|
Køb af projektor i Tyskland, erfaring? |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | |||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
sortniveauet på JVC er bedre. Jeg bruger ikke Dynamisk iris på min Sony
|
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Selvom man slår alt dynamisk halløj fra på Sony'en, så laver den stadig et eller andet dynamisk noget, i visse scener. Man kan simpelthen høre, at et eller andet oppe i projektoren bevæger sig, såen helt mekanisk agtigt.
Redigeret af Naiera - 17-September-2015 kl. 17:12 |
|||
Bruger udmeldt 29
-- Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor meget bedre? Jeg har dedikeret rum,så ambient light er ikke det store problem. Er det dag og nat forskel? Eller snakker vi "man skal være farve ekspert for at se det"? Er dog ret sikker på sony er meget bedre end min optoma..Jeg vidste dog godt optoma have disse problemer da jeg købte den,den var kun beregnet som en midlertidig projektor,men som så meget andet, var der andre ting jeg hellere ville have :-).. Hvilken sony har du p.las?
Jeg er fuldstændig ligeglad om du skriver noget der ikke passer mig,men dine massive postulater og anmassende kommentarer er ekstremt trættende. Du vælger at se bort fra alle informationer som ikke lige lever ind i din opfattelse af JVC. JEG HAR FATTET DET, du har en anden mening, derfor behøver du ikke konstant påpege at din mening er det eneste der dur, for sådan opfatter jeg og flere andre det.. Redigeret af Tsunamijhoe - 17-September-2015 kl. 17:21 |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan læse mine indlæg som du gør. Hvad er anmassende og hvilke postulater er massive? Hvilke informationer om JVC ser jeg bort fra?
Redigeret af Naiera - 17-September-2015 kl. 23:42 |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
JVC er bare kongen af absolut sort. Hvilket man godt kan se i meget mørke scener. Men der skal ikke ret meget lys til , før det er langt fra åbenlyst. Men jeg syntes også at de mørke scener fremstår rigtig flot på Sonyen. Så det er ikke en svaghed på Sonyen. Mere en overlegenhed fra JVCen. Til gengæld oplever jeg væsentlig mere dynamik i billedet på Sonyen. Mit lærred er 2.4m bred - med en Screen Excelence enlighter 4K dug AT dug. Den har en målt gain på o.84 ca. Det er bare masser af lys i Sonyen. Så lærredstørrelse er også en vigtig faktor . edit _ HW 55 ES Redigeret af p.las - 17-September-2015 kl. 18:16 |
|||
Bruger udmeldt 29
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ahh, jeg har 123" Stewart CIMA med Neve dug,mener gain er 1.1 på denne dug. Jeg er sikker på jeg bliver glad for Sony 65ES, men nu har de fandme hævet prisen på den med 3000,-. Ikke noget at sige til man vælger Tyskland som leverandør!
Redigeret af Tsunamijhoe - 17-September-2015 kl. 21:33 |
|||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
p.las du nævner at Naiera har sammenlignet Sony og JVC med en Lumagen scaler på, jeg vil til en hver tid foretrække en projektor der kan bruges uden en Lumagen og gengive et godt billede/ gamma forløb og farve gengivelse.
Jeg har en Lumagen og lidt forskellige projektoere, og der er ingen tvivl om at der sker noget når man tilføjer en extra processor i video kæden, især hvis den skal korrigere billedet. Det er for det meste muligt at lave en perfekt kalibrering med en Lumagen, men al kalibrering foregår ved meget lav opløsning, et vindue med en given farve og lysstyrke. Det virker for mig som om det ikke er muligt at korrigere hver pixel 1080 x 1920 hver farve x3 i 8 bit, 24 gange i sekundet, real time, uden nogen former for kompromis/ krumspring. Så det ville ikke undre mig hvis billedt på en Sony fremstod ringere hvis der var en lumagen foran. Og så får input lag også et ordentlig spark bagi, når man leger med en extern CMS. Jeg kommer fra en verden hvor JVC er grå, for sort bliver det aldrig medmindre den er slukket.
Redigeret af stridsvognen - 17-September-2015 kl. 21:57 |
|||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||
p.las
Funktioner
Tak(0)
|
||
jeg husker jo den tidligere tråd , hvor de to sammenlignet i . Og jeg er ret så sikker på , at det var med en Lumagen i røven på dem begge. Jeg vil omformulere mig :-) - JVC er kongen af sort...på digital projektorer. Det var også derfor jeg skrev at det kræver et meget mørk....næsten sort billede , for at se den åbenlyse forskel på de to....Sony og JVC. . Men ingen af dem kan lave sort. Med i den betragtning skal man så også huske på at Sonyen i den anden ende , har det lyseste billede. |
|||
Bruger udmeldt 29
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder mere og mere som en Sony for mig. Så længe sort niveau er bedre end min optoma,og shadow detail er bedre, så er øget lys mængde fint også. Med de nye tiltag på 65ES ja så er der ikke så meget at snakke om..Nu vil jeg bare afvente de første reviews og lager føring i Oktober. |
|||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132926&title=sony-vs-jvc-det-endelige-opgr Fandt den tråd du henviste til, skal lige igennem tråden igen, der er så vidt jeg husker ikke nogle kalibrerings rapporter i tråden, og det hele bliver lidt rodet med og uden Lumagen. Kunne være sjovt om nogle her fra forum kunne finde sammen en weekend hvor vi kunne lege med forskellige projektoere, og dertilhørende udstyr.
|
|||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||
B-R-I-N-E-T
Ny bruger Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
og hvis bare JVC også kun lære noget fra sony så vil jeg være glad
det er bare så mega nederen med JVC`s zoom lens på hd1 var den god nok til mit rum med 108" lærred . men nu er jeg tvunget til at vælge sony`s pj jeg vil nu heller have den nye model af JVC`s x5000 men dutter ikke til et rum på 4x4 kvadratmeter |
|||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit lokale er ellers cirka 4x4, og mit lærred 108".
|
|||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |