recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af TV serier i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af TV serier i Danmark

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Mange tak for dit svar. Det er jo træls det hænger sådan sammen. Kan dog fortsat ikke forstå hvordan en uafhængig tjeneste (eks. Apple) ikke kan få lov til at sælge de serier de vil, i hvilke lande de vil, blot såfremt de har ejerens tilladelse.


Dem der køber rettighederne herovre vil helst have dem for sig selv, så de kan tiltrække flere kunder.

I USA tjener de direkte på deres egne networks og tjenester, samt de 60-70% af salget de får fra Apple.

Redigeret af Naiera - 25-December-2020 kl. 14:01
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Mange tak for dit svar. Det er jo træls det hænger sådan sammen. Kan dog fortsat ikke forstå hvordan en uafhængig tjeneste (eks. Apple) ikke kan få lov til at sælge de serier de vil, i hvilke lande de vil, blot såfremt de har ejerens tilladelse.


Dem der køber rettighederne herovre vil helst have dem for sig selv, så de kan tiltrække flere kunder.

I USA tjener de direkte på deres egne networks og tjenester, samt se 60-70% af salget de får fra Apple.
så lad være med at skrive sludder til mig. For så er der jo noget galt med Danmark og rettigheder.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 08:42
Jeg er med på at der er langt til samme løsning som musik branchen har skabt. Pris på musik og film er trods alt meget forskellig, og det er den tid og ressourcer som bruges også.

Men det virker blot så tåbeligt, at alle på tværs af landende ikke har samme muligheder, når grænser er fuldstændig udvasket via internettet alligevel. De har jo allerede løst visse tiltag ved at hæve prisen, op mod det 3 dobbelte i Danmark versus andre steder i verdenen for div. streaming tjenester.

Os der interesserer sig for Film og TV, ser via div. kanaler hvad som vi har i vente eks. via YouTube. Det er jo klart, at når vi har adgang til alt her upåagtet hvor vi bor, bliver nysgerrige efter at få adgang til samme, som vises her. 

Jeg håber på et skift i branchen, hvor regions koder, og alt andet blokade fis ophører, så vi alle kan få adgang til de mange kunstværker som skabes. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så lad være med at skrive sludder til mig. For så er der jo noget galt med Danmark og rettigheder.




Redigeret af Naiera - 25-December-2020 kl. 14:01
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


I USA tjener de direkte på deres egne networks og tjenester, samt se 60-70% af salget de får fra Apple.
så lad være med at skrive sludder til mig. For så er der jo noget galt med Danmark og rettigheder.


[/QUOTE] hvis du ikke synes der er noget galt det er fint nok. Men synes det er en skam for dem der vil købe dem som streaming i stedet for på skive
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

næ det er Danmark du den er gal med det og rettigheder

Hvad er det du mener med det du har skrevet herover?
Der er hverken hoved eller hale i det...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

næ det er Danmark du den er gal med det og rettigheder


Hvad er det du mener med det du har skrevet herover?
Der er hverken hoved eller hale i det...

Klaus
at alt imens man kan købe serier i flæng på skive, så kan man ikke købe en eneste på streaming
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

næ det er Danmark du den er gal med det og rettigheder


Hvad er det du mener med det du har skrevet herover?
Der er hverken hoved eller hale i det...

Klaus
at alt imens man kan købe serier i flæng på skive, så kan man ikke købe en eneste på streaming


Aha, det er så slet ikke det du skriver noget om.

Jeg forstår udemærket at noget svarer dig “sludder”, når det du skriver overhovedet ikke giver mening.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 10:06
Jeg har oprettet en konto med en amerikansk adresse på mit Apple tv og så kan jeg købe/leje via den amerikanske iTunes.

Premiere film plejer også at udkomme 14 dage før i USA.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 10:43
Det har jeg tænkt på at gøre. Men jeg tør ikke grundet det Apple skriver i deres retningslinjer. Som kort fortalt er:

At hvis de oplever at man ikke er bosiddende eller har ægte adresse i USA, kan Apple slette ens konto og alle ens køb uden varsel.

Dertil så kan de også pludselig ændre det, så man ikke længere kan tilgå sin konto fra dansk adresse. De kan jo nemt se, at man ikke er Amerikaner, da alle ens køb foretages via gavekort.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 11:01
Jeg bruger det ikke så meget. Har primært brugt det til Walking Dead efter DR ikke sender det længere. 

Jeg kan godt se at det ville være træls at opbygge en stor samling og så gå lukket sin konto. Spørgsmålet er om de reelt lukker konti eller om det bare er noget der skriver for at dække sig ind. Egentligt lidt mærkeligt at de stadig kan få lov til at lave det trick efter at Netflix blev stoppet i det for år tilbage. 

Jeg er sikker på at Apple med glæde tager imod dine penge og ikke gør noget ved det med mindre de bliver pålagt det. 


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 12:03
Jeg har haft min amerikanske konto i 10 år og aldrig hørt om nogen der har fået deres lukket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu