recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KevinL' TV -stue / bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KevinL' TV -stue / bio

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Er det dit V10 der skal bruges? Der sidder ophængt vist i toppen? 
Jeg har et Oled tv og der sidder vægophænget på nederste halvdel af skærmen... Det kunne måske give problemer i forhold til hullet... Hvis du engang skal ha sådan en😁

Min ellers gode gamle Panasonic V10 stod af for ca 5 år siden.
Og er blevet udskiftet til et SONY 55"  men når vi kommer til BF så kunne der måske ryge et OLED i kurven 😃 hvis jeg da ikke når at bruge de afsatte midler på andet grej.

Mht. Ophæng, så optager 'hullet ca. 250mm af bunden af TVet.
Jeg synes at jeg har set på forskellige TV for at finde ud af hvor hullet skal være og hvor stort.

Jeg skal nok finde en løsning hvis det skulle drille.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 09:13
Så er der sket lidt mere, der er dog lidt vej endnu.

-Maleren kommer og maler den hvide fodliste i samme farve som væg.
-Jeg skal have malet fronten på Centerhøjtaleren.
-Fundet et nyt væghængt lille møbel til min Receiver og andet grej.  (nogen idéer?)






Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 10:21
Super elegant og flot løsning!!! Fede BeoLab 18 ;) Bliver fedt når center grillen bliver sort

Redigeret af Vejrup - 28-August-2020 kl. 10:21
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 10:26
elegant, det er rigtigt lækkert at se på og den center det ser jo vanvittigt fedt ud 😊
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 10:59
Det ser sgu skide lækkert ud <3

Der er bare noget over væghængte BL18 eller bare BL8000 for den sags skyld. 
Hvilken farve skal frontgitteret til din center males? 
Og hvor skal dine komponenter hænge? Ville næsten være synd at hænge dem på samme væg som som TV. Ville næsten ødelægge det clean look væggen har nu. 
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 10:07
Det går mere og mere fremad der hjemme.
Jeg fik indkøbt et møbel til min receiver og fik den monteret i går, og det næste der står på listen er en ny sub.

Ny sub, her er der virkelig brug for hjælp.
Jeg bruger det til 50/50 film / musik, så hvad dælen skal man se på?
Jeg vil ikke have en bulder bas, den skal være kontant og gerne så man kan mærke den i mellemgulvet.

Uden at have meget forstand på det, så tænker jeg en trykkammer sub.
Budget, omkring 10k.


Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 20:13
2 stk. af de her: 

Små og effektive. Har dem selv Smile

De kan fint placeres imellem tv og højtalere.


Redigeret af Jens PN - 02-September-2020 kl. 20:15
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 20:55
Hej
Jeg ser lige din tråd nu. Det er nok lidt sent at komme med ændringsforslag. Men der er mange ting, jeg ville have gjort anderledes.
Gips er bestemt ikke det bedste materiale, selvom det er bedre end beton, mursten mm. Men du vil få bedre lyd hvis du brugte krydsfiner. Det giver en mere varm mellemtone og diskant.
 
Troldtex er heller ikke det bedste materiale at bruge.
 
Hvordan har du bygget væggene?
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Ah, ok. Er der ikke plads til en stikdåse, hvis det endelig skulle være?
Jo der er masser af plads😁
Men kan ligeså godt få lidt ekstra ind. Og når de er igang tror jeg ikke det er meget dyrere end en ekstra stikdåse.
Bedste løsning er et installationskabel til hvert apparat med egen Furutech vægkontakt. Mindre støj og mere ren lyd. I bryggers anbefaler jeg en tysk Klangmodul. det er så godt forlyden. Strøm betyder så meget og det bør overdimensioneres. Det giver så stor forbedring.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 21:13
Hvad har du fået af vejledning på Recorder? Hvad er dine krav?
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 21:47
Det er ikke meget der sker i min lille TV stue, men det skrider fremad.

Min væg bag sofaen og væggen ved døren skal beklædes med Woodup akustikpaneler, og jeg har fået 6 Stk hjem, problemet er bare at der er fejl på alle plader, og næste levering er i uge 38.

Der er kommet et lille møbel til min Receiver, og alt rodet ligger bag stoffet, men min Marantz får lov til at stå frit! som den skal :)

Jeg har set et par film og hørt lidt musik og jeg må sige at der aldrig har været så god lyd her hjemme som nu. Det lille rum samt, den nærmest eksperimentelle akustikbehandling har på givet pote, om jeg kunne have lagt mine penge og energi i en anden løsning er da mulig, men uden nogen brugbare råd så var det bare at give det et skud.









Redigeret af KevinL - 06-September-2020 kl. 21:51
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Hej
Jeg ser lige din tråd nu. Det er nok lidt sent at komme med ændringsforslag. Men der er mange ting, jeg ville have gjort anderledes.
Gips er bestemt ikke det bedste materiale, selvom det er bedre end beton, mursten mm. Men du vil få bedre lyd hvis du brugte krydsfiner. Det giver en mere varm mellemtone og diskant.
 
Troldtex er heller ikke det bedste materiale at bruge.
 
Hvordan har du bygget væggene?

Hej Sven 

Tak fordi du giver dig tid til at læse med og give din mening.

Ud fra dine kommentarer kan jeg tyde at du måske er lidt mere "Audiofil end jeg er, eller i hvert fald tyder jeg det sådan :) 

Ved ikke om det gør en forskel, men der er ikke brugt gips nogle steder, men derimod Fermacel til opbygningen af væggen hvor TVet hænger.
Dette er valgt på baggrund af at der skal hænge TV, højtalere og indbygnings højtaler og fordi jeg ønsker en så stiv og vibrations fri væg som muligt inden for rimelighedens grænser.
Væggen er tilmed blevet isoleret for igen at gøre et eller andet ved akustikken ift. Film / musik og generel ophold i rummet.

Dertil har jeg valgt Troltekt pga. Rumakustik.

Bag min sofa har jeg i håb om at absorbere og diffuse lyden, monteret 80mm tykke 50 x 50 x 80mm Pyramideskum, og oven på disse kommer der sorte akustikpaneler fra Woodup.

Du nævner noget omkring nogle kabler osv. men jeg må indrømme at det for mig er at gå for vidt.
Jeg har absolut intet forstand på kabler og strøm, men jeg kan ganske enkelt ikke høre forskel, og vil ikke prioritere penge på disse ting.

Min TV stue er bygget som en TV stue og ikke som et dedikeret lytterum eller hjemmebio, men måske mere et forsøg på imødekomme det lidt, og på samme tid holde det æstetisk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu