recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kenzo's Bio Tråd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kenzo's Bio Tråd!

Besvar Besvar Side  <12345 38>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

har du testet dem..?

Nej, jeg har ikke hørt dine afkoblingsfødder og kommer næppe til det.

Jeg er sådan set også ligeglad. Det vigtigste er vel at Kenzo har lyttet til flere forskellige da det trods alt er ham som har købt dine fremfor andre. Fx. Ville det være interressant at høre om Kenzo har lyttet til Auralex Subdude. De har fået virkelig gode ord med på vejen. 

Du siger maskinfødder ikke giver samme form for stabilitet. Gider du uddybe? - og der er skam maskinsko til appater til under 20 kg..  og ja, de virker..

Hvilket materiale har dine O-ringe?

Edit:

Jeg synes vi skal flytte diskussionen til en anden tråd og lade Kenzo beholde sin biotråd. Du kan evt. også bare skrive en PM for jeg kan forstå på dit første indlæg at du ikke er glad for indlæg som måske kan skade salget af dine fødder.

hvis man skal ned i maskinfødder der skal kunne give en ordentlig afkobling på f.eks en lille standerhøjttaler ( 10 kg ) så skal gummiet være af så blødt materiale som F.eks SD feet, og de er langt fra stabile..!
har selv prøvet med andre hårdere fødder og der kunne jeg lige så godt have brugt en flise..

jeg bruger hiflour FKM o-ringe..

og jeg har skam ikke noget imod negativ kritik af mine fødder, men syns det skal komme fra folk der har prøvet dem, ellers virker det bare som ligegyldig mudder kastning...Dead

Redigeret af strecker - 16-August-2011 kl. 11:46
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

kuglen der deler over og underpart hviler i en halvbue der er 2 mm større end kuglens diameter så der kun er kontakt på spidsen af kuglefladen..

Hvilke andre materialer har du forsøgt dig med i forhold til kuglen? Jeg tænker at måske Titanium / Glas kunne have en anden lyd.

derudover er der monteret 2 stk O-ringe der sørger for kontakt sidevejs uden at metallet har direkte kontakt, hvilket også gør at der heller ikke den vej sendes vibrationer fra over delen til underdelen..

det jeg ville opnå ved fremstilling af fødderne er afkobling men samtidig beholde stabiliteten fra spikes og det er lykkedes yderst godt.!
hvor imod at afkobling til maskiner består af ren gummi, og slet ikke har den form for stabilitet som mine fødder leverer og samtidig er maskinafkobling ofte beregnet til langt større ting end en højttaler på 25 kg, så du skal lede godt igennem for at finde nogle der kan levere afkobling til finere ting..

Vil det betyde at du ikke kan bruge dem på en tung subwoofer på f.eks. 40+ kg.?

jeg har prøvet med div materialer af kugler F.eks messing, plast og keramik, men i mine ører påvirker det ikke lyden..
det er selve konstruktionen der giver afkoblingen...

fødderne er testet med et tryk på 25 kg stk og er afprøvet på højttalere der vejer alt fra 12 kg og op til tæt på 100 kg, og fødderne gav samme gode resultat på alle produkterne..

Redigeret af strecker - 16-August-2011 kl. 11:43
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 13:41

kuglen der deler over og underpart hviler i en halvbue der er 2 mm større end kuglens diameter så der kun er kontakt på spidsen af kuglefladen..

Hvilke andre materialer har du forsøgt dig med i forhold til kuglen? Jeg tænker at måske Titanium / Glas kunne have en anden lyd.

derudover er der monteret 2 stk O-ringe der sørger for kontakt sidevejs uden at metallet har direkte kontakt, hvilket også gør at der heller ikke den vej sendes vibrationer fra over delen til underdelen..

det jeg ville opnå ved fremstilling af fødderne er afkobling men samtidig beholde stabiliteten fra spikes og det er lykkedes yderst godt.!
hvor imod at afkobling til maskiner består af ren gummi, og slet ikke har den form for stabilitet som mine fødder leverer og samtidig er maskinafkobling ofte beregnet til langt større ting end en højttaler på 25 kg, så du skal lede godt igennem for at finde nogle der kan levere afkobling til finere ting..

Vil det betyde at du ikke kan bruge dem på en tung subwoofer på f.eks. 40+ kg.?

jeg har prøvet med div materialer af kugler F.eks messing, plast og keramik, men i mine ører påvirker det ikke lyden..
det er selve konstruktionen der giver afkoblingen...

fødderne er testet med et tryk på 25 kg stk og er afprøvet på højttalere der vejer alt fra 12 kg og op til tæt på 100 kg, og fødderne gav samme gode resultat på alle produkterne..

Det lyder helt fint! så kan de bruges med noget tungt udstyr.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 13:47
jep.. du fylder bare på Tongue

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 13:50

Nej, jeg har ikke hørt dine afkoblingsfødder og kommer næppe til det.

Hmm. Det var en lidt trist holdning du har til det. Du forventer at jeg lytter til dit forslag, men du vil ikke selv lytte til andres "i dette tilfælde mit og Streckers".
Jeg er sådan set også ligeglad. Det vigtigste er vel at Kenzo har lyttet til flere forskellige da det trods alt er ham som har købt dine fremfor andre. Fx. Ville det være interressant at høre om Kenzo har lyttet til Auralex Subdude. De har fået virkelig gode ord med på vejen. 

Jeg vil meget gerne høre dem, kan du skaffe dem hjem til test før køb ? Det var sådan set det essentielle i hvorfor jeg slog til. Jeg fik prøvet fødder før betaling. både på fronterne og subwooferne.
Jeg ville såmænd ikke lade mig imponere medmindre det fungerede = I mit tilfælde fungerede de fint.

Du siger maskinfødder ikke giver samme form for stabilitet. Gider du uddybe? - og der er skam maskinsko til appater til under 20 kg..  og ja, de virker..

Hvilket materiale har dine O-ringe?

Edit:

Jeg synes vi skal flytte diskussionen til en anden tråd og lade Kenzo beholde sin biotråd. Du kan evt. også bare skrive en PM for jeg kan forstå på dit første indlæg at du ikke er glad for indlæg som måske kan skade salget af dine fødder.
[QUOTE=Kenzo85]
Tak for bekrymringen, men hvis i kan holde det til et konstruktivt niveau, ser jeg ingen grund til at i tager den via PM eller via en anden tråd.

hvis man skal ned i maskinfødder der skal kunne give en ordentlig afkobling på f.eks en lille standerhøjttaler ( 10 kg ) så skal gummiet være af så blødt materiale som F.eks SD feet, og de er langt fra stabile..!
har selv prøvet med andre hårdere fødder og der kunne jeg lige så godt have brugt en flise..

jeg bruger hiflour FKM o-ringe..

og jeg har skam ikke noget imod negativ kritik af mine fødder, men syns det skal komme fra folk der har prøvet dem, ellers virker det bare som ligegyldig mudder kastning...Dead

Mudder kastning skal der ikke være noget af HER.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 13:50

jep.. du fylder bare på Tongue
udmærket!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 18:19
Minor update.!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 18:33
Hvad er Maskinfødder? Er der bare standard spikes?
Ning
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Hvad er Maskinfødder? Er der bare standard spikes?

Maskinsko bruges i industrien og i hjemmet til at forhindre støj at forplante sig i underlaget. Fx. under en vaskemaskine i at forplante vibrationer i gulvet. Resultatet er en dæmpning af støj og "gyngen" af underlag.

De er lavet af enten gummi, skum eller en hybrid.

Redigeret af Anima - 16-August-2011 kl. 19:06
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 19:37
Kenzo, når du indstiller din SMS-1 ser jeg du har 8 bånd at gøre godt med i din EQ. I hvilke incrementer kan du vælge frekvens, hvilken er den mindste frekvens og kan du kun booste i EQ'en, eller har du flere muligheder?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 10:38

Kenzo, når du indstiller din SMS-1 ser jeg du har 8 bånd at gøre godt med i din EQ. I hvilke incrementer kan du vælge frekvens, hvilken er den mindste frekvens og kan du kun booste i EQ'en, eller har du flere muligheder?

I mainslopen er der følgende parametrer:
Level
Frequency
Quantity

Der er dog en hel del du kan fin justerer, så det bliver endnu mere præcist. Det skal jeg have kigget på senere, er på side 15.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 11:00

I mainslopen er der følgende parametrer:

Level

Frequency

Quantity

Der er dog en hel del du kan fin justerer, så det bliver endnu mere præcist. Det skal jeg have kigget på senere, er på side 15.

man kan sagten køre flere filtre over på den samme frekvens, hvis du eksemplvis har en kæmpe pukkel.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 38>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu