recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb Plasma TV - og glem alt om LCD TV !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb Plasma TV - og glem alt om LCD TV !

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af AndersPier AndersPier skrev:

Ticker - helt ærligt kan du ikke se hvor fjollet du lyder.
Du snakker som om du har arbejdet med TV i 20 år (så kunne jeg måske have respekt for dit sprog).

Men jeg må tage hatten af for hvor hurtig du er blevet "expert" på området :-)
Jeg kan se du har været medlem siden Juli 2006 - du i en af dine første posts http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13500& KW=ticker snakker om bla. et Sony TV og om at det bootede i Linux, dertil at det var langsomt i opdateringer etc (og at det skulle have noget med operativsystemet at gøre).
For mig beviser den udtalelse da een ting....... (og det er sq ikke for at angribe dig, men for at få dig til at falde lidt ned igen).
Jeg er ude af denne debat nu.

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Jeg er klar over at denne tråd ikke falder i god jord hos LCD TV tilhængerne, men det er en sund ting at have en nuanceret fremstilling af fladskærme så det hele ikke kun drejer sig om LCD TV.

Når man ikke kan argumenter sagsligt for sin sag er det nemmere at protestere. Jeg har ikke set mange saglige argumenter hvorfor deres nye 9731 står så fantastisk, ingen omtale at det er på grund af sort er rigtig sort, ingen kommentarer om de fantastiske gråtoner, og absolut ingen kommentarer om at billedet står naturligt. Ingen omtale om at man kan se forskel på det forskellige optageudstyr i de forskellige studieoptagelser.

Til nyankommende kan jeg kun sige, se dig godt for når du læser tests og sites på nettet:
- Bemærk om testen er udført af amatører eller af professionelle.
- Bemærk om de ISF kalibrer den pågældende fladskærm inden de går igang med testen.
- Bemærk om de har en ligelig fordeling mellem LCD og Plasma TV.
- Bemærk om de har anmeldt dette års High End Plasma, eller om de primært beskæftiger sig med LCD TV. ( dinside.no )



Jeg har nok lidt mere forstand på embedded systemer end du har, med mindre du designer embedded HW, og udvikler embedded operativsystemer i det daglige.

Jeg tror der er mange der er enige med mig i at Sony er bagud og Philips er i føretrøjen hvad angår LCD TV.

Tilføjelse:
Og så har jeg brug 9 år sammen med et Sony 100Hz Trinitron CRT - så jeg ved godt hvordan et billede skal se ud


Redigeret af ticker - 29-August-2006 kl. 15:28
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 16:20
Så så ticker - tag nu din pille...
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 16:38

Skal vi ikke bare stoppe den her. Drop pillerne og popcorn - Lets Move On.

Og måske få indput fra andre omkring 42"/50" Panasonic / Pioneer og Philips 37/42"

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 16:58

Ja-lad os høre fra nogle af jer andre...der må da være andre der ejer et eksemplar af "det ultimative tv"?

Der er vel også ejere derude af Pioneer 506?

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 17:05

Hvis man ikke allerede har fulgt den parralelle tråd på hifi4all,-så er linket her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42747&P N=1

Den adskiller sig en del fra denne tråd i.o.m ,at OttoTC deltager meget aktivt.Og eftersom han og butikken bla. lever af,at sælge de to teknologier, er det vel det tætteste man kommer på en subjektiv og saglig sammenligning - plasma vs LCD - netop nu ! 

Personligt er jeg også til plasma,- men er meget spændt på den nye LCD- Samsung91 m LED.

Håber den når med på KT messen i okt. 

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 17:07

JEg må sige jeg har opgivet at kommentere mere, for hver gang jeg har læst er jeg næsten faldet af stolen af grin

Ticker, nu skriver du alt muligt om hvad du kan og at du har haft et Sony CRT tv i 9 år og hva i hulen har det med sagen at gøre?? Hvordan gør det dig i stand til at bedømme tv på den måde du gør her? Om du så havde været astronaut er det ingen garanti for du kan bedømme noget bedre end alle andre, så hvorfra er det lige du får din store viden?

Jeg har haft tv i 15 år, gør det så mit Philips bedre af den grund?? Det tror jeg næppe!

Til top
hrdnyser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 01:57

Jeg har lige købt et lumatron i brugsen til 3700.-

det er meget bedre end alle jer andres ha ha

glæd jer nu for  %&7?  bare over at i har et fjernsyn som i er glade for..

Mit personelige synspunkt er, at jeg både syntes at der findes fede lcd skærme og fede plasmaskærme.....Men skulle jeg købe en skærm ville mit valg være således:

Ved køb af en skærm på 32/37" og nedefter ville jeg vælge en lcd, da jeg syntes at de har et skarpere billede og derfor egner sig godt til mindre skærme...

Ved køb af feks. en 50" ville jeg vælge en plasma da jeg syntes de har et blødere billede og derfor bliver mindre andstregende at kigge på, hvilket jeg syntes at en stor skærm hurtigt kan blive....

Men det er selvfølgelig min personelige mening,og jeg har skam fuld respekt for jer som mener noget andet.......

 



Redigeret af hrdnyser - 31-August-2006 kl. 02:26
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 06:58
Du glemte 42"
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juli-2006
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 10:09
Her er et link jeg faldt over, foreslår hvor mand beuger LCD TV og hvor man bedst bruger Plasma TV. Forklarer også lidt om fordele og ulemper.

http://www.panasonic.co.uk/technology/plasma-or-lcd.html
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Her er et link jeg faldt over, foreslår hvor mand beuger LCD TV og hvor man bedst bruger Plasma TV. Forklarer også lidt om fordele og ulemper.

http://www.panasonic.co.uk/technology/plasma-or-lcd.html

Vi bliver aldrig eneige i denne diskution.

Der er ingen tvivl om at at de bedste Plasma giver et bedre billede på analoge signaler og en bedre kontrast, end LCD generalt, lige meget hvilket LCD det er pt.

Men nu tager jeg udgangspunkt i 9731d serien, der kan man opnå en fantastisk kontrast og den føles kun endnu bedre ved at tænde for ambilight, det skaber altså en større kontrast forbedring. Ved et digitalt signal som ikke er komprimeret , er kvaliteten her også virkelig god. Hjemme hos mig selv som jeg tager udgangspunkt i, kan jeg stå helt op til skærmen og ingen fejl se, billedet står klokkeklart, det er mest hyppigt på DR1 DR2 national geografic, men også nogle gange på TV2 og tv3's nye serier.

Sidder jeg 2m fra skærmen er der ingen artifacts at spore ligegyldigt hvilken kanal jeg ser.

Og det er da netop artifacts der er LCD'erne store akilleshæl, den er virkelig minimeret hos 9731d, ghosting oplever jeg stort set ikke, der har ClearLcd gjort det godt.

Så jeg synes ikke du kan tillade dig den overskrift i denne tråd, man skal absolut ikke glemme alt om LCD man skal bare være påpasselig og så tage ud og købe det absolut bedste. Specielt 9731d serien har så mange indstillingsmuligheder at billedet virkelig kan blive fantastisk.

Og så skal man huske sit behov.

Til top
Jaque Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Køb Plasma TV - og glem alt om LCD TV !

En lidt hård udmelding, men efter 6 måneders søgen efter en værdig afløser til det 9 år gamle 29" Sony 100Hz CRT har jeg omsider set lyset.

LCD TV over 26" er så godt som uanvendlige, medmindre du søger en erstatning til din lysbilledefremviser.

Der er virklig nogen der har været gode til markedsføring af LCD TV derude, jeg selv anså Plasma som gammeldags, og LCD TV som det nye og fremtiden - men igår faldt tiøren da jeg surfede rund her på recordere og tilfældigvis så denne tråd med flere

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14114& PN=1&TPN=3

og særlig Otto, TC ´s bastante udmelding at Plasma er langt bedre end LCD TV. Det måtte undersøges så jeg brugte natten på at surfe rundt på nettet og læse Plasma reviews og Plasma kontra LCD TV artikler.

Da var det jeg faldt over denne review:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th50px60u-review.html

og denne sammenligning mellem Plasma og LCD TV

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/plasma-vs -lcd.html

at jeg absolut måtte ned i nærmeste Panasonic Center for med egne øjne at se om det var blot endnu en review med det sædvanlige "dette er det bedste TV vi har set nogensinde" bla-bla.

Nede i det nærmeste Panasonic Center havde de bla en Panasonic 42PV600 og en 42PV60, og det var en fornøjelse at tale med en erfaren TV mand og ejer.

Jeg må sige det var fuldt på højde med mit 100Hz CRT billede fra enhver afstand helt ned til næsen på skærmen, og lever fuldt ud op til ovenstående review. Man kan snilt se på et 42" fra 1½ meter uden at se hverken støj eller pixels. Jeg var slet ikke klar over at billedeopdateringen på et rigtig Plasma TV er tæt på de 100Hz altså som mit 100 Hz Trinitron, der bare står som malet på. Kort sagt fantastisk. Set med DVB-T signal standard opløsning. Der var også en sattelit kanal der tilfældigvis viste sport i HD, HDTV på denne Plasma skal opleves live, det kan ikke beskrives med ord.

Efter 3 gange at have været nede i det lokale Sony center og se på 46X2000 LCD TV med DVB-T signal, sidste gang også med forsøg på at opsætte en custom kalibrering var resulatet stadig kornet, utydeligt, "aura" omkring objekter, ghosting ved bare mellem hurtige panoreringer - kort sagt et mareridt af et TV når du er vandt til et 100Hz  CRT TV.

Det grænser jo til bondefangeri når sælgere føder et TV med en HD demo der er udviklet og modificeret specielt til at fremstå fejlfrit; luftballoner i fantastiske farver der glider over himlen, amerikanerbiler der langsomt kører forbi, blomster, bjerge og dybe skovsøer og andre stillbilleder -  når de så kommer hjem og tilslutter skærmen, kan de slet ikke opnå samme billedekvalitet på det de ser til dagligt - og har betalt en formue.

Nu til det lidt mere tekniske;

Som sagt er billedet som på et 100Hz CRT TV, ved DVB-T signal med optagekvalitet af ældre dato, kan man hvis man sætter snuden helt op til skærmen se støj i billedet, ganske som på mit CRT. Men denne støj "smitter ikke af" på de omkringliggende pixels og har ingen efterglød. Det interessante er, at går man tilbage fra TVét forsvinder denne støj for dit øje før pixelmellemrummene ! Ved programmer på DR optaget i 16:9 og digitalt er der nul støj, og man kan sidde fra en vilkårlig afstand af skræmen og få et perfekt billede.

Man kan overhovedet ikke se nogen form for slør, ghosting, sammenklumpning af pixels til grupper som ved LCD TV - det gengiver kort og godt det signal det får ind.

LCD TV har voldsomme problemer da LCD teknologien er for langsom i billedeopdateringen, og istedet må opfinde diverse filtre der kan glatte dette problem ud. Problemet er bare at når man forsøger at modificere på billedet taber man information og man tilføjer støj til billedet - og alt dette tager tid. Dette problem vokser med skærmstørrelsen. Ses bedst ved gengivelse af støj i mørke områder, støjen gengives som store firkanter, og støjen bevæger sig i slow-motion.

På grund af denne modificering af billedet, opleves billedet på et LCD TV som unaturligt og kunstigt, uden den naturlige gengivelse der kendetegner Plasma og CRT TV.


Med den LCD teknologi der eksisterer idag, er det ganske enkelt ikke muligt at levere et korrekt billede på højde med et 100 Hz ( eller bare et 50Hz CRT ) , og jeg tvivler på at det nogen sinde vil lykkes at lave filtre der kan kende forskel på støj, bevægelser og det rigtige billede. Tilbage er at gøre LCD teknologien hurtig nok til at matche 100Hz billede opdatering, og det tvivler jeg på - og hvis det er muligt, så er denne teknologi forskningspræget og ligger adskillige år ude i fremtiden - så lang tid har jeg altså ikke.

Kort sagt - LCD TV over 26" er bedst beregnet som erstatning for lysbillefremviseren, og uegnet til TV. Selv Philips 37" 9831 kan ikke følge med ! Hertil kommer at et Plasma TV på 42" kan ses fra en afstand på 2m uden problemer, og du kan sætte et langt større TV op i stuen med samme afstand til samme penge som en meget mindre LCD TV ! Hvorfor se på et 32" LCD TV når man kan se på et 42" Plasma TV til samme pris og langt bedre kvalitet.

Jeg har selv valgt et Panasonic TH-50PX600. Det har smalle højtalere på siden der begrænser størrelsen på TV-et, og så har det en SD læser i fronten. Efter min smag er det pænere end PX60, men er noget dyrere, det er jo smag og behag. Det er muligt at Pioneer har et Plasma der kan matche, men Panasonic 42PV60/42PX60/42PV600/42PX600 ( samme panel forskelligt design, PX er med digital tuner ) er hvad jeg vil kalde NOK, og der går nok 9 år før jeg igen skal ud og se på nyt TV.

Inden du går ud og køber nyt fladskærms TV, anbefaler jeg at se TH-42PV600 først, og bruge dette TV som reference for billedekvalitet.

Håber at læseren kan bruge dette til noget.

( Interesserede kan læse min hjemmetest af TH-50PX600E her )
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14624& PN=2

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Tilføjelse:
Imellemtiden har dette TV vundet EISA awarden som bedste produkt i gruppen "High End Plasma TV"  i 2006/2007.



Panasonic TH-50PX600E / TH-50PV600E

Link til tests:

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th50px60u-review.html

http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm


Til top
Jaque Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 17:49
Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at bruge panasonic th-50px600e i danmark, da det siges at digitaltuneren kun virker/ er bygget til det tyske market.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu