicast" i din linksys router med standard firmware? efter manualen er det den funktion du har brug for? Om den virker/er implemeteret ordenligt er dog ikke sikkert!
 
BS
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 20:54
bschmidt, ja det har jeg gjort med normal firmware og en modificeret firmware...

Hvilke router skal jeg så have fat i?. vil du være flink og smide nogen bud på enten en netgear,linksys,dlink til max 900-1100kr. Ville være et kæmpe plus hvis der er 4x1gbit i den.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 20:54
Jeg kan godt se at de ikke ligefrem står i kø :-|
 
Jeg fandt derimod DENNE guide til opsætning af seperate VLAN for DD WRT firmwaren det er vel et forsøg værd.
 
BS
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 01:18
Har fumlet lidt frem og tilbage. Det virker bare ikke.. Har hørt at wrt160n v3 skulle virke med std firmware, men ikke med modificeret, virker underligt når en nyere router som wrt320n samt wr610n ikke gør. Linksys og cisco må ha sovet i timen, De er ikke som de har været. Jeg forsøger mig med en wrt160n v3 når jeg lige får fat i en.

Forresten, efter lidt roderi med min netgear wndr3700. Brændte wireless antennerne af. Både 5ghz samt 2.4ghz, Hold jer væk fra det lort.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 07:44
Nu kender jeg godt nok ikke løsningen fra Energimidt, men jeg går ud fra at de medleverer en trådløs router som virker. Hvis du så vil have Gb net lokalt, er det så ikke bare at købe en Gb switch og sætte efter routeren? Alternativt at bruge den løsning som Bschmidt angiver i det 3. indlæg i tråden? I denne løsning har du så også mulighed for at bruge det trådløse 802.11n netværk.
Jeg kører selv med et tilsvarende setup (dog af andre årsager) , og det virker fint på profiber's net.

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 08:08
Når du siger du har fumlet betyder det så du har prøvet det pfugl skrev omkring 2 vlans altså det der gerne skulle komme ud af den guide bschmidt linker til?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu