recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af projektor i Tyskland, erfaring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af projektor i Tyskland, erfaring?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Kan du ikke bare blive væk?

Så længe du bliver ved med at skrive ting der er noget sludder, så skal jeg nok være så led at påpege det.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 13:08
Jeg henter popcorn.. Hvem skal have nogen med Smile
MORE BASS
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 13:24
Tak til alle de medlemmer som rent faktisk kom med oplysninger jeg kunne bruge, projektor ER bestilt i Tyskland..Samtidig kan jeg påpege at jeg fremover køber ALT mit nye grej i udlandet. Kunne ikke drømme om at lægge en krone i en butik som har Naiera som fortaler og primus motor..
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 13:56
Naiera 

Hvorfor fortæller du ikke om hvad du har haft brug for af support garenti eller reklamationer i dit JVC forløb.
Dertil høre vel også dine evner til at montere, kalibrere osv. 

Jeg kunne nemt forestille mig at en tysk forhandler vil kunne yde en bedre service, da de sikkert sælger flere enheder end en dansk importør nogensinde kommer til.

Jeg forholder mig helst til hvordan et produkt er supportet fra fabrikanten, som feks firmware, og overholder specifikationer og løfter fra det kulørte markedsførings materiale.

Her dumper JVC stort efter min mening, de har historisk efterladt mange kunder med enheder der ikke yder de har lovet, hvor de har lavet en ny model, som måske kunne det modellen før skulle kunne, og derved efterlader købere med en vare der på brugtmarkedet er en lunken prut.

Man kan også prøve at undersøge hvad det koster at få skiftet stumper i en JVC projektor, og hvor langt bagud de lagerføre stumper, til priser der er fornuftige, altså ikke langt overstiger projektorens værdi.

Der mangler en del åbenhed fra både forhandlere og bruger omkring JVC, det vil være klædeligt om du startede med at dele dine erfaringer fremfor at anfægte andres moral.

Redigeret af stridsvognen - 15-September-2015 kl. 14:01
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvorfor fortæller du ikke om hvad du har haft brug for af support garenti eller reklamationer i dit JVC forløb.

Mine strabadser er da netop bevis for, at det er en mægtig god idé at handle lokalt, hos en forhandler der ikke udelukkende fokuserer på at smide kasser over disken. Jeg har jo fået MASSER af support og service, fordi min forhandler bryder sig om sine kunder. Hvordan pokker skulle det være foregået, med en tysk forhandler?

Ellers ser jeg ingen relevans for tråden, hvordan det er gået mig med min X30.

Redigeret af Naiera - 15-September-2015 kl. 14:07
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:10

Kunne ikke drømme om at lægge en krone i en butik som har Naiera som fortaler og primus motor..

Vi skal lige gøre noget HELT klart: Jeg har INGEN interesser i nogen som helst hi-fi-forhandlere, danske såvel som tyske.

Hvordan du kan blive så negativt stemt mod danske butikker på grund af mine indlæg, dét forstår jeg virkelig ikke. Jeg har udelukkende præsenteret fakta vedrørende de forhold der gør, at der er forskel på priserne, og hvorfor jeg mener, at man såvidt muligt bør handle hi-fi i Danmark.

Redigeret af Naiera - 15-September-2015 kl. 14:15
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Der mangler en del åbenhed fra både forhandlere og brugere omkring JVC, det vil være klædeligt om du startede med at dele dine erfaringer fremfor at anfægte andres moral.

A hva'? Hvilke brugere er det, der mangler at være åbne, og hvorfor skulle de være åbne overfor dig, når du jo netop ALDRIG deler ud af dine erfaringer?

Vi er kommet helt ud på et overdrev, men det er jo ikke unormalt, når tråden involverer dig.

Jeg har fået en kæmpe bunke lamper fra JVC, helt gratis, på deres danske lampegaranti (2.000 timer eller tre år? Eller noget i den retning), måske så mange som ti. Min projektor har vel kørt i 10.000 timer på de lamper, plus et par stykker jeg selv har betalt.

Fordi jeg handlede lokalt kunne jeg uden problemer låne projektorer, mens min X30 var til service to gange.

Redigeret af Naiera - 17-September-2015 kl. 13:04
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Kunne ikke drømme om at lægge en krone i en butik som har Naiera som fortaler og primus motor..

Vi skal lige gøre noget HELT klart: Jeg har INGEN interesser i nogen som helst hi-fi-forhandlere, danske såvel som tyske.

Hvordan du kan blive så negativt stemt mod danske butikker på grund af mine indlæg, dét forstår jeg virkelig ikke. Jeg har udelukkende præsenteret fakta, vedrørende de forhold der gør, at der er forskel på priserne, og hvorfor jeg mener, at man såvidt muligt bør handle hi-fi i Danmark.

Du har udelukkende præsenteret DIN version af fakta, vel og mærke fakta jeg IKKE har bedt om..Mit spørgsmål gik på erfaring med køb fra Tyskland og specifict den nævnte butik,og så begynder du med en eller anden prædiken om arbejdsløn og vilkår og alt muligt irrelevant. Jeg har handlet på internettet siden det første 14.400 modem mulig gjorde dette, og for mig som sagtens SELV kan opsætte mit grej, indstille det til hus behov,IKKE har brug for "support og råd og vejledning" jeg vil hellere have tingene BILLIGT end støtte Danske butikker som ingen konkurrence har fordi vores land er så lille,at de ikke kan købe ind til lige så lave priser som andre lande.. SÅDAN ER LIVET og DET FRIE MARKED

Og det var ALT jeg vil skrive om den sag
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:18

Du har udelukkende præsenteret DIN version af fakta, vel og mærke fakta jeg IKKE har bedt om..

Du stillede selv spørgsmålet, selvom det åbenbart var retorisk...

... så begynder du med en eller anden prædiken om arbejdsløn og vilkår og alt muligt irrelevant.

Jeg har på intet tidspunkt prædiket noget som helst. Alt jeg har skrevet, har været som svar på spørgsmål eller urigtigheder præsenteret her i tråden.

Redigeret af Naiera - 15-September-2015 kl. 14:20
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du har udelukkende præsenteret DIN version af fakta, vel og mærke fakta jeg IKKE har bedt om..

Du stillede selv spørgsmålet, selvom det åbenbart var retorisk...

... så begynder du med en eller anden prædiken om arbejdsløn og vilkår og alt muligt irrelevant.

Jeg har på intet tidspunkt prædiket noget som helst. Alt jeg har skrevet, har været som svar på spørgsmål eller urigtigheder præsenteret her i tråden.

Wow, jeg er målløs.. Held og lykke med dit køb,og din gode samvittighed..Ærgeligt der ikke er en blokeringsfunktion af brugere her på forummet!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 16:13
Jeg havde på et tidspunkt købt en receiver i Tyskland og da det gik i stykker efter lidt over 1 år, kontaktede jeg dem på mail og de sørgede for at UPS kom forbi og hentede min receiver til rep. Efter ca. 3 uger kom UPS retur med den rep. receiver.

Så det behøves bestimmt ikke at være dårligerer at handle i Tyskland. Hvis de overholder lovgivningen. Hvis de ikke gør, kan det være mere besværligt. Men det kan man ikke sige noget om på forhånd.

Mht. lovgivningen, så gælder er stort set de samme regler i EU: 2 års reklamationsret og hvis vare har en mangel er det sælger der skal sørge for transport frem og tilbage.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg havde på et tidspunkt købt en receiver i Tyskland og da det gik i stykker efter lidt over 1 år, kontaktede jeg dem på mail og de sørgede for at UPS kom forbi og hentede min receiver til rep. Efter ca. 3 uger kom UPS retur med den rep. receiver.

Så det behøves bestimmt ikke at være dårligerer at handle i Tyskland. Hvis de overholder lovgivningen. Hvis de ikke gør, kan det være mere besværligt. Men det kan man ikke sige noget om på forhånd.

Mht. lovgivningen, så gælder er stort set de samme regler i EU: 2 års reklamationsret og hvis vare har en mangel er det sælger der skal sørge for transport frem og tilbage.

Kan du huske hvilken butik det var? De 2 butikker jeg har kigget på har begge 3 års UPS pickup garanti,og jeg bestilte projektoren der hvor den var billigst Heimkino.. Begge butikker er også højt placeret i trusted shops,selvom man ikke helt kan regne med det.. Men begge mærker er store kæder med mange butikker over hele tyskland.
Har købt en del EDB udstyr dernede,og der har aldrig været problemer. Så jeg forventer heller ikke nogen med dette køb..

Men,sådan er det jo også med butikker herhjemme, du ved først hvor god butikken er den dag du skal bruge reklamationsretten, og der er mange butikker faldet fra i tidens løb,især EDB forhandlere er slemme til at være ligeglade når varen er ude af døren.

I nyere tid har jeg købt rigtig meget ved av-connection og de har været rigtig søde ved reklamation,men lige ved dette køb kunne ingen danske butikker matche den store besparelse i tyskland, det er nok fordi de er noget langsommere til at nedsætte priserne når nye modeller annonceres. Der er konkurrencen langt hårdere i tyskland

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu