recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af TV serier i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af TV serier i Danmark

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 13:36
Hvordan tilfører i penge til jeres amerikanske konto?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 13:56
Gavekort fra PC Game Supply.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 18:56
Jeg køber gavekort via jerrycards. Fungerer fint. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 20:41
Man kan købe nogle serier på Blockbuster. Desværre ikke mange, og deres kvalitet er jo elendig. Men vi kan jo håbe, at det kommer. Og at de får flere serier. Eller at nogen af de andre selskaber, kommer ind i kampen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 21:00
Ja, og også hos SF Anytime (dog er serier til mega priser). Men jeg er Apple bruger, så min samling bygges der. Havde jeg været Android bruger havde det været ved Google.


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2020 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Ja, og også hos SF Anytime (dog er serier til mega priser). Men jeg er Apple bruger, så min samling bygges der. Havde jeg været Android bruger havde det været ved Google.


Jeg er selv Apple bruger, og køber en hel del film gennem iTunes. Men ind imellem er der en film, som de ikke har, men er hos Blockbuster og så må jeg nøjes med dem. Det er så under 20 film, og en håndfuld serier. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Hvordan kan det være at jeg som forbruger står og skriger TAG MINE PENGE!, og fortsat ikke kan få lov til at se eller købe de serier jeg ønsker at have i min samling.


Rettigheder.

Men hvis en tv-serie ikke kan købes i Danmark må det jo betyde at producenten ikke har solgt den rettighed og derfor uden problemer kan tillade danske kunder at købe den hos dem selv.

Men da det ikke sker viser det netop at der er et problem med rettigheds systemer, hvor i øjeblikket man enten kan snyde og betale for serien eller man kan snyde og ikke betale for serien
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Hvordan kan det være at jeg som forbruger står og skriger TAG MINE PENGE!, og fortsat ikke kan få lov til at se eller købe de serier jeg ønsker at have i min samling.


Rettigheder.

Men hvis en tv-serie ikke kan købes i Danmark må det jo betyde at producenten ikke har solgt den rettighed og derfor uden problemer kan tillade danske kunder at købe den hos dem selv.

Men da det ikke sker viser det netop at der er et problem med rettigheds systemer, hvor i øjeblikket man enten kan snyde og betale for serien eller man kan snyde og ikke betale for serien
altså, man kan nemt købe udenlandske serier på skive i Danmark bare ikke på streaming
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Hvordan kan det være at jeg som forbruger står og skriger TAG MINE PENGE!, og fortsat ikke kan få lov til at se eller købe de serier jeg ønsker at have i min samling.


Rettigheder.

Men hvis en tv-serie ikke kan købes i Danmark må det jo betyde at producenten ikke har solgt den rettighed og derfor uden problemer kan tillade danske kunder at købe den hos dem selv.

Men da det ikke sker viser det netop at der er et problem med rettigheds systemer, hvor i øjeblikket man enten kan snyde og betale for serien eller man kan snyde og ikke betale for serien
altså, man kan nemt købe udenlandske serier på skive i Danmark bare ikke på streaming

Kan du så ikke fortælle mig hvor jeg kan købe Young Sheldon ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:15
På skive, kan Young Sheldon købes på laserdisken.dk

Men på streaming, er den som så mange andre serier ikke muligt i Danmark.

Jeg ejer ikke en dvd eller bluray afspiller, og vil kun købe film/serier online til streaming. Så er jeg ikke bundet til et format, som med tid udgår eller opdateres, dertil kan jeg have min samling med over alt.

Laserdisken er i øvrigt den eneste som fortsat kæmper mod film industrien. Ejeren har været i flere retssager grundet hans parallel import som også ønskes ulovlig gjort. 

Det er og bliver en katastrofe at man ikke kan få lov at købe tv serier til online streaming i Danmark på Apple og Google.

Købte iøvrigt lige "alle" Die Har filmene på iTunes, med undtagelse af Die Hard 3 (Mega Hard eller With a Vengance)
titel afhænger af hvor i verdenen man er. Man kan simpelthen ikke købe denne i Danmark på Apple eller Google.....WTF? 


Redigeret af snowatom - 28-December-2020 kl. 17:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:44
En katastrofe, ligefrem? Nogle her i tråden bør måske huske på, at man ikke har ret til at se eller købe noget som helst. Det er træls og næsten uforståeligt med de rettigheder, men man holder fast i dem fordi kapitalisme, og når vi ikke kan købe serier hos Æble herhjemme, så er det fordi de ikke mener det er besværet værd.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snowatom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:57
Problemet er blot at flere istedet tager ulovlige metoder i brug, frem for mulighed for at betale for filmene/serierne som mange gerne vil.

Og at tid og ressourcer istedet bruges på at bekæmpe noget, som egentlig kan stoppes ret enkelt ved blot at give et lovligt alternativ. 

Jeg ville personligt betale mange penge hver måned for en tjeneste som gav mig adgang til alt materiale som efter en periode forbeholdt til biografen eller andre premiere prioriteter blev gjort tilgængeligt. Har pt. både HBO nordic, Netflix, Disney Plus, Amazon Prime, ATV+, TV2 play og Viaplay. 

Men stadig er der ting som jeg ikke kan se, købe eller leje via Apple eller Google, ved siden af de tjenester jeg allerede har.

Hvis musik branchen kan, hvorfor så ikke film branchen?


Redigeret af snowatom - 28-December-2020 kl. 18:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu