|
Købe ny receiver nu? Dumt? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Den perfekte receiver findes nok ikke, og om den kritik omkring med eq. Herunder subwoofer håndteringen af eq og dsp generelt, stadig giver udfordringer har jeg nu ikke sat mig ind i. Jeg køre med 4 subs som har hver har deres eget eq system med hver deres egen målemikrofon som regulere på 18 parameter individuelt, mine køre så som master og slave “daisy chain” så jeg benytter ikke ikke Yamaha’en her til at justere. Men hvad selve lyden angår, så vælger jeg helt klart Yamaha, sidst jeg købte havde jeg det meste med hjem og lytte på,
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
|||
Fedt med et uddybende svar på blæserstøj. For nu kan man klare sig fint med e-ARC, men der er større båndbredde på HDMI 2.1, og alene ideen om at købe nyt udstyr, som ikke har seneste features, herunder også til gaming, tiltaler mig ikke. Der går langt i mellem opgraderingerne herhjemme efterhånden, så beslutningen er stor ![]() Jeg giver Marantz et lyt og er den helt ved siden af har Anthem i tankerne
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
POTTER: Jeg synes stadig Yamaha er udenfor budget. Man skal minimum smide 20.000,- for at få tilsvarende model til 7015. Udviklingen går simpelthen er for hurtigt til jeg vil meget over 15.000… MEN det ligner nogle lækre produkter! Vildt nok med 4 indviduelle EQ! Det ville gøre mig rundtosset
![]() |
||||
![]() |
||||
Morten HL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
|||
Jeg har en Denon X6700H og den fungerer uden problemer sammen med min X BOX X, inkl VRR, QMS. Den eneste ulempe ved Denon (og Marantz) er at de kun har en 8K HDMI port i de nuværende modeller. Men hvis man er hard core gamer, så anbefales at koble game konsol direkte til TV. Mangler man flere porte, så er det muligt at købe en HDMI switch, der udvider 8K HDMI portene til 3. Jeg skiftede selv fra en NAD T778 pga. blæserstøjen. Min Denon kan jeg sidde ved siden af uden at kunne høre nogen blæserstøj overhovedet. Jeg kan kun anbefale Denon (eller Marantz). Om du har brug for de ekstra kanaler etc. som X8500H har i forhold til f.eks. Denon X6700H eller Marantz SR8015 er en anden sag. Jeg tror du vil blive tilfreds uanset hvilket mærke du vælger. Og i øjeblikket er det vel et spørgsmål om hvilken model man kan få fingrene i. Mht. nye modeller senere på året, så plejer der ikke at være den helt store forskel på de forskellige generationer. Så den del vil jeg ikke bekymre mig om.
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|||
Værd at være opmærksom på ift. Yamahas HDMI 2.1 receivere er, at de efter 1 år stadig ikke har fået alle de lovede HDMI 2.1 funktioner: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1651125233
De siger, at det kommer, men med historikken på HDMI 2.1 receivere in mente, så kan man jo godt blive nervøs for slutresultatet.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvordan er din oplevelse af lydkvalitet ved NAD vs Denon?
|
||||
![]() |
||||
|||
Okay, tak for info
![]() |
||||
![]() |
||||
|||
Er der forresten nogle som kan give et link til brugbart HDMI kabel på 8-10 m, der er klar til PS5?
I den længde koster 2.1 med eARC ret meget og ingen af dem jeg har fundet garanterer fuld båndbredde på træk over 5m. Hvad er det reelle krav? Hvis 4K kabel med HDMI 2.0 er ok for nu, vil jeg hellere købe en budgetvenlig udgave indtil 2.1 er mere mainstream og faldet i pris.
|
||||
![]() |
||||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|||
Hvis man kan, vil jeg anbefale at gå den anden vej. Kilde > TV > AVR (Via eARC). Der kommer hurtigere billede på når der skiftes refreshrate og man er formodentlig mindre afhængig af om kablet er det sidste nye til en mio mia. AVR behøver så heller ikke have ALT det nye. eARC ser ud til at være nok. Det kan man måske finde brugt.
|
||||
![]() |
||||
Morten HL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
|||
Jeg havde NAD T778 i et år ca. Og var rigtig glad for den. Designet er lækkert og lyden er fantastisk. Det var primært pga. blæserstøjen at jeg skiftede den. Mht. Denon har jeg altid været forbeholden, da de har ry for ikke at være så gode til musik. Men efter at have lyttet til Denon X6700H i ca. 4 måneder, så er jeg blevet omvendt :) Jeg nyder musikken på den lige så meget, som jeg nød musikken med NAD receiveren. Mht. lyden, så er Denon nok en smule mere dynamisk end NAD, mens at NAD er lidt mere detalje rig i lyden. Men det er små forskelle i mine ører, som sikkert vil kunne justeres via EQ opsætning. Jeg har ikke fortrudt at jeg skiftede til Denon, selvom jeg altid har sværget til NAD (og Yamaha) lyden.
|
||||
![]() |
||||
|||
Morten HL: Tak for svar fra dig og alle andre. Jeg har nu lavet bestilling på Martanz 7015 og ser frem til at modtage den. Der er jo 14 dages returret, såfremt den skuffer. Tror og håber på at det bliver godt. Har faktisk ikke lyttet på ny receiver siden jeg fik min Onkyo, så spændende at se om der kan høres og mærkes en udvikling
![]() Redigeret af jonas47 - 13-Juni-2022 kl. 21:58 |
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|||
Der er flere nuancer i svaret. HDMI 2.1 båndbredde og eARC er to forskellige ting. eARC kan håndteres af mange eksisterende kabler, der har været anvendt til HDMI 2.0 enheder. Den højere båndbredde i HDMI 2.1 til f.eks. 4K 120Hz fra PlayStation 5 kræver nyt kabel. Udfordringen med HDMI 2.1 er, at der skiftes til nyt signalsystem (såkaldt FRL), hvilket er mere følsomt for støj. I praksis betyder det, at det er meget vanskeligt at køre med kabler over 2-3 meter med mindre de er aktive, altså får tilført strøm. Måske disse artikler kan hjælpe dig på vej: - HDMI ARC (Audio Return Channel) og eARC forklaret: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1533287054 - Ny HDMI-revision tilføjer HDMI Cable Power til længere kabler: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1654750097
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |