recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kina-kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kina-kabler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kina-kabler
    Sendt: 22-Juli-2019 kl. 19:08
Jeg kunne godt tænke mig at hører om I har nogen erfaringer med Kina-kabler. Man kan få HDMI kabler til 35-40 kr. på Aliexpress, men hvordan er kvaliteten af dem?

Er det noget I har prøvet, og er der nogle mærker I kan særligt anbefale?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 20:00
Bruger de billige fra HN.   

Det er vist også Kina kabler

Virker fint til 4K hdr på korte afstande
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 22:13
Jeg ville passe på med kina kabler. Synes de kabler jeg har set fra kina, er ofte meget tynde, der er anvendt minimum af kobber og de er sikkert ikke godkendt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 07:06
Jeg har også god erfaring med Harald Nyborg.

Fordelen er at du slipper for at vente i en måned på at kablerne kommer med posten. Eller bliver væk.
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 08:45
Billige kabler betyder mindre kobber, eller måske ingen kobber.
Køb nu det rigtige kabel - og som de andre skriver, skal det være billigt, så gå i HN, for virker det ikke, så kan du gå retur med det.
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 18:36
Har købt en del HDMI kabler på AliExpress. Jeg har generelt været godt tilfreds med de kabler, som jeg har købt af mærket Ugreen.
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 07:13
Har også forsøgt mig med kabler fra Kina og vedr. HDMI haft gode resultater med kabler fra Ugreen, Unnlink og Vention.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Online
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2019 kl. 20:57
Hvis et "kinakabel" koster 30-45 kr. på Aliexpress, så er der nok mere gods i end dem danske forhandlere sælger i samme prisklasse. 

Gå ind på Alibaba.com (AliExpress er en forbrugerversion af samme) og se hvad HDMI-kabler koster for indkøbere. Mange koster under 1$ US. 

De billigste (som meget ligner dem som f.eks. AV Experten sælger for 19 kr. og HN for 29 kr.) koster 0,39 $ US (2,61 kr)., hvis du køber mindst 100. Køber du 5000 kan du få kablet 1 cent billigere.



 
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 06:31
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 12:42
Tror bestemt heller ikke du kommer til at fortryde lige netop det kabel. Bruger det selv og det matcher fint betydeligt dyrere kabler som jeg bruger/har brugt.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 13:17
Hver opmærksom på det kun understøtter HDMI 2.0 4k 10 Bit 60 Hz, op til 3 meter. Det er standard for kabler af den kvalitet, hvis de holder hvad de lover. Jeg bruger selv et Supra passiv kabel, til lange kabeltræk til projektor, det understøtter op til 10 m, hvis jeg husker korrekt.

Redigeret af JackD84 - 25-Juli-2019 kl. 13:18
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 13:17
10 Bit, tastefejl.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu