recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KevinL' TV -stue / bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KevinL' TV -stue / bio

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KevinL' TV -stue / bio
    Sendt: 13-August-2020 kl. 23:34
Hej REC

Jeg har tidligere spurgt ind til råd og vejledning herinde i forbindelse med renovering af huset.

Mit udstyr og opstilling af udviklet sig gennem tiden, men med en større renovering hvor vægge lofter og gulv bliver lavet efter ønske så kommer der en løbene lidt nyt op.

Den første opsætning da vi flyttede ind i huset.



Dette er en 5.1 opsætning med følgene.

AV-receiver - SONY STR-DA 1200ES
TV - Panasonic 42" V10
Front - B&W 603S3
Center - B&W kompakt væghængt model.
Bag - Focal SIB
Sub - Focal (sib)
PS3


B&W blev udskiftet til Q Acousitc 3050I samt 3090 Center.
Det har haft samme placering i stuen som min B&W opsætning, jeg har bare ikke andre billeder af opsætningen end en testopsætning i den "nye" stue.



AV-receiver - Marantz SR 6009  Jeg fortryder at være gået af med min SONY 1200ES, da der var mere power i den 
TV - SONY 55" husker ikke modellen, men en fornuftig rost model med ca 5 år på bagen.
Front - Q Acousitc 3050I
Center - Q Acousitc 3090
Bag - Dali Zensor 1
Sub - Focal (sib)

Nu er vi så gået igang med renoveringen og billeder og opdateringer vil komme løbene.

Jeg har fremtidige idéer til min opsætning, men grundet økonomi er jeg nødtil at holde lidt igen og tage det løbene.

Her er lidt billeder først:
Min opsætning har stået op af den blå væg.









Redigeret af KevinL - 14-August-2020 kl. 00:14
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 23:35
Alt er nu revet ned og elektriker her trukket kabler, lagt tomrør til TV, receiver, højtalere & netværk.

Tømmer har bygget en ny Fermacel væg efter mine tegninger, og isoleret med mineraluld.

Der er trukket kabler til en 5.1.2 Dolby Atmos opsætning og alle mål / grader er nøje udmålt fra Dolby's guide.

TV -stuen bliver flyttet til vores gamle spisestue, der er et mørkere og mindre rum end før.
Jeg har prøvet at indarbejde en form for håndtering af akustik lidt ind i rummet, da det var en stor udfordring i mit tidligere setup.
Det jeg har gjort er at få monteret Troltekt loft og så er der blevet limet ca. 8 m2 pyramide (50x50x80mm) skum op på muren hvor sofaen skal stå.















Redigeret af KevinL - 14-August-2020 kl. 00:00
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 00:12
I Fermacel vægen har jeg fået lavet et hul for indbygget højtaler samt hul for teknik der er 800mmx200mm og 150mm i dybden. Der kommer 5 stikkontakter UniFy AC bag TV.

Væggen bag sofaen har som nævnt fået en gang pyramide skum i håb om at gøre lidt ekstra for akustikken.

Væggen med pyramideskum og væggen med døren ved siden af vil derudover blive beklædt med sorte træ akustikpaneler for at dæmpe yderligere.

Da pladsen bliver mindre i min nye TV -stue og med udfordringen af et gangareal forbi TV har jeg desværre være nødsaget til at købe nye højtalere.

Jeg har købt 2 B&O Belolab 18 i sort, med sorte trælameller der vil blive væghængt samt en B&O Palatial indbygning centerhøjtaler.


Redigeret af KevinL - 14-August-2020 kl. 00:18
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 09:27
Ja, det er godt nok TRÆLS at du er nødt til at købe sådan nogle højttalere😁😁😁😁😁
Kender ikke lige centeret.... 


Redigeret af Ning - 14-August-2020 kl. 09:32
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 09:31
Hullet til strøm og tilslutninger, er det bag skærmen.. Hvis, er der så taget højde for montering af vægbeslag? 
Ning
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Ja, det er godt nok TRÆLS at du er nødt til at købe sådan nogle højttalere😁😁😁😁😁
Kender ikke lige centeret.... 

Ja ikke Tongue sikken skam.

Centeren er en højtaler de laver i samarbejde med Orgin Acoustic, ikke noget jeg som sådan kender, men da de ikke for mig har andre pæne brugbare center højtaler løsninger så går jeg ned den.
Jeg forventer at Atmos højtalerne bliver af samme serie.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Hullet til strøm og tilslutninger, er det bag skærmen.. Hvis, er der så taget højde for montering af vægbeslag? 

Korte svar, ja det er der. Hullet er placeret så TVet går ca 50mm under kant af hullet.
 

Ja der er lavet et hul der er 800mm lang, 200mm højt, 150mm dybt.
TVet vil dække hullet, og inde bag kommer der 5 strøm udtag, antenne, netværkskabel samt en UniFy AC Lite med PoE.

På sigt var ønsket et 65" LG GX. Det vil se så flot ud, uden nogen form for gap.


Redigeret af KevinL - 14-August-2020 kl. 15:32
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 15:43
Hvorfor 5 strømudtag? Bare nysgerrig Embarrassed
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Hvorfor 5 strømudtag? Bare nysgerrig Embarrassed
5 fordi at mine Beolab 18 er aktive højtalere, og skal bruge et strømstik hver, og så 1 til TV og hvis jeg så ville smide noget andet ind bagved, så ved jeg at der er strøm Wink
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 17:08
Ah, ok. Er der ikke plads til en stikdåse, hvis det endelig skulle være?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 20:11
Er det dit V10 der skal bruges? Der sidder ophængt vist i toppen? 
Jeg har et Oled tv og der sidder vægophænget på nederste halvdel af skærmen... Det kunne måske give problemer i forhold til hullet... Hvis du engang skal ha sådan en😁
Ning
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Ah, ok. Er der ikke plads til en stikdåse, hvis det endelig skulle være?
Jo der er masser af plads😁
Men kan ligeså godt få lidt ekstra ind. Og når de er igang tror jeg ikke det er meget dyrere end en ekstra stikdåse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu