recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af projektor

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 01:02
Det tror jeg nu ikke. Jeg ved skam godt hvordan et skarpt billede skal se ud, og har brugt mange timer sammen med andre projektorer som sammenligningsgrundlag. Tror nok nærmere tvkartoffel har fået en mandagsmodel...
Har heller ikke kunnet finde andre på nettet der klager over optikken. Specielt ikke lensshiften, der bare er et ekstra plus...

Redigeret af Supergris - 28-August-2011 kl. 15:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 03:24
Ja, men HD 20 kan ikke måle sig med Epsonen. Den larmer også MEGET mere...
Til top
thcleaner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

ja men den er også meget skarpere, har mere lys, bedre bevægelse(response time), mere præcis farvegengivelse, bedre statisk kontrast og bedre ansi kontrast

jeg har selv en W6000 og har overvejet om at skifte den ud med lcd pga. jeg lider af den regnbue effekten men alle de andre grunde gør at jeg ikke kunne finde på det
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 09:32

Det tror jeg nu ikke. Jeg ved skam godt hvordan et skarpt billede skal se ud, og har brugt mange timer sammen med andre projektorer som sammenligningsgrundlag. Tror nok nærmere tvkartoffel har fået en mandagsmodel...
har heller ikke kunnet finde andre på nettet der klager over optikken. Specielt ikke lensshiften, der bare er et ekstra plus...
Det var nu ikke særlig stor tiltro, du har til tvkartoffel. Jeg har altid set hans observationer som virkelig brugbare og dejligt at høre en bruger, der også kan være kritisk over for sine egne produkter. (Jeg synes generelt at Epson får alt for meget hype herinde, men skyldes nok også, at jeg selv slet ikke kan se, hvad man skal med en LCD projektor) Selvfølgelig er der ting ved Epson EH-TW3200, som kunne være bedre, husk lige på hvad den koster.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 09:37
Til max 10K ville jeg klart anbefale en Benq W6000/W6500. De bedste i det prissegment (hvis man kigger på rå billedkvalitet) - præcise farver og god lysstyrke. Deruodver ville jeg personligt kigge på Samsung SP-A600B, hvis jeg skulle købe en PJ i dette prissegment, jeg har aldrig selv set den live, men hvis den har nogel af de same kvaliteter som storebrødrerne, ja så kan den kun være god!

Lige en ekstra bemærkning: Supergris, når du skriver, at en Epson har nok lys til et 112", kan vi så ikke lige få nogle tal på? Er den kalibreret til korrekte farver, og hvor meget lys smider den så af sig efter en kalibrering?

Redigeret af Leviathan.jk - 28-August-2011 kl. 09:40
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af thcleaner thcleaner skrev:

ja men den er også meget skarpere, har mere lys, bedre bevægelse(response time), mere præcis farvegengivelse, bedre statisk kontrast og bedre ansi kontrast

jeg har selv en W6000 og har overvejet om at skifte den ud med lcd pga. jeg lider af den regnbue effekten men alle de andre grunde gør at jeg ikke kunne finde på det
Meget enig! Clap
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af thcleaner thcleaner skrev:

Jo men sådan er man osse forskellige, personligt ville jeg hurtigt kunne til mindre lys, mindre skarphed osv osv hvis alternativet er regnbuer, for regnbuer vil evig og altid genre mig.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 10:48
Denne projektor er den god nok Infocus SP 8602.Har også været ved at måle lidt.Lærredet kan max være 2m. i bredden.Er det nok hvis man vil ha en projektor.
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 11:00

har heller ikke kunnet finde andre på nettet der klager over optikken. Specielt ikke lensshiften, der bare er et ekstra plus...

Mener du at optikken ikke kan blive bedre?
Selvfølgelig er der punkter hvor andre projektorer er bedre - som tv kartoffel også skriver. Man tror bare ikke at det kan blive bedre....indtil man ser noget bedre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 12:52
Selvfølgelig kan det blive bedre, men til 7.500 kr. KAN man ikke forlange mere...
Det er trods alt ikke en entusiast projektor, men jeg har svært ved at tro, at man ikke kan blive andet end glad for billedet. Jeg har skam brugt tid sammen med  både BenQ samt JVC projektorer. De er bedre, men Epsonen vil kunne tilfredsstille langt de fleste mennesker, og de koster jo MANGE tusinde kroner ekstra.
Til Leviathan,jk: Nej, jeg har ikke nogle tal, men jeg er overordentlig tilfreds og jeg har endnu ikke oplevet én, der har set min opstilling, der ikke var imponeret over hvad de så...
" ja men den er også meget skarpere, har mere lys, bedre bevægelse(response time), mere præcis farvegengivelse, bedre statisk kontrast og bedre ansi kontrast "
Dette er noget af en påstand og IKKE noget fagpressen er enige i...
Jeg synes skam også tvkartoffel lyder seriøs, men at skrive at optikken er noget bras og ikke er skarp, mener jeg ikke er korrekt. Også sjovt når fagpressen netop mener, at billedet står meget skarpt...
Det kunne jo sagtens tænkes, at tvkartoffel har fået et defekt eksemplar...

Redigeret af Supergris - 28-August-2011 kl. 12:53
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 12:55
har netop set den nye benqw1200 bllive kåret som bedste projektor i What Hifi... til 10 tkr.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 15:19
Den tror jeg også er god, dog uden at have set den...
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu