recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af TV serier i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af TV serier i Danmark

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af TV serier i Danmark
    Sendt: 24-December-2020 kl. 13:20
Nu har jeg længe undret mig og ledt, men har ikke fundet noget svar. Håber i kan hjælpe mig.

Hvorfor kan man i Danmark ikke købe TV serier på hverken Apple (iTunes) eller Google (Google Play) ?

Jeg har flere gange forsøgt at snyde mig til adgang eks. via vpn, på eks. Hulu eller andre steder hvor man så i det mindste kan se de nyeste serier. Men disse tjenester vil ikke godtage mit danske kreditkort.

Hvordan kan det være at jeg som forbruger står og skriger TAG MINE PENGE!, og fortsat ikke kan få lov til at se eller købe de serier jeg ønsker at have i min samling. 

Er der nogen som kan bringe lidt lys på hvorfor dette er?

Det et lidt paradoksalt at alle som downloader TV-serier jagtes (fair nok, da det er ulovligt) men ikke giver et lovligt alternativ.... jeg undres....

Håber på en sund debat, med fornuftige svar på mit egentlige simple spørgmsål.

snowatom
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 13:33
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 13:35
Dit link virker ikke. 

Men jeg er også mest nysgerrig efter en forklaring af hvorfor man i Danmark ikke købe TV serier på hverken Apple (iTunes) eller Google (Google Play) ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 13:42
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Hvordan kan det være at jeg som forbruger står og skriger TAG MINE PENGE!, og fortsat ikke kan få lov til at se eller købe de serier jeg ønsker at have i min samling.


Rettigheder.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 15:08
så langt er jeg med. Men kan det uddybes? Er det Amerikanske rettigheder eller er der et eller andet tåbeligt EU fundament som stopper det ?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

så langt er jeg med. Men kan det uddybes? Er det Amerikanske rettigheder eller er der et eller andet tåbeligt EU fundament som stopper det ?
næ det er Danmark du den er gal med det og rettigheder
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

så langt er jeg med. Men kan det uddybes? Er det Amerikanske rettigheder eller er der et eller andet tåbeligt EU fundament som stopper det ?


Formentlig fordi man har solgt eksklusiv rettigheder til en lokal tv station / distributør.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

så langt er jeg med. Men kan det uddybes? Er det Amerikanske rettigheder eller er der et eller andet tåbeligt EU fundament som stopper det ?
næ det er Danmark du den er gal med det og rettigheder


Sludder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

så langt er jeg med. Men kan det uddybes? Er det Amerikanske rettigheder eller er der et eller andet tåbeligt EU fundament som stopper det ?


I USA har Æble aftaler med tilsyneladende så godt som alle tv-stationer om at sælge deres serier. Nogle dagen efter afsnittet vises på TV og andre efter den er færdig (f.eks. HBO). Disse synes at være uafhængige af hvilke "normale" streaming-tjenester der også har dem.

Herovre er de samme serier solgt til en lang række forskellige kanaler og tjenester. For at nå et marked på fem-seks millioner kunder skulle Æble altså snakke med en hel række nye selskaber for at kunne tilbyde samme købe-tjeneste herovre. Nogle rettigheder er måske købt for hele Skandinavien, men så er vi vel stadig på lidt over 20 millioner kunder. Det er under en tiendedel af det amerikanske marked.

Jeg tror at det er fordi, at det simpelthen ikke er besværet værd.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2020 kl. 23:31
Mange tak for dit svar. Det er jo træls det hænger sådan sammen. Kan dog fortsat ikke forstå hvordan en uafhængig tjeneste (eks. Apple) ikke kan få lov til at sælge de serier de vil, i hvilke lande de vil, blot såfremt de har ejerens tilladelse. FOX, Paramount, CBS, ABC, Universal o.s.v. Det er vel ikke anderledes end filmselskabernes egne streaming tjenester, som tilbyder udvalgte film og serier på tværs af landene.

Man burde da mene at penge til filmselskaberne var bedre end at folk ikke kunne se dem, eller endnu værre, at de anskaffes på ulovlig vis..


Redigeret af snowatom - 24-December-2020 kl. 23:36
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Mange tak for dit svar. Det er jo træls det hænger sådan sammen. Kan dog fortsat ikke forstå hvordan en uafhængig tjeneste (eks. Apple) ikke kan få lov til at sælge de serier de vil, i hvilke lande de vil, blot såfremt de har ejerens tilladelse. FOX, Paramount, CBS, ABC, Universal o.s.v. Det er vel ikke anderledes end filmselskabernes egne streaming tjenester, som tilbyder udvalgte film og serier på tværs af landene.

Man burde da mene at penge til filmselskaberne var bedre end at folk ikke kunne se dem, eller endnu værre, at de anskaffes på ulovlig vis..

man kan da stadig køber dem på skive.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu