recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KevinL' TV -stue / bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KevinL' TV -stue / bio

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 22:12
Jeg vil lige tilføje.

Når der er fuldstændig stille, og man kommer tæt på væggen med pyramideskummet så bliver det nærmest ubehageligt for det øre der er tættest på væggen.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 23:37
Fermacel er gips med iblandet 20 % papir, så de bliver stærkere og de er formodentlig bedre.
Ja det har du ret i. jeg går meget langt for den gode lyd, og det er en spændende vej, fordi så mange ting påvirker lyden. Jeg har for år tilbage selv tegnet mit Lytterum, men med de erfaringer jeg har fået med akustik, ville jeg i dag have gjort det anderledes.
 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Bag min sofa har jeg i håb om at absorbere og diffuse lyden, monteret 80mm tykke 50 x 50 x 80mm Pyramideskum, og oven på disse kommer der sorte akustikpaneler fra Woodup.

Må jeg spørge hvorfor du sætter Woodupp udenpå dit pyramideskum?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Bag min sofa har jeg i håb om at absorbere og diffuse lyden, monteret 80mm tykke 50 x 50 x 80mm Pyramideskum, og oven på disse kommer der sorte akustikpaneler fra Woodup.

Må jeg spørge hvorfor du sætter Woodupp udenpå dit pyramideskum?

For at få en pæn finish Wink
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 13:09
Okay. Det er da også dine penge.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Okay. Det er da også dine penge.

Korrekt, og æstetikken fylder meget 😉
Ved helt ærligt ikke hvad løsningen ellers skulle have været.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Okay. Det er da også dine penge.

Korrekt, og æstetikken fylder meget 😉
Ved helt ærligt ikke hvad løsningen ellers skulle have været.

At droppe skummet??
Det diffuserer ingenting, og absorberer blot de frekvenser som giver lyden liv. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Okay. Det er da også dine penge.

Korrekt, og æstetikken fylder meget 😉
Ved helt ærligt ikke hvad løsningen ellers skulle have været.

At droppe skummet??
Det diffuserer ingenting, og absorberer blot de frekvenser som giver lyden liv. 

Hej Jacobe

Jeg prøvede at fjerne at skummet inden jeg sætter de sorte akustikpaneler op.

Jeg synes at det gør noget positivt for lydbilledet, uden skummet synes jeg at lydbilledet bliver rodet, så nu er det da afprøvet.


Redigeret af KevinL - 27-September-2020 kl. 07:51
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 08:01
Siden sidst har jeg rodet lidt rundt med SUBS.

og puha noget rod.
Jeg købte en SVS SB-3000 men den røg tilbage, synes ikke at det var det jeg ledte efter.
Så prøvede jeg en DALI E-12F, heller ikke det jeg ledte efter.

Nu har jeg købt en brugt XTZ 10.16, den er ok.

Jeg er helt sikker på at det er nogle gode subs jeg har prøvet, men at det er rummet der er problemet.
Jeg har oplevet et ekko når jeg står i åbningen mellem stue og spisestue, jeg oplever det kun når min receiver kører en opsætning af højtalerne med testtonerne. Det er klart at de er der hele tiden, men jeg hører det ikke når jeg sidder i sweetspot.

Jeg tog et par billeder, men ved ikke rigtigt hvad jeg kan udelede af dem.



Dette billede er UDEN SKUM PÅ BAGVÆG


Dette billede er MED SKUM PÅ BAGVÆG






Redigeret af KevinL - 27-September-2020 kl. 08:38
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Siden sidst har jeg rodet lidt rundt med SUBS.

og puha noget rod.
Jeg købte en SVS SB-3000 men den røg tilbage, synes ikke at det var det jeg ledte efter.
Så prøvede jeg en DALI E-12F, heller ikke det jeg ledte efter.

Nu har jeg købt en brugt XTZ 10.16, den er ok.

Jeg er helt sikker på at det er nogle gode subs jeg har prøvet, men at det er rummet der er problemet.
Jeg enig med at rummet nok giver dig nogle seriøse udfordringer, jeg har selv en stue der minder om din.
Mit køkken-alrum ligger dog til venstre og har kun åbning i endevæggen ud til alrummet, men jeg har samtidig loft til kip ca. 3.5-4 meter og et gulv areal 35-38m2 og som næsten er kvadratiskOuch 

Så der kræves nogle seriøse subs og noget godt eq. 
Trust me, jeg har næsten prøvet det meste af subs der er på marked, og der hvor mine subs står og hvor de absolut yder og lyder bedst er og bliver med lukket subs, et andet vigtig parameter hos mig er selve den fysiske størrelse.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Siden sidst har jeg rodet lidt rundt med SUBS.

og puha noget rod.
Jeg købte en SVS SB-3000 men den røg tilbage, synes ikke at det var det jeg ledte efter.
Så prøvede jeg en DALI E-12F, heller ikke det jeg ledte efter.

Nu har jeg købt en brugt XTZ 10.16, den er ok.

Jeg er helt sikker på at det er nogle gode subs jeg har prøvet, men at det er rummet der er problemet.
Jeg enig med at rummet nok giver dig nogle seriøse udfordringer, jeg har selv en stue der minder om din.
Mit køkken-alrum ligger dog til venstre og har kun åbning i endevæggen ud til alrummet, men jeg har samtidig loft til kip ca. 3.5-4 meter og et gulv areal 35-38m2 og som næsten er kvadratiskOuch 

Så der kræves nogle seriøse subs og noget godt eq. 
Trust me, jeg har næsten prøvet det meste af subs der er på marked, og der hvor mine subs står og hvor de absolut yder og lyder bedst er og bliver med lukket subs, et andet vigtig parameter hos mig er selve den fysiske størrelse.

Selvom jeg ikke har forstand på det har jeg afligevel givet dem en chance og flyttet rundt på dem, og med købet af SVS SB-3000 havde jeg håbet på at få noget i den bedre ende til mit lille setup, men uanset hvad jeg gjorde så synes jeg bare ikke at det gav noget bas, jo bevares alle skabe i den anden ende af huset raslede men i stuen synes jeg ikke det gav noget, heller ikke selvom jeg flyttede rundt og lavede nye opsætninger hver gang med receiveren.

Der er stor sandsynlighed for at det er mig der fejler, men ikke desto mindre lykkedes det ikke for mig. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 18:11
Har du prøvet tricket med at stille sub midt i rummet og så kravle rundt på gulvet og lytte efter hvor bassen er bedst. Og det er så der din sub skal flyttes hen. 

Redigeret af Nagash - 27-September-2020 kl. 18:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu