recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe Apple TV 4K nu eller vente
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe Apple TV 4K nu eller vente

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe Apple TV 4K nu eller vente
    Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 08:35
Hej,
Jeg er i tvivl om jeg skal købe et "Apple TV 4K" nu eller vente på den næste model. Der er jo efterhånden gået to år siden "Apple TV 4K" kom på gaden.
Jeg skal fortrinsvis bruge den til streaming fra danske udbydere. Spiller aldrig.
Er der så meget nyt der kan komme i næste version, ud over en hurtigere processor?


Redigeret af itjf - 03-Oktober-2019 kl. 08:47
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 21:00
Jeg ville købe den nu. ATV er ikke en linje af produkter de opdaterer hele tiden. Der er ikke sket meget på markedet siden 4K udgaven kom. Ganske vist er der kommet HDMI 2.1 til siden, men der er reelt kun LG TV fra i år, der kan udnytte det, så tror næppe de udgiver noget før næste år en gang.
8K kommer ikke på tale. Apple er kendt for først at omfavne standarder, når de er modnet.

Jeg kunne dog med introduktionen af Apple Arcade, godt forestille mig, at de snart kommer med en 128GB udgave, da spilene alligevel fylder en del. Men udover den større plads, tror jeg ikke der kommer ændringer på den.

Var det nu et produkt til flere tusinde kroner, så ville jeg også vente til en udgave, der var lidt mere fremtidssikret (HDMI 2.1). Men med udsigterne til det kommer og hvor meget man reelt kan bruge det til på en streamingboks som denne, plus at prisen trods alt "kun" er omkring 1300kr, så ser jeg absolut ingen grund til at vente.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 22:05
Når HDMI 2.1 kommer, kan så vente på HDMI 2.2 osv.

Køb nu.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 22:42
Brugt-priserne er rigtigt fornuftige, så du kan altid komme af med det igen til en fornuftig pris. Lige pt har ATV 4K alle de funktioner 99,9% af alle brugere har brug for, så der er ikke et nyt på trapperne, jeg tror der går 2-3 før der kommer et nyt.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 07:31
Rygterne går på at der kommer en ny Apple TV med A12 Processor? Men at der skulle være en ny på vej er jo fint nok hvis det da er rigtig, men hvad skulle formålet være? 

Apple har måske en event i oktober hvor der b.la. forventes ny iPad Pro og en ny 16" Mac Book Pro.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 08:06
Som Potter nævner, så går der jo rygter om endnu en Apple præsentation her i oktober. Jeg tror ikke, at det er helt udelukket, at der kommer en opgraderet Apple TV. Nogle af spillene i Arcade viser, at Apple TV 4K er lige en tand for underdimensioneret.

Der er flere lavthængende frugter. HDMI 2.1 med 4K120 og QMS. A12X eller A13X processor. AV1-dekodning og kraftigere dekodning generelt til bl.a. 4K HDR ved højere billedfrekvenser. Version med mere lagerplads til Arcade-spil, som del af en 'Apple TV Arcade'? Bundle med spil-controller. 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 13:44
Er det meningen at spillene i Apple arcade skal installeres? Jeg tror mere at de bliver streamet.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 14:20
Arcade er en download-tjeneste. Alle spillene skal downloades og installeres.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Er det meningen at spillene i Apple arcade skal installeres? Jeg tror mere at de bliver streamet.

Nope, det er ikke en streamingtjeneste. Spillene skal hentes ned og trækkes af ATV selv. Derfor skal du heller ikke forvente store AAA titler i deres katalog. Det kan maskinen slet ikke trække :)
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 05:43
Mange tak for alle svarene! Jeg kan se at de nyheder der evt. måtte komme i næste generation, ikke rigtigt giver mig noget, så jeg køber en nu Smile

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Er der så meget nyt der kan komme i næste version, ud over en hurtigere processor?
Man kunne muligvis se frem til ting som 8K kompatibilitet, HDMI 2.1, med VRR output og hvem ved måske dermed en mere universal match framerate funktion i næste generation af streamingbokse generelt. Men ud over der ser jeg med dit beskrevne forbrug ikke nogen større grund til at vente, med mindre det skulle være fordi du på et HDMI 2.1 komaptibelt 4K TV vil have kortere tids screen-blanking i forbindelse med framerate skift på forskelligt indhold.

Man kan sikker også forvente AV1 understøttelse (Apple sammen med bla. Microsoft og Google gået med i AV1 alliancen) og dermed efter alt at dømme også understøttelse af VP9 (idét AV1 er en extention af VP9) ...Dermed kan man også regne med at den næste generation ATV endelig bliver en god afspiller til YouTube indhold, hvilket den aktuelt version bestemt ikke er grundet fraværet af VP9 understøttelse.


Redigeret af TBC1 - 05-Oktober-2019 kl. 13:11
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 13:07
Det er jo svært at sige, hvad der er og ikke er i eventuel ny hardware. Indtil videre kan vi blot spekulere - også om der overhovedet kommer nyt i år.

Apple sænker dog ofte prisen på tidligere hardware, når nyt kommer, så det er jo muligt, at det kan spille ind ift. at købe Apple TV 4K nu fremfor om et par uger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu