|
Køb af projektor i Tyskland, erfaring? |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | ||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ikke sikker, men mener du har en sikkerhed via Paypal, hvor du kan klage, anmelde et problem hvis varen ikke kommer eller er skadet.
Men jeg vil råde dig til at læse om det på Paypals hjemmeside. Jeg har handlet en del Hifi og hjemmebio udstyr i udlandet, dog oftest fra USA, og der kan være mange penge at spare, sidst havde jeg en OPPO 103D med hjem i kufferten fra USA. Vær opmærksom på at JVC ikke har nogen garenti og support ordning hvor du kan henvende dig direkte til JVC, som du kan, eller har kunne med feks Benq, så du er tvunget til at klare support garenti og reklamationer via din forhandler. Jeg købete min JVC X7 i UK, og det viste sig senere at den var en import fra USA, så fik et ret godt indblik i JVCs support og kundeservice, som på det tidspunkt var ingenting. Selv gennem min UK sælger var det umuligt at få svar på tekniske spørgsmål, der feks var en forespørgsel på en manual over deres CMS feature. Jeg sparede på det tidspunkt 17000kr, sparede da de første måneders afskrivning på en ny projektor. Køber nok aldrig en JVC igen ( har set X500), ligemeget hvor billig den er.
Redigeret af stridsvognen - 14-September-2015 kl. 23:50 |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Bruger udmeldt 29
-- Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, mange tak for den oplysning. Det lyder jo ikke ligefrem betryggende at deres support stinker, men hvis den stinker er det jo ligegyldigt om den er købt i tyskland eller danmark,ud over den danske reklamations ret, som stort set også er ubrugelig ud over 6 måneder, da man selv skal bevise at fejlen var der på købstidspunktet hvis du når ud over 6 måneder. Der er dog rigtig mange der har de her jvc projektorer,og jeg har ikke læst ret mange fejl om den, men hvis jeg alligevel selv skal bekoste evt. reparationer ud over 6 måneder,så kan jeg jo nok få ret meget reparation for de 10k jeg sparer i Tyskland. JVC nævner selv at lampegarantien er bedre i Danmark,men hvad gør det hvis jeg igen kan købe 3 nye pærer for det jeg sparer ved at købe i Tyskland.. Ville dog være langt mere tryg hvis forhandlerne ville æde kreditkort,for der er jeg jo sikret,plus der er indbygget forsikring hvis man køber på mastercard. Jeg har også kigget på Sony's projektorer,men de har ikke motor styring til alle zoom,focus og lens shift,og det der manuelle skidt bliver man hurtig lang i klodserne over
Redigeret af Tsunamijhoe - 14-September-2015 kl. 23:50 |
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det ikke muligt du kan handle via paypal med dit mastercard, og bibeholde mastercard forsikring?
Vil mene Paypal er den bedste/ mest sikre internationale betalings metode som forbruger.
|
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Bruger udmeldt 29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror ikke det regnes for at være "kreditkort" betaling. Men er langt fra sikker..Ved godt man kan lave en dispute via paypal, men penge udbetales jo med det samme, de afventer ikke forsendelse,og jeg tror ikke jeg kan gå til min bank og lave en indsigelse såfremt noget går galt. Men, den shop som er linket til tidligere i tråden, har denne service inkluderet i købet http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500 1 x JVC DLA-X500R (Beamer) with 2 + 1 = 3 years JVC Germany Guarantee 1 x Home Theater Currently UPS pick-Bring-guarantee in case of service for 36 Months 1 x Home Theater Currently 16 months or 1600 hour lamp warranty (first lamp / whichever comes first) Så som jeg forstår det, giver de 3 års rigtig garanti, samt pick up service i de 3 år såfremt der skulle være fejl. Skal lige have skrevet til dem om det kun gælder i Tyskland,eller om de også vil holde denne service i Danmark.
|
||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med paypal er du ret godt stillet, de betaler dig når de har truffet en afgørelse i tilfælde af du ikke får varen eller den er defekt, sælger er deres problem.
Vil gætte på at det tilbud de køre i tyskland er for at tømme deres lager af JVC, da der er annonceret en ny model, og umiddelbart plejer det at føre til ret meget lavere priser i udlandet. Syntes ellers at vi har rimeligt fornuftige elektronikpriser i danmark, når det gælder almindelig forbruger elektronik. Jeg har selv lige købt en Sony VPL-HW40ES, men er pt i Brasilien og har ikke set den endnu. Jeg er 6 timer bagud, og har knap nok internet her, så beklager hvis jeg ikke lige svare med det samme. Hvis jeg var dig ville jeg lige læse op på paypal betingelserne, og hvis de ellers er som forventede, lyder det da som om du bare skal få fingeren ud af gaskanalen hvis det er den projektor du ønsker dig. Som du selv siger, så kan man jo selv regne ud hvor megen service man kan købe for det du spare, hvis sælger mod forventning er en fusker. Jeg måtte selv købe en ny lampe efter 700 timer, som alligevel ikke var blevet dækket ligemeget hvor den var blevet købt, og da jeg sparede 17000kr kunne jeg købe knap 7 lamper. |
||
|
||
Bruger udmeldt 29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, priserne plejer at være ok herhjemme,men de vil have 3500,- for 3D emitter og 2 briller,+30k for projektor, det nægter jeg at betale når man kan få hele pakken for 26 i tyskland.. Ville gerne købe den herhjemme hvis briller og emitter fulgte med for de 30k,men nej, grådigheden længe leve. Og jeg er udemærket klar over jvc kommer med x5000 snart, men opgraderingen er så lille at det ikke giver mening at smide de nok 36k eller mere den kommer til at koste,når man kan få x500 som har fået så mange gode anmeldelser for langt mindre, og da jeg er 100% ligeglad med 4k,og HDR og hvad pokker de kommer med i HDMI 2.0/HDCP 2.2 så ser x500 ud som et godt køb.. Hvis sony havde haft motor styring i deres VPL-HW55ES så var det blevet den.. Og ja,de lampe garantier giver jeg heller ikke meget for
|
||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Motor styring er da meget godt, især hvis man hele tiden flytter rundt på sin projektor.
Til hjemme bio vil jeg dog foretrække at pengene bliver brugt på vigtigere ting, som har med billedet at gøre. Jeg er nok lidt extrem da jeg foretrækker min CRT projektor, som bestemt ikke er flexibel eller let at lave opsætning på, så en SONY uden motorstyring har jeg slet ingen bekymringer omkring. Jeg tror du har ret i at de nye modeller der kommer bliver en lunken prut, da de stadig er i en overgangsfase med det nye formater, og den stadig ikke har UHD opløsning, så lur mig om ikke der er en ny model igen om 14 dage, og så er en X5000 også værdiløs på brugtmarkedet.
|
||
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Øh, nej, det er jo netop ikke ligegyldigt! Når JVC ikke har nogen ordentlig direkte support, så er det jo netop at du skal have en butik i ryggen, der kan kæmpe kampen for dig. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bestil dog din projektor i Tyskland. Uanset hvad du får at vide, skal du nok få vendt det til at være til fordel for at købe den dernede. |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skriver at du har forstået hvorfor vi har forskellige priser i Danmark og Tyskland, men det har du jo tydeligvis ikke. |
||
Bruger udmeldt 29
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har min nuværende projektor en irriterende ting, de hjul som man skal stille på manuelt,har det med at "glide" ud af indstilling,derfor jeg ikke gider manuelt linse funktioner mere.. Har selv haft Sim2 SVD-500+ CRT,så er godt bekendt med mangel på flexibiliteten ;-),og den gode billed kvalitet,men jeg gad ikke smide 20k for nye rør,så den røg på genbrugsstationen, den havde så også holdt i 12 år,selvom den intet fejlede. Der var ingen der gad købe den. Ang. X5000 det jeg har læst så får den kun opgraderet HDMI og en smule højere lumens, men der er ingen der ved om det er på bekostning af sort niveau,så igen er X500 tried and testet :-)
Du er godt nok patetisk at høre på. Der er INGEN butikker der "kæmper kampen for mig" de har loven de skal holde sig indenfor,ud over det rører de ikke en finger og folk som mig, som sagtens selv kan finde ud af at finde en reparatør hvis det skulle blive nødvendigt, er det fuldstændig ligegyldigt det du ævler om. Kan du ikke bare blive væk? Du siger INTET jeg ikke ved i forvejen og jeg er LIGEGLAD så fat det dog.
Redigeret af Tsunamijhoe - 15-September-2015 kl. 03:41 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tsunamijhoe > Hold nu op hvor er du uforskammet! Hvis du ved så meget om køb i udlandet, så er du vel også løbet på PayPal og de fordele/ulemper der er ved denne betalingsform? Ellers ring til din bank.
|
||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |